Kukaan käynyt rintojen pienennysleikkauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riipputissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pari blogia aiheesta kuvineen, googleta. Isot arvet jää ja nännien tunto voi mennä. Itsekin menisin, ellei kammottaisi se tunnon menetys... sitten en varmaan saisi enää orgasmia. Valitettavasti kun saan sen vaan miehen hyväillessä rintoja seksin aikana.

mulla tehty n 1,5 kk sitten.

edelleen todella arat, haavat on isot mutta tuonne ne piiloon jää se ei haittaa. paraneminen on tuskallista kun aristaa ja kiristää ja tulehduksiakin voi tulla(tuli). mutta olo on muuten hyvä ja ennenkaikkea KEVYT.

rinnoista lähti yhteensä 1,5 kg. toinen rinta on vähän isompi ja eri muotoinen kun toinen mutta ei haittaa!

laita vaan kysymyksiä niin vastailen!

[QUOTE="essi";27772819]lilli: miksi rintojasi on pienennetty? paljonko olet jounut olemaan sairaslomalla?[/QUOTE]

eli mulla oli tosi pahat niska ja hartia kivut, myös lopulta selkäkivut todettiin olevan liian kookkaiden rintojen aiheuttamaa. myös ryhti oli alkanat painua kasaan kun rinnat painoi hartioita. kirurgihan teki mittaukset ja totesi rintojen olevan isot. alunperin leikkaava lääkäri kirjoitti sairaslomaa 3,5 viikkoa (nostelen paljon raskaita kuormia työssä) mutta molempiin rintoihin tuli leikkausarpeen tulehdus joka vaati 10 päivää lisää sairaslomaa.

Minulle tehtiin ja kadun sitä. Totta kai halusin että painavat ja riippuvat tissit saisi kevyeksi.
Mutta nyt 9kk jälkeen en todellakaan ole tyytyväiben rinnoista lähti n. Kilo ja muoto on vähä parempi MUTTA kun ulkonäkö ei tosiaan ole kaunis. Arvet näyttää todella pahalta, nännit ovat tunnottamat ja ovat ihan liian ylhäällä ja haavat ovat vieläkin todella kipeitä :/ Ovat tulehtuneet 8 krt ja aukaistu kerran.
Mutta ehkä toisilla on parempi onni :)

lilli: Miten leikkaus sujui, tuliko komplikaatioita? Mitä tulehduksia tuli, mitä siitä seurasi? Oletko pystynyt harrastamaan liikuntaa? Miten nukkuminen sujuu, kyljellä nukkuminen? Joudutko vielä syömään särkylääkkeitä?

Minulle tehtiin ja kadun sitä. Totta kai halusin että painavat ja riippuvat tissit saisi kevyeksi.
Mutta nyt 9kk jälkeen en todellakaan ole tyytyväiben rinnoista lähti n. Kilo ja muoto on vähä parempi MUTTA kun ulkonäkö ei tosiaan ole kaunis. Arvet näyttää todella pahalta, nännit ovat tunnottamat ja ovat ihan liian ylhäällä ja haavat ovat vieläkin todella kipeitä :/ Ovat tulehtuneet 8 krt ja aukaistu kerran.
Mutta ehkä toisilla on parempi onni :)

Siis kahdeksan kertaa??? Oliko sulla ongelmia haavojen sulkeutumisessa vai mistä moinen tulehdusmäärä? Kuinka kauan leikkauksen jälkeen ensimmäinen infektio tuli ja missä vaiheessa rinnat piti aukaista uudelleen?

[QUOTE="aloittaja";27772861]lilli: Miten leikkaus sujui, tuliko komplikaatioita? Mitä tulehduksia tuli, mitä siitä seurasi? Oletko pystynyt harrastamaan liikuntaa? Miten nukkuminen sujuu, kyljellä nukkuminen? Joudutko vielä syömään särkylääkkeitä?[/QUOTE]

leikkaus meni hyvin, en tajunnut koko operaatiosta mitään, niin oli hyvät aineet. dreenit poistettiin seuraava päivänä kun vuoto alkoi olla vähäistä, olen kuullut että voi mennä pidempäänkin kun vuoto ei ala loppumaan. kotiin pääsin seuraavan päivänä. tulehdus tuli ns. risteyskohtaan eli pitkän poikkihaavan ja pienen pystyhaavan risteyskohtaan, on kuulemma hyvin yleinen paikka. tulehdusta hoidettiin ilmakylvyillä ja antibiootilla sekä hopealapuilla. liikunnan harrastaminen(hyppimen, pomppinen) on kielletty 6 viikkoa leikkauksesta ja se on kyllä hyvä sillä pelkkä tärähtävä kävelykin tuntuu pahalta. tukevia sporttiliivejä on pidettävä 4 viikkoa yötä päivää. nukkuminen kyljellään alkaa nyt pikkuhiljaa onnistua mutta ei pitkiä aikoja vielä kärsi sillä haavat aristaa herkästi. kyllä sitä on selälläänkin tottunut nukkumaan. särkylääkkeitä söin n. 1 viikon ja kun tikit ja teipit poistettiin niin sen jälkeen tarvittaessa. tukiteipit oli siitä hyvät ettei särkenyt.

Siis kahdeksan kertaa??? Oliko sulla ongelmia haavojen sulkeutumisessa vai mistä moinen tulehdusmäärä? Kuinka kauan leikkauksen jälkeen ensimmäinen infektio tuli ja missä vaiheessa rinnat piti aukaista uudelleen?

Juu kyllä, ongelma johtui osaksi että haavat repsotti auki, mutta myös sisälle oli jäänyt joku bakteeri??.
Ensimmäinen infektio tuli 3.5vko kuluttua. Rinnat aukaistiin 7kk päästä kun oli ollu jo niin monts tulehdusta ja lääkärit tajusi vasta että sisällä on jtn :/

[QUOTE="aloittaja";27773018]lilli:Millainen tulehdus oli? erittikö haava vai oliko ns.rupimainen? Kipeä?[/QUOTE]

tuli sellasta kellertävää eritystä. kipua nyt ei sen kummemmin, haavat kipeät muutenkin.

Mulle on tehty 5v sitten pienennys. Olen tosi tyytyväinen, onneksi menin! Olin sillon 25v ja kuulema tosi hyvä, että menin tarpeeksi aikasin. Mä soittelin yksityiselle sillon et oliskohan mun mahdollista sitä kautta saaha lähete. Puhelimessa kysyttiin kuppikoko (75G) ja sillon jo sanottiin et varataan aika ja leikkaukseen tulen pääsemään. No niin pääsin, ja pian siitä leikattiin. Kuppikooksi tuli 75D. Leikkaus meni hyvin, haavat alkoi vähän punoittamaan, kävin lääkärissä ja sain siihen jo antibiootin ettei tulehdu. Haavat parani ihan hyvästi ja arvet on piilossa eikä haittaa mua. Nyt ne on jo vaalentunuki tosi hyvin, enkä oo ainakaa huomannu et kukaa uimahalleissa mun arpia tuijottais :D Nänneistä meni osin tunto aluksi, säikähdin tosi paljon sitä, mut ku rinnat kunnolla parani niin tunto palas takas ja nykyään ei oo mitään tunnottomuutta. Siihen, että rinnat ihan täysin paranee, menee puolisen vuotta. Mun elämänlaatua leikkaus paransi. On itsevarmempi olo, ei niska-ja hartiasärkyjä, pystyn harrastamaan juoksua ja kaikkia liikuntalajeja ilman kipuja, vaatteitaki on kiva ostaa ku ne sopii päälle myös rintojen kohdalta :)

Yhteistyössä