Oletteko sihdanneet lastentekoa tietylle kuulle?

1
No ei. Kun ei ne vauvat ole meille "suunnitelmien" mukaan tulleet, vaan joinakin kertoina ovat saaneet alkunsa kertalaakista ja joinakin kertoina monen kuukauden yrityksen jälkeen.
 
Muistan ku joskus nuorena kaverin kans puhuttiin, että jos saadaan lapsia niin tehdään ne sitte niin, että syntyvät alkuvuodesta eikä tarvitte odottaa loppuvuoteen 18v. synttäreitä!

Jep jep. Ei sitä siinä vaihees tuollaasia ajatellu ku lasta ruvettiin helmikuus -03 yrittämään. Raskaaksi tulin maaliskuus ja likka synty joulukuus. :D
 
"vieras"
Kyllä kai jotku ajattelee, mikä on kyllä järjetöntä. Meillä on esikoinen syntynyt joulukuussa ja hyvä niin. Ihan ekasta kierrosta tärppäsi, joten kai me joulukuuhun tähdättiin :D
 
No ei. Kun ei ne vauvat ole meille "suunnitelmien" mukaan tulleet, vaan joinakin kertoina ovat saaneet alkunsa kertalaakista ja joinakin kertoina monen kuukauden yrityksen jälkeen.
Ymmärrän kyllä ettei tule suunnitelmien mukaan. Enemmän mietin onko järkeä alkaa yrittämään maaliskuussa, kun voisi aloittaa vasta huhtikuussa varmistellen ettei lapsi ainakaan loppuvuodesta syntyisi. Vaikkei ekasta laakista lähtisikään niin silti paremmat mahdollisuudet syntyä alkuvuodesta. Alkuvuodesta syntyneet kuitenkin pärjää koulussa usein paremmin.
 
Muistan ku joskus nuorena kaverin kans puhuttiin, että jos saadaan lapsia niin tehdään ne sitte niin, että syntyvät alkuvuodesta eikä tarvitte odottaa loppuvuoteen 18v. synttäreitä!

Jep jep. Ei sitä siinä vaihees tuollaasia ajatellu ku lasta ruvettiin helmikuus -03 yrittämään. Raskaaksi tulin maaliskuus ja likka synty joulukuus. :D
Juuri tätä mietin että kiva jos olisi synttärit ensimmäisten joukossa eikä viimeisten.
 
vähän ajattelin
Ekasta en ajatellut muuta kuin että nyt on hyvä aika, ja se tärppäs heti. Tokasta yritettiin saada kevät-kesävauvaa, että päästäis helpommalla ilman talvikelejä, ja tuo kuopus juhlii synttäreitään kesäkuun 24. Mut en kyllä mitään loppuvuotisen oppimisvaikeusksia ajatellut, niihin vaikuttaa niin moni muukin asia kuin pelkkä synttärien ajankohta
 
"vieras"
Onpa kiva lapsen kannalta jos ei voi pitää ees synttäreitä sen takia koskaan ku on syntynyt esim. jouluaattona.
Ai eikö voi synttäreitä sillon pitää ollenkaan?!? Voihan pitää aina puolivuotissynttärit tai sitten juhlia niitä synttäreitä hyvissä ajoin etukäteen. Kyllä se laskettuaika voi olla vaikka helmikuussa, mutta silti voi synnytys tapahtua joulukuussa. Elämää ei voi suunnitella.
 
Onpa kiva lapsen kannalta jos ei voi pitää ees synttäreitä sen takia koskaan ku on syntynyt esim. jouluaattona.
No sehän on vanhemmista kii pidetäänkö synttärit vai ei. Jos mulla olis jouluaattona syntyny lapsi, niin kyllä niitä synttäreitäki juhlittaas. Ei ne juhlat tarvitte olla just silloon synttäripäivänä. Likka on syntyny 12.12 ja tänä vuonna juhlat pidettiin 15.12. Silti sai synttäripäivänä lahjoja multa ja exältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04 ja Porho
"Vieras"
No mä oisin "halunnut" että lapset syntyy toukokuussa, mutta ei ihan toinen heinäkuussa ja toinen maaliskuussa., mun mielestä toukokuu olis vaan tosi hyvä kuukausi synty., ei tarvitsisi olla viimeisillään raskaana talvella eikä kesällä, vauvaa ei tarvitsisi topata, mutta ei olisi vielä liian kuuma. Kun vauva täyttää vuoden ja alkaa tod. näköisesti kävellä on kesä edessä ja helppo ulkoilla. Isompana on vielä kavereita joita kutsua synntäreille, kun koulu ei vielä loppu, mutta säät jo niin kivoja että voisi suunnitella jotain ulkona...
 
"sini"
Mä en ole lapsen syntymä ajankohtaa miettinyt mut itse tykkään enemmän olla raskaana viimmeisiä kuukausia talvella kun kesä helteellä :) Ei kyllä ihan ole tuo onnistunut.Kuopusta toivottiin alulle reilu vuosi ja siinä vaiheessa enää edes tullut mieleen toivoa tiettyä syntymäaikaa.
 
"töppö"
Ei olla tähdätty vaikka toki oltais voitu, kun aina kertalaakista tärpännyt. Kaksi lapsista on syntynyt elokuussa ja en mä tiedä, onko sillä nyt sit kauhea ero onko syntynyt elokuussa vai joulukuussa sitten koulunkäynnin kannalta. Ja toisaalta ajattelen sen myös niin, että tammikuussa syntyneillä on aina kauheet paineet olla muita parempia, koska ovat vanhimpia.
 
Mä suunnittelin lasten syntymäkuukaudet ja hyvin onnistui. Ekan halusin syyskuulle, kun sillon on mun omatkin synttärit. Jälkeenpäin hiffasin, ettei se ollut ihan paras mahdollinen ajoitus -> Kesähelteillä ison mahan kanssa ja melkein heti alkoi talvi vauvan kanssa.

Tästä viisastuneena tähtäsin tokan maalis-huhtikuun taitteeseen ja se oli aivan erinomainen aika. Hyvin ehtii toipumaan ennen kesää, jolloin yhtään ihanaa kesää ei "menetetä".

Mulla molemmat raskaudet on alkanu heti kertalaakista, kun olin suunnitellut. Toki mä olin tarkkana tyttönä selvittänyt ovistikulla oikean ajankohdan, jolloin huteja ei tullut. Olen lääkärin mukaan erityisen hedelmällistä sorttia, joten mun ei tarvitse huomioida mitään kuukausien yrittämisiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
kivat synttärit??
joo varmaan sen lapsen kaverit tulee sit joskus jouluaattona juhlimaan sen synttäreitä?? kivat synttärit ku paikalla on vaan ehkä äiti ja isä??? ja kun toiset lapset saa joululahjoja ja niiden lisäks vielä synttärilahjoja nii jouluaattona syntynyt saa yhdistetyn synttäri+joululahjan eli puolet vähemmän lahjoja. :(
 
"rosamunda"
Meillä esikoinen syntyi toukokuussa 2011 ja kesän lopulla jätettiin ehkäisy pois.. Tärppi kuopukselle sattui niin, että la oli nyt 19.12... Ei ole vielä syntynyt ja nyt jännittää syntyykö viikonlopun aikana vai keretäänkö uuden vuoden puolelle :D

Ei noita tullut ajateltua.. Raskautumisella ei ollut kiirettä ja en mitään tärppipäiviä edes laskeskellut ja suunnitellut. eEsikoisen imetys piti kuukautiset poissa tammikuun alkuun saakka, joten sekin vaikutti tilanteeseen ettei selkeää kiertoa oikein vielä ollut.
 
[QUOTE="vieras";27772473]Ai eikö voi synttäreitä sillon pitää ollenkaan?!? Voihan pitää aina puolivuotissynttärit tai sitten juhlia niitä synttäreitä hyvissä ajoin etukäteen. Kyllä se laskettuaika voi olla vaikka helmikuussa, mutta silti voi synnytys tapahtua joulukuussa. Elämää ei voi suunnitella.[/QUOTE]

Elämää ei voi suunnitella, mutta kyllähän tähän lapsenteko asiaan voi vaikuttaa. Varsinkin toisen tai kolmannen kohdalla jos on luultavaa että lähtee alulle aika nopeasti.

Ei joulukuussa syntyminen kamalaa ole ja synttäreitä vietellään miten parhaiten nähdään. Kuitenkin pohdin kannattaako miettiä aloitusta syntymäkuukauden mukaan vai muiden asioiden.
 
"vieras"
Lasten syntymäaikaa ei olla ikinä mihinkään tiettyyn kohtaan tähdätty mutta toiveissa on ollut ettei syntyisi tiettyinä ajankohtina, vaikkei niitä mitenkään yrityskohdassa ole vältelty. Ei toivotut ajankohdat toisten syntymäpäivät, miehen kotoa poissaolo ajankohdat, yksityisyrittäjän kiireiset vuodenajat...
Ja kyllä, vauvoja saadaan ei tehdä ja kaikkea ei voi suunnitella, eikä tarvitsekaan. Loppupeleissä harvinaisen yhdentekevää onko syntynyt joulukuussa vai tammikuussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kivat synttärit??;27772533:
joo varmaan sen lapsen kaverit tulee sit joskus jouluaattona juhlimaan sen synttäreitä?? kivat synttärit ku paikalla on vaan ehkä äiti ja isä??? ja kun toiset lapset saa joululahjoja ja niiden lisäks vielä synttärilahjoja nii jouluaattona syntynyt saa yhdistetyn synttäri+joululahjan eli puolet vähemmän lahjoja. :(
Voi hyvää päivää taas. Kuka niitä synttäreitä käskee jouluaattona pitämään? Onhan niitä muitaki päiviä.

Kuten jo kirjootin aiemmin niin likan synttärit on 12.12, mutta esim. tänä vuonna pidettiin 15. päivä koska 12. päivä oli keskiviikko ja juhlat halutaan pitää viikonloppuna.

En mä ainakaa yhdistelisi jouluaattona syntyneen lapsen lahjoja vaan antaasin silti synttärilahjat ja joululahjat.
 
"vieras"
Kyllähän tuota todellakin ajattelin, kun lapsihaaveet alkoi nostaa päätään! Mutta ei elämää tietenkään voi aina suunnitella. Alettiin yrittää lasta niin, että hän tosiaan syntyisi alkuvuodesta. Eka syntyi helmikuussa ja toka heinäkuussa. Tuon tokan yrittämisen aikana ehdin jo ajatella, että jos ei ala tärpätä, niin pidetään taukoa, ettei sentään joulukuussa syntyisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
yuu
Mies on syntynyt ihan loppuvuodesta ja oli sitä mieltä, että silloin meille ei lasta synny jos siihen vaan mitenkään pystytään vaikuttamaan. Eli silleen tähdättiin, ettei olis marras-joulukuussa synttärit. Tiedän että kaikkea voi sattua ja täysin ei voi suunnitella, mutta voihan sitä yrittää!

Eka lapsi syntyi tammikuussa ja toinen lokakuussa.
 
"vieras"
Mä toivoin alkuvuoden vauvoja. Tai esikoinen tuli yrittämättä, kuopus ekasta kierrosta. Joulukuun vauvaa en ois toivonu, on loppuvuodesta syntyneet helposti aina vähän jäljessä ekoilla koululuokilla. Ja synttäreitä vaikea viettää kun kaikilla on menoja niin paljon. Myönnän siis taktikoineeni. :)
Mutta ihan yhtä rakkaita lapset ois vaikka oisivat loppuvuodestakin syntyneet. :)
 

Yhteistyössä