Ongelma: alkoholia ei tee mieli, enää, ikinä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma sekin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma sekin

Vieras
Eli esim. tänään ois ihan kiva miehen kanssa ottaa vaikka lasilliset punkkua. Mut kun ei tee mieli, ei yhtään. Olen nyt ollut jo 1,5v juomatta tippaakaan. Nuorena kyllä kuppi maistui, mutta nyt ei niin millään. Elämä kiireistä ja kuluttavaa, joten ei ole kyllä ollut aikaakaan. Jos väkisin vaan ottais, nii alkaiskohan maistua?

Ota itse sitä mitä sun tekee mieli. Ei munkaan aina tee mieli ottaa lasillista punkkua tai porttia vaikka mies ottaa, ja saatan itse nautiskella esim. herkullisella vastapuristetulla tuoremehulla tai jollain muulla makoisalla mehulla, tai teen itselleni erikoiskahvin. Itse juon alkoholia harvoin ja aina nautiskellakseni sen mausta, ja rentouttavasta efektistä, en humaltuakseni (en enää tykkää siitä tunteesta, ne juomiset on jo juotu nuorempana). Kun ei tee mieli juoda alkoholipitoisia niin juon tai napostelen jotain muuta herkullista :)

No otat sen lasillinen punkkua, teki mieli tai ei. Jouduthan sä tekemään elämässäsi kaikkea muutakin vähemmän houkuttelevaa, huvitti tai ei .
Vaikka nenästä kiinni jos maistuu pahalta ja klunk, klunk, klunk. Kun tota teet tarpeeksi usein, kyllä se alkaa maistumaankin paremmin. Minä ainakin rupesin tykkäämään kahvista ihan niin, kun vaan join sitä vaikka alkuun se maistui ihan p**kalta.
Mutta kun en aina ja joka kyläpaikassa viitsinyt nillittää että joisin mieluummin teetä, ja olin töissäkin ainoa teenjuoja, päätin vaan opetella.
Nykyään ryystän kahvia tosi reippaasti!

ok, joo, frouva sitten kärsii alkoholia miehen seuraksi? eikö sillä masokismilla ole mitään rajaa? ja kuka haluaa että rakas puoliso kokee tuskia teeskennelläkseen olevansa suosiolla seurana? johan se on sadismia sitte

Siedätyshoitoa: ota ensin pieni snapsilasillinen punkkua, seuraavan kerran suurenna annosta jne. Kyllä se pian alkaa maistumaan...

Tai sitten: älä tee asiasta ongelmaa.

Mulla kanssa meni raskauksien ja imetysten jälkeen maku alkoholiin. Mulle se ei oo ongelma, mutta muille tuntuu olevan. Kaikissa illanvietoissa, pikkujouluissa, pihviravintoloissa yms. saan aina kummeksuntaa ja ilkeitäkin kommentteja . Suomalaisen ei vaan paranis olla juomatta.

En mäkään haluis juoda, mutta on pakko kun kaikki muutkin juo enkä halua leimautua nössöksi.

Sä oot väärissä piireissä sitten. Mä en koskaan juo viiniä, olutta tms ja koskaan ei mulle kukaa vittuile siitä. En huutele asiaa minäkään. En vaan juo. Mulle ei oo mikää ongelma olla juomatta sitä viiniä vaikka mies ottas lasillisen.Enkä todellakaan ala väkisin opetella.

Ei kai tuo ole oikeasti ongelma aikuisella ihmisellä... Ota vaikka kahvia tai limsaa tai mitä tahansa. Tuollaisella ajatusmallilla joutuisin juomaan maitoa, olutta tai kirkasta viinaa ja inhoan kaikkia (melkein) yhtä paljon.

Mua ei haluta juoda, mutta osa ei sitä ymmärrä ollenkaan. Pelkään sitä kauheaa krapulaa ja yleistä väsymystä. Ei mulla ole päivääkään hukattavaksi krapulan takia. Ja mitä sitä yhtä lasillista edes ottamaan, kun ei se alkoholin maku edes kiinnosta. Tiedän tasan mitä ap tarkoittaa.

Kulttuuri ei ole kiinteä ilmiö. Se muuttuu kun sitä hinataan uuteen suuntaan. Suomessa ei ole näin rajusti juotu vielä kovin monta vuosikymmentä, eikä sen tarvitse jäädä pysyväksi piirteeksi.

Jos jokainen vähemmän juomisen ystävä kärvistelee vain hiljaa, homma senkuin pahenee. Jos ette muuta keksi niin väittäkää edes, että terveyssyistä ei onnistu. Voihan se olla ihan tottakin, että viinapitoiset ei mene alas, koska ne on jostain syystä lakanneet sopimasta omalle fysiikalle.

Yhteistyössä