Mistä PUHUTTE puolisonne kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äänetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äänetön"

Vieras
Tuli tuosta tekemis-ketjusta mieleen. Musta tuntuu että me ei miehen kanssa puhuta muusta kuin päivän ruoasta tai kauppalistasta. Juurikin olis ollu mua vaivaava asia mielessä, josta olisin halunnut puhua, niin mies lähti muualle. Eli meillä puhutaan vähän, ja jos jotain puhutaan niin puutaheinääpulunpaskaa.

Miten teillä? Tai puhuvatko teidän miehet yleensäkään mistään omista tunteistaan tms, vai ovatko vaan hiljaa kun te puhutte?

Tänään on puhuttu mm. kotikoulusta, tuttavien vauvasta ja säästä :D Juu, kyllä meillä puhutaan muustakin kuin ruuasta jne. Tunteistakin puhutaan, kun niistä on jotain puhuttavaa.

Me puhutaan aika paljon meidän lapsista ja ihan arkipäiväisistä asioista, siivoamisesta, ruuasta, koska mennään kauppaan yms. Mies puhuu todella vähän omista tunteistaan, muutaman oluen kun on juonut juttua irtoaa enemmän. Mä puhun mun tunteista ja ajatuksista paljon, mies kuuntelee ja nykyään kyllä tukee hyvin ja vastailee ja on ymmärtäväinen. Tähän meni pitkä aika että mies oppi kunnolla kuuntelemaan ja tukemaan. Tästä tilanteesta olen iloinen. :)

Me puhutaan kaikesta.
Arkipäiväisistä asioista, omista tuntemuksista, juoruillaankin ;) Siis eipä ole asiaa mistä ei tuon miehen kanssa puhuttaisi.
Ja meidän suhteessa mies on parempi puhumaan, minä tahdon helposti olla sulkeutuneempi ja umpimielinen, mutta mies kun huomaa minusta, että kaikki ei ole ok, niin saa jollain konstilla minut avautumaan.
Salailusta ja kyräilystä en tykkäisi ollenkaan, tuppisuun kanssa ei jaksaisi ollakaan...
Päivisinkin soittelemme monta kertaa toisillemme.

Puhutaan kaikesta mikä jaksaa kielenkannattamia avata. Näitä mm.koulutusvaihtoehdot meidän lapsille ( tiivistä opetussuunnitelmien googlailua), leffoista ja peleistä ja tv-sarjoista jutskataan sekä sisä- ja ulkopolitiikasta, arkkitehtuurista, yhteiskunnan sosiaalisista ongelmista jne.

Puhutaan kaikesta mikä jaksaa kielenkannattamia avata. Näitä mm.koulutusvaihtoehdot meidän lapsille ( tiivistä opetussuunnitelmien googlailua), leffoista ja peleistä ja tv-sarjoista jutskataan sekä sisä- ja ulkopolitiikasta, arkkitehtuurista, yhteiskunnan sosiaalisista ongelmista jne.

Onko kummallakin hörökorvat ja tomaattinenä kun puhutte, kumpi viuhtoo sillä kepakolla jota kuvittelette taikasauvaksi? :)

Mistä milloinkin. Päivän kulusta, lasten asioista, kauppalistasta, tekemättömistä töistä, haaveista.. maailmanmenosta, omista uskomuksista, omista kokemuksista, omista tunteista. Kaikesta. Ei ole sellaista asiaa, mistä en voisi mieheni kanssa puhua. Ja se on ihanaa :heart:

Taloudesta jutellaan paljon, sekä kansallisen että globaalin tason. Ja muistakin yhteisistä mielenkiinnonkohteista, joista iso osa liittyy erilaisiin nettijuttuihin ja markkinointiin. Kavereistamme jutellaan ja siitä mitä niille on sattunut, matkustelusta, työkuvioistamme, ruoasta, viinistä, mistä vaan.

No tunteista harvemmin, mies ei ole sellainen "lässyttäjä" vaikka haluaisin, että mielellään olisi. Ei nyt ihan kauniit & rohkeat tasoa, mutta jos edes jotain sinnepäin rakkauden vatvomisia kuulisi joskus. ;) Mutta muuten jutellaan ihan arkisista asioista - töistä, uutisista, maailman tapahtumista, kavereiden ja sukulaisten kuulumisista, lapsesta, tv-ohjelmista jne.

Mun mies avautuu tosi usein pohdiskelemaan meidän suhdetta, omia tunteitaan, mun tunteita ja kaikkea sellaista. On kyllä luonteeltaankin tunteellinen. Enemmän kuin minä jota joskus ärsyttää että koko ajan pitäisi puhua, mutta en valita. Parempi näin päin kuitenkin. Tai mun mielestä... On hyvä tietää että jotain ihan tosissaan kiinnostaa jos jokin tuntuu pahalta ja joku kuuntelee aina kun siltä tuntuu. Monesti pojat tunnutaan kasvatettavan sellaisiksi, että mies ei tunteista puhu ja se koetaan epämiellyttäväksi ja pakoilemisen aiheeksi... että ei aina ihmekään. :/

Haaveista, lomasuunnitelmista, politiikasta ja uutisista, perheestä, kavereista, töistä, rahasta, ruoasta, elokuvista ja tv-ohjelmista, joskus julkkisten toilailuistakin... Aika paljon vitsaillaan, heitetään mahdollisimman typerää läppää, johon toisen pitää vastata vielä typerämmin. Tunteista puhutaan harvemmin, mutta osoitetaan niitä muuten.

Haaveista, lomasuunnitelmista, politiikasta ja uutisista, perheestä, kavereista, töistä, rahasta, ruoasta, elokuvista ja tv-ohjelmista, joskus julkkisten toilailuistakin... Aika paljon vitsaillaan, heitetään mahdollisimman typerää läppää, johon toisen pitää vastata vielä typerämmin. Tunteista puhutaan harvemmin, mutta osoitetaan niitä muuten.

Toisessa ketjussa sanoit että sinä et miestäs arvosta pätkän vertaa, et palvele tai miellytä sitä mitenkään. Saa itse miellyttää itseään jos tarvetta siihen kokee.

[QUOTE="vieras";27778080]Toisessa ketjussa sanoit että sinä et miestäs arvosta pätkän vertaa, et palvele tai miellytä sitä mitenkään. Saa itse miellyttää itseään jos tarvetta siihen kokee.[/QUOTE]

Höpö höpö.

Kaikesta maan ja taivaan välillä. Arkisista asioista, tulevaisuuden suunnitelmista, tavoitteista, haaveista, toiveista, maailman menosta, politiikasta, ihmisistä, niiden käyttäytymisestä, uutisotsikoista, ruuasta, lapsista ja kasvatuksesta hyvinkin paljon tällä hetkellä (olen raskaana), elämänarvoista, jne. Asiaa ja vähemmän asiaa, tyhmää läppää, vakavaa keskustelua, kinastelua. Ihan kaikesta :)

Kaikenlaisesta. Eipä ne keskustelut usein mitään järkevää ole, vaan sellaista mitä nyt parhaan kaverin kanssa yleensäkin... Sisäpiirijuttuja ja turhaa mylvintää ja muuta sellaista, jota ei kukaan muu kuuntelisi. Kynnys sanoa jokin asia ääneen on aika matala. Muiden ihmisten kanssa pitää vähän kattoa mitä puhuu.

laittamassa osan lapsista sisäoppilaitokseen ku uutta pukkaa tulee lisää.
En yllättyisi yhtään jos näin olisi. Sen verta epävakaan kuvan olet itsestäsi antanut.

[QUOTE="vieras";27778187]Oli päivällä se ketju etusivulla. joku voisi vaikka etsiä sen missä toivottelit miehes oman onnen nojaan.[/QUOTE]

Etsi itse ja kommentoi siihen ketjuun. Vaikka johan perskärpäsenä kävit jo kertomassa kuinka ikävä ihminen olen, nyyh :(

Yhteistyössä