Mikä on tympein juttu työsssäsi ?

• Viestiketjun aloittaja onko sellaista
  • Ensimmäinen viesti
Sellaiset asiakkaat, joille ei riitä, vaikka kiipeäisit perse edellä puuhun. Ja ne ketkä ei ymmärrä, että kaikkea mun tekemääni säätelee tiukka ohjeistus ja säännöt kunnan ja sairaanhoitopiirin rahojen säästämiseksi ja siitä poikkeamisesta tulee äkkiä palautetta.

• Tykkää
Reactions: Pill*mehu
Sellaiset asiakkaat, joille ei riitä, vaikka kiipeäisit perse edellä puuhun. Ja ne ketkä ei ymmärrä, että kaikkea mun tekemääni säätelee tiukka ohjeistus ja säännöt kunnan ja sairaanhoitopiirin rahojen säästämiseksi ja siitä poikkeamisesta tulee äkkiä palautetta.
Vain luuserityöntekijät pelkää palautetta, oikeamieliset ei säännöistä ja ohjeista piittaa jos asiakkaan oikeudet vaarantuvat

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810135:
Vain luuserityöntekijät pelkää palautetta, oikeamieliset ei säännöistä ja ohjeista piittaa jos asiakkaan oikeudet vaarantuvat
En usko, että nyt olisi ollut kyse kenenkään oikeuksien vaarantamisesta. Esimerkkinä omassa työssäni voisi olla sellainen, että potilas haluaisi minun tekevän hänelle jonkun labralähetteen, johon ei ole mitään syytä, mutta potilas nyt vain haluaisi, että häneltä mitataan vaikkapa kolesteroliarvot. Lähetteen teko ei siis ole perusteltua eikä minulla tosin olisi oikeuttakaan tehdä lähetettä, vaikka sen voisin tehdä. Tällöin ei kenenkään oikeuksia vaaranneta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810135:
Tarkoitin tässä sellaisia ihmisiä, joiden mielestä heidän ongelmansa vaatii ehdottomasti kunnallisen puolen järjestämää palvelua vaikka todellisuudessa yrittävät vain saada ns. extraa. Todelliset ongelmat tietenkin hoidetaan, mutta en ala saamaan rankkua jonkun minäminä-ihmisen takia.

En nyt ala keissejä sen enempää avaamaan, mutta jos asiakkaan asia ei täytä vaadittuja kriteerejä niin asiaa ei laiteta eteenpäin. Ja jos saan muistuttaa, niitä kriteerejä arvioin minä, eli mikäli mä koen että asia vaatii selvittelyä, niin sitten toimin niin :saint:

• Tykkää
Reactions: Pill*mehu
En usko, että nyt olisi ollut kyse kenenkään oikeuksien vaarantamisesta. Esimerkkinä omassa työssäni voisi olla sellainen, että potilas haluaisi minun tekevän hänelle jonkun labralähetteen, johon ei ole mitään syytä, mutta potilas nyt vain haluaisi, että häneltä mitataan vaikkapa kolesteroliarvot. Lähetteen teko ei siis ole perusteltua eikä minulla tosin olisi oikeuttakaan tehdä lähetettä, vaikka sen voisin tehdä. Tällöin ei kenenkään oikeuksia vaaranneta.

Haist home.
Jospa potilas tietää, että sillä voi olla todella korkeet kolestroliarvot ja sen vuoksi sen pumppu voi tiltata joskus jos ei saa kolestroliarvoja kuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810227:
Haist home.
Jospa potilas tietää, että sillä voi olla todella korkeet kolestroliarvot ja sen vuoksi sen pumppu voi tiltata joskus jos ei saa kolestroliarvoja kuntoon
Haist ite! Siinä tapauksessa varataan potilaalle lääkärin vastaanottoaika tai soittoaika ellei asiasta ole lääkärin kanssa jo aikaisemmalla käynnillä sovittu.

• Tykkää
Reactions: Namppis88
"hiphei"
Olen kotiäiti, ja tässä minun työllistetyssä työssäni ;) tympeintä on se, että ei voi koskaan tehdä ex-tempore juttuja... ei siis edes hakea liiteristä halkoja just sillon ku haluaa tai postia, kun pitää miettiä, ettei pienet telo toisiaan tai itteään sillä aikaa... noh, parin vuoden päästä helpottaa, kun 4v ikäselläkin on jo järkeä enemmän ku 2v ikäsellä ja 2v ikäsellä enemmän kuin vauvalla...

Mieh
Itse hoitsu. Asiakkaiden tyytymättömyys ja ymmärtämättömyys, kiire (kun ei syömään ehdi ja tuntuu joskus että nääntyy) ja joskus se tunne kun on kaikkensa tehnyt eikä se vaan riittänyt.

daafaadaa
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810331:
Taas tullaan siihen, että ette perkele uskalla käyttää omaa harkintaa vaan haluutte kaikkeen korkeamman tahon luvan/siunauksen
Se nyt sattuu vaan olemaan terveydenhuoltoa koskevat lait ja säännökset joiden mukaan on mentävä tai muuten odottaa oikeustupa. Hoitsuilla ja lekureilla siis.

Taas tullaan siihen, että ette perkele uskalla käyttää omaa harkintaa vaan haluutte kaikkeen korkeamman tahon luvan/siunauksen
Täällä käytetään nimenomaan "omaa harkintaa" eli labratätikin ottaa tarvittaessa "ohi lähetteen" potilaan jonka tietää fiksuksi (tai jonka joku fiksuksi tuntemansa tuo labraan tarpeen hyvin perustellen).
Lähetteet täytetään myöhemmin ja egoonsa rakastumattomat lääkärit sen hyväksyvät.

Toisaalta ei kai sinunkaan toiveesi ole että jokainen hypokondrikko pääsisi 10 000- 100 00 euron tutkimuksiin joka kuukausi?

:)

Siitä oman harkinnan käyttämisestä tulisi heti valitusta ylemmältä taholta. Näitä esimerkin lähetteiden ruinaajia kun on PALJON. Säännöt on säännöt. Luulisi sinun majurina ymmärtävän, että sääntöjä noudatetaan, kun ei kerta ole kenenkään hengestä kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810370:
Ei ole rikollista toimia potilaan parhaaksi ja tutkimusten laiminlyönti on
Kalliiksi tulisi yhteiskunnalle, jos kaikki potilaiden pyytämät tutkimukset tehtäisiin ihan vain sen takia, että potilas haluaa, vaikka tutkimus ei ole mitenkään perusteltua. Kyllä siinä lähtisi verot nousuun.

Lisätään vielä, että tutkimusten laiminlyönti on asia erikseen. Valitettavasti sitäkin terveydenhuollossa tapahtuu, mutta nyt ei ole kyse siitä.

Viimeksi muokattu:
Kalliiksi tulisi yhteiskunnalle, jos kaikki potilaiden pyytämät tutkimukset tehtäisiin ihan vain sen takia, että potilas haluaa, vaikka tutkimus ei ole mitenkään perusteltua. Kyllä siinä lähtisi verot nousuun.
Vai lähtiskö laskuun?
Sillä voisi paljastua ajoissa sellaisiakin terveydellisiä ongelmia, joiden hoito vuosien päästä maksaisi älyttömyyksiä hoitaa ja ne olisi ennaltaehkäistävissä ehkäpä tuolla yhdellä helvetin verikokeella, kun ongelmaan päästäisiin ajoissa käsiksi

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810412:
Vai lähtiskö laskuun?
Sillä voisi paljastua ajoissa sellaisiakin terveydellisiä ongelmia, joiden hoito vuosien päästä maksaisi älyttömyyksiä hoitaa ja ne olisi ennaltaehkäistävissä ehkäpä tuolla yhdellä helvetin verikokeella, kun ongelmaan päästäisiin ajoissa käsiksi
Kuule, jos potilas / asiakas aiheesta tietää että saattaa vaikka ne kolesterolit olla koholla niin miksei hän voi suoraan sanoa hoitajalle "vedän kuule röökiä kolme askii päivässä ja oon päivittäinen näky tuolla torin grillillä", silloin varmaan pääsis jo syystäkin jatkotutkimuksiin.

Monta asiaa helpottuis kun ihmiset osais suoraan sanoa mikä mättää, hittoako siinä oottelevat että vastapuoli osaa lukea ajatuksia ja tuumaa että tuo ruma finni leuassa johtuneen liiallisesta alkoholin nauttimisesta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;27810412:
Vai lähtiskö laskuun?
Ei se verikokeiden otto ihmeitä tee eikä monenkaan verikokeen tuloksen perusteella pystytä siitä vaan diagnoosia tekemään. Satunnaisesti saattaisi muutama potilas päästä jatkotutkimuksiin ns. turhan verikokeen vuoksi, mutta siinä se. Sinun logiikallasi pitäisi ihmisiä alkaa seulomaan kaikkien mahdollisien sairauksien varalta säännöllisesti. Sitä ei kenenkkän kukkaro kestäisi. Ja edelleenkin säännöt on säännöt, eikä niistä lipsuta kuin poikkeustapauksissa.

Riippuu mitä milloinkin teen.
Toisinaan samasta duunista johtuen samat v*tutuksen aiheet kuin Pinkillä, Suomen ilmasto ja aikaiset aamut.

Mutta nykyään useimmiten asiakkaiden ajattelemattomat omistajat. Ja välillä myös paskat olosuhteet/työtä vaikeuttava ympäristö, joissa pitäisi sitten (sen asiakkaan omistajan mielestä) kyetä ihmeisiin.

Yhteistyössä