Oletteko sihdanneet lastentekoa tietylle kuulle?

=)
Joo, niin tähdättiin että lapsi syntyisi heti mun työsopimuksen päättymisen jälkeen ja mikä oli plussaa oli vielä se että se oli alkuvuonna ;) Jäin äitiyslomalle suoraan työsopimuksen päättymispäivästä ja lapsi syntyi helmikuussa.
 
näin meni
Ekasta lapsesta ei ehditty tällaista edes miettiä, tärppäsi heti ja syysvauvan saimme. Muuten oikein hyvä vuodenaika mutta oli kurjaa viettää hellekesää ison mahan kanssa. Tokan lapsen kohdalla toivoimme vain että hän ehtisi syntyä ennen kuin esikoinen täyttää 3 vuotta, äitiysrahan laskennan takia. Olimme aika myöhään liikkeellä, joten otollista yritysaikaa jäi vain 6 kk ja olimme tosi onnellisia kun ehti tärpätä siinä ajassa. Olin vähän miettinyt että voi raukkaa jos tulee kesävauva, kun ei saa koskaan kunnon kaverisynttäreitä... Mutta kesävauva nyt on tulossa kuitenkin :) Pitää koettaa niitä synttäreitä silti järjestää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin meni;27778267:
Ekasta lapsesta ei ehditty tällaista edes miettiä, tärppäsi heti ja syysvauvan saimme. Muuten oikein hyvä vuodenaika mutta oli kurjaa viettää hellekesää ison mahan kanssa. Tokan lapsen kohdalla toivoimme vain että hän ehtisi syntyä ennen kuin esikoinen täyttää 3 vuotta, äitiysrahan laskennan takia. Olimme aika myöhään liikkeellä, joten otollista yritysaikaa jäi vain 6 kk ja olimme tosi onnellisia kun ehti tärpätä siinä ajassa. Olin vähän miettinyt että voi raukkaa jos tulee kesävauva, kun ei saa koskaan kunnon kaverisynttäreitä... Mutta kesävauva nyt on tulossa kuitenkin :) Pitää koettaa niitä synttäreitä silti järjestää.
Sihtaamistahan tuokin on että pitää saada tietty ikäero toiseen lapseen ;)
 
Mulla on syntärit tänään ja kyllä mä olen vähän traumatisoitunut kun mulla ei koskaan lapsena ollut synttäreitä.. Ei ollut rahaa joulun jälkeen ja kaverit kaikki lomilla.. Toisaalta on ihan kiva olla VASTA 29 kun samana vuonna tammikuussa syntynyt ystäväni on JO 30..:p Kouluun menin 6v ja ihan normaalisti pärjäsin. Kuten lokakuussa suntyneet ja marraskuussa syntyneet..Eihän siinä ole kun muutaman hassun kuukauden ero.. Lapsi on herkimmillään oppimaan lukemaan noin 4-5-vuotiaana, kuten jenkit ovat jo oivaltaneet..
 
Minä olen suunnitellut lasten syntymäajankohdan horoskooppien mukaan. Haluan samat merkit(maamerkit), kuin minulla 2 siskollani. Kokoelmasta löytyy jo härkä ja kauris. Puuttuu enää neitsyt, jota aletaan tehtailla varmaan ens jouluna :D Olen ilmeisesti helposti ikiävää sorttia, kun tällainen "pelleily" onnistuu. Lisäksi haluan sirotella lasten synttärit sopivasti ympäri vuotta. En halua mitään juhlasumaa :D
 
  • Tykkää
Reactions: ToDieFor ja Porho
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27778371:
Minä olen suunnitellut lasten syntymäajankohdan horoskooppien mukaan. Haluan samat merkit(maamerkit), kuin minulla 2 siskollani. Kokoelmasta löytyy jo härkä ja kauris. Puuttuu enää neitsyt, jota aletaan tehtailla varmaan ens jouluna :D Olen ilmeisesti helposti ikiävää sorttia, kun tällainen "pelleily" onnistuu. Lisäksi haluan sirotella lasten synttärit sopivasti ympäri vuotta. En halua mitään juhlasumaa :D
:D
 
"joo"
Päätimme että haluamme mahdollisimman pienen ikäeron. Meillä on 2 tammikuussa syntynyttä lasta, joiden molempien laskettu aika oli eri kuussa mutta sattumalta syntyivät tammikuussa. Itsekin olen syntynyt tammikuussa ja koulu oli aikanaan helppoa.

Tutkimukset osoittavat että alkuvuodesta syntyneet omaksuvat helpommin johtoaseman koulussa ja työelämässä kun ovat tottuneet ottamaan "vanhemman" roolin ja ohjailemaan muita ja auttamaan, kun osaavat ehkä itse muita nopeammin jonkun uuden asian. Onhan se kiva ettei ole viimeisten joukossa jotka saa ajokortin.

Toisen lapsen synttärit on aika lähellä uutta vuotta, mutta ne pidetään aina vasta kun koulut ovat alkaneet, jotta molemmat saavat tärkeät kaverisynttärit. Itse voimme hyvin hyödyntää joulun jälkeiset alennusmyynnit lahjoja ajatellen :)
 
[QUOTE="joo";27778437]

Tutkimukset osoittavat että alkuvuodesta syntyneet omaksuvat helpommin johtoaseman koulussa ja työelämässä kun ovat tottuneet ottamaan "vanhemman" roolin ja ohjailemaan muita ja auttamaan, kun osaavat ehkä itse muita nopeammin jonkun uuden asian. Onhan se kiva ettei ole viimeisten joukossa jotka saa ajokortin.

[/QUOTE]

Voihan vitalis, kaikesta ne vääntää tutkimuksia! Voi persaus on lapsen teko hankalaa, kun pitää miettiä sopiva ikäero siaruksiin, horoskooppi, syntymäpäivä ja nimikin ettei vaan jää kehnoon asemaan tai tule kiusatuksi.

Mun oppilaat ei ees tiedä millon niillä on synttärit ja "johtaja" on just se luokan nuorin :D
 
rosaleena
Tämä nyt ei ollut tarkoituksella sihdattua, mutta kun mieheni on oinas ja esikoinen härkä niin ajattelin, että olisi hauska saada vielä kauris tähän perheeseen.. Ja kauris meille on syntymässä lähipäivinä. Itse olen neitsyt hitoskoopissa. Minulla on siis tähtitaivaan sarvipäät laumassa :D
 
"muu"
En muista sihdattiinko ekaa LA:n mukaan mitenkään. Laskeskelin kyllä viikkoja häihin, että milloin näkyisi vatsa liikaa ja mekko ei mahtuisi päälle :D Tulin kuitenkin puolikkaasta kierrosta raskaaksi, ja ei se sitten ilman tuunausta mahtunutkaan. Kakkosta on yritetty sihdata alkuvuoteen ja kevääseen, mutta luovutetaan sen suhteen ja nautitaan yksilapsisesta elämästä vielä vuosia :) Sihdataan sitten uudelleen ;)
 
"vieraana"
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27778371:
Minä olen suunnitellut lasten syntymäajankohdan horoskooppien mukaan. Haluan samat merkit(maamerkit), kuin minulla 2 siskollani. Kokoelmasta löytyy jo härkä ja kauris. Puuttuu enää neitsyt, jota aletaan tehtailla varmaan ens jouluna :D Olen ilmeisesti helposti ikiävää sorttia, kun tällainen "pelleily" onnistuu. Lisäksi haluan sirotella lasten synttärit sopivasti ympäri vuotta. En halua mitään juhlasumaa :D
Meillä viisi lasta ja kaksilla synttäreillä pärjätään. Minusta ihanaa, kun ei tarvi joka kuussa leipoa kakkuja. Isoksihan nuo kemut tahtoo sitten paisua.
 

Yhteistyössä