Missä ihmisten työmoraali?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En voi kuin ihmetellä kun joka puolella (facebookki nyt ihan erityisesti) valitetaan työpäivistä ja töihin lähdöstä ja maanantaista yms. Mihin on hävinnyt ihmisten työmoraali? En kertakaikkisesti pysty enkä kykene ymmärtämään että miksi ihmiset ovat laiskistuneet niin että ilmaiseksi pitäisi kaikki tulla nenän eteen?
Ensin valitetaan että ei jaksa tehdä töitä, sen jälkeen valitetaan että ei voi olla kotonakaan kun ei rahat riitä.
Miksi ette hanki tai edes yritä hankkia työpaikkaa jossa todella viihtyisitte?

Saahan sitä narista, ei se sitä tarkoita etteikö töitään hyvin tekisi.

Pahimpia valittajia ovat koiran omistajat ja omakotitalossa asuvat. Aina sitä koiraa pitää lenkittää säästä riippumatta ja on lumitöitä ja ruohonleikkuuta jatkuvasti. Koira pois ja kerrostaloon, jos se niin hankalaa on.

Facebookin perusteella ei voi tehdä päätelmiä ihmisten työmoraalin rappeutumisesta. Tuskinpa ihmisten ystävämäärätkään ovat kasvaneet parissakymmenessä vuodessa muutamista satoihin tai tuhansiin. Facebookissa jotkut ihmiset vain kirjoittavat kaiken mitä päähän pälkähtää ja kuten myös lisäävät kaikki ihmiset, joiden nimen ovat kuulleet "ystävikseen".

Kyllä minä työni teen ja hyvin teenkin vaikka joskus sanoisinkin, että että ei huvita mennä töihin. Sehän on uutinen, ettei huvita.

Ruokin myös lapseni ja siivoan ja pesen pyykkiä vaikka ei aina huvittaisi.

[QUOTE="vieras";27811512]Saahan sitä narista, ei se sitä tarkoita etteikö töitään hyvin tekisi.

Pahimpia valittajia ovat koiran omistajat ja omakotitalossa asuvat. Aina sitä koiraa pitää lenkittää säästä riippumatta ja on lumitöitä ja ruohonleikkuuta jatkuvasti. Koira pois ja kerrostaloon, jos se niin hankalaa on.[/QUOTE]

:D kyllä kerrostalossakin asuvat valittavat milloin mistäkin...valittajia löytyy ihan kaikista asumismuodoista

No otetaan tähän sitten yksi lisänäkökanta. Eikö teidän mielestänne ihmiset jää tänä päivänä tavallista kepeämmin esimerkiksi sairaslomalle? Pikku flunssa kun pukkaa niin jo ollaan viikko tolkulla poissa.
Eiköhän moni tunnista itsensä tästä. Herätkää laiskimukset!

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27811575:
:O Minä olen kyllä pitänyt fb:ia täytenä huttuna...

Itse olen pitänyt sitä yhtenä merkittävänä kanavana yhteydenpitoon mm. Tsekkeihin. :)

[QUOTE="vieras";27811578]No otetaan tähän sitten yksi lisänäkökanta. Eikö teidän mielestänne ihmiset jää tänä päivänä tavallista kepeämmin esimerkiksi sairaslomalle? Pikku flunssa kun pukkaa niin jo ollaan viikko tolkulla poissa.
Eiköhän moni tunnista itsensä tästä. Herätkää laiskimukset![/QUOTE]

En tunnista ketään. Työkaverit pärskivät ensin pari viikkoa työpaikalla ja jos on ihan pakko menevät sitten lääkäriin ja sairastavat kotona ne jälkitaudit. Tiedätte itsekin, miä on työteho sinä kahtena ekana viikkona.

Joskus työstä marmattaminen tekee sielun pohjasta myöten tosi hyvää, mutta mieluummin hyvässä seurassa ja muutamalla hekotuksella höystettynä. Mistä en itsekään tykkää on tapamarmattaminen. Periaatteessa ollaan joka maanantai huonolla tuulella ja kiukutellaan julkisissa karjankuljetusvaunuilla kanssamatkustajille elämän vääryyttä kuin myös julkaistaan tuntemuksia sosiaalisessa mediassa, joita kukaan ei jaksaisi lukea. Ja siis pilataan ylipäätään ilmapiiriä olemalla aina kuin vääryyttä kokevia työelämän uhreja.

Tapamarmattajille ei voi ehdottaa muutosta asenteisiin, koska sittenhän horjuisi koko elämä ja arkea virkistävät inhokkikohteet voisivat muuttua siedettäviksi.Ja saattaisi elämä muutenkin muuttua hauskemmaksi elää, jolloin seuraisi mullistuksia ihmissuhteissa. Ei jaksaisikaan jutella enää toisen, marmattavan, mukamas sydänystävän kanssa. Yleensähän tapamarmattajat viihtyvät omissa laumoissaan, minkä vuoksi niihin ei kannata kiinnittää liikaa huomiota.

Tapamarmattajalla voi olla ihan hyvä työmoraali,mutta koska hän marmattaa itselleenkin voi syntyä väärinkäsityksiä hänen motivoituneisuudestaan. Joskus voi säikyttää marmattajan kiittämällä häntä työnsä tuloksista. Kiva katella, miten pasmat menevät sekaisin ja jo otsanahasta näkee, miten hän kääntää kiitoksen piiloveetuiluksi.

Tietysti voisi miettiä tapamarmattajien kiusaamista tälle vuodelle, mutta, äh, en viitsi. Tuhlaantuisi vain aikaa....

[QUOTE="vieras";27811578]No otetaan tähän sitten yksi lisänäkökanta. Eikö teidän mielestänne ihmiset jää tänä päivänä tavallista kepeämmin esimerkiksi sairaslomalle? Pikku flunssa kun pukkaa niin jo ollaan viikko tolkulla poissa.
Eiköhän moni tunnista itsensä tästä. Herätkää laiskimukset![/QUOTE]

Yhtä lailla on heitä, jotka tulevat sairaanakin töihin. Se on aivan yhtä huono juttu - paitsi että tartuttaa muut, voi myös ajaa itsensä tosi huonoon jamaan. Meilläkin pomo joutuu joskus käskemään puolikuntoisia kotiin töistä. Järki käteen.

olen ihmetellyt tota marmattamista siitä näkökulmasta että ensin hulluna etitään töitä, sitten kun niitä kuin ihmeen kaupalla saadaan niin hehkutetaan sitten sitä ainaski viikko

sitten alkaa se vuosikausia kestävä marmatus joka päättyy aikanaan yt-neuvotteluihin

[QUOTE="Vieras";27811593]En tunnista ketään. Työkaverit pärskivät ensin pari viikkoa työpaikalla ja jos on ihan pakko menevät sitten lääkäriin ja sairastavat kotona ne jälkitaudit. Tiedätte itsekin, miä on työteho sinä kahtena ekana viikkona.[/QUOTE]

Meillä muistutetaan usein erikseen siitä, että sairastetaan kotona. Mutta jo seuraavassa lauseessa saatetaan muistuttaa lähestyvistä dediksistä... Ajatus on siis se, että sairaana ei tulla työpaikalle, mutta duunit on silti hoidettava.

olen ihmetellyt tota marmattamista siitä näkökulmasta että ensin hulluna etitään töitä, sitten kun niitä kuin ihmeen kaupalla saadaan niin hehkutetaan sitten sitä ainaski viikko

sitten alkaa se vuosikausia kestävä marmatus joka päättyy aikanaan yt-neuvotteluihin
Mulla tuo meni lyhyemmän kaavan mukaan. :D
Sain töitä lokakuun lopussa ja jo ennen marraskuun puoliväliä olin valmis lähtemään hevonkuuseen koko työpaikasta. Joulukuussa tulikin sitten YT-neuvotteluilmoitus. :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27811621:
Meillä muistutetaan usein erikseen siitä, että sairastetaan kotona. Mutta jo seuraavassa lauseessa saatetaan muistuttaa lähestyvistä dediksistä... Ajatus on siis se, että sairaana ei tulla työpaikalle, mutta duunit on silti hoidettava.

jos ollaan sairaina niin tehdään työt kotona?

Kuumimmat

Yhteistyössä