[QUOTE="...";27831161]Hyvä, että tällainen vaihtoehto on olemassa väsyneille vanhemmille, mutta kannattaa muistaa että se todennäköisesti lähivuosien säästöjen myötä poistetaan. Eli jokaisen kannattaisi miettiä muitakin apukeinoja.
Eli sikäli Mummeliisan kaltaiset ihmiset, joilla hoitoapu löytyy lähipiiristä, ovat jaksamisensa kannalta aika paljon turvallisemmassa asemassa kuin subjektiivisen päivähoito-oikeuden varaan jaksamisensa laskevat. Uskon myös, että suvun ja ystävien kanssa solmittu ihmissuhteet antavat lapsen elämälle paremman pohjan kuin "pelkät" hoitosuhteet.
Meilläkin näitä asioita mietitään, suku on kaukana ja toinen lapsi tulossa. Toistaiseksi jaksan hyvin liitoskipuja ja muita vaivoja, mutta minulla onkin mies joka kantaa yli puolet lapsenhoitovastuusta.[/QUOTE]
En ole väsynyt vanhempi, olen raskauden loppuvaihetta elävä, liitoskipujen kanssa painiva vanhempi

Mieheni hoitaa tällä hetkellä enemmän kuin puolet lapsenhoitovastuusta ja yhdessä jatketaan vauvan syntymän jälkeenkin, ettei senkään puoleen ole huolta. Mutta on siis päivät töissä, joten yksin minä nyt olen kun loma alkoi. Onneksi pitää kaikki isyyteen liittyvät lomat mitä pystyy, niin teki esikoisestakin
On meillä turvaverkotkin täällä, miehen vanhemmat lähellä ja mulla siskon perhe. Ei vaan ole ollut tarvetta käyttää lapsenhoitoapuna, kun tykätään käydä koko perheen voimin joka paikassa. Pitäis varamaan alkaa hyödyntää niitä verkkoja enemmän kun toinen lapsi syntyy, kaksinoloaikaa pitäis saada hieman enemmän kuin nyt kun sitä ei käytännössä ole kuin iltaisin tunnin verran.
Että hyviä pointteja sulla, oikaisin omasta puolestani vaan kun mistään jaksamisongelmasta ei siis ole kyse. Vaikka ethän sinä välttämättä minusta puhunutkaan