Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Absolutisti ja 17 v voi nauttia fine dining -paikassa ruokaa.
Jos he jotenkin erityisiä seurueessa juuri sinä iltana (juhlan kohde, asiakas tms.) niin seurue sopeutuu tarpeisiinsa.
Jos he vain yksi monista niin he sopeutuvat ryhmään (jättävät viinit juomatta, mutta eivät rajoita muiden nautintoa).

Noin minä sen näen.
Keskinäisenä kunnioituksena ja huomioisena.
Miten sinä?

Miten maidon tilaaminen ravintolassa rajoittaa muiden nautintoa?

Ravintolassa, ainakin hienommassa on juomalista. Jos listalta löytyy maito niin antaa mennä!

Itse rakastan jääkylmää maitoa sisältä verisen naudanpihvin kanssa, päälle kotitekoista valkosipulivoita aidosta voista. Maito pyöristää makuja ja neutraloi suuta makupalojen välissä. Näin kotona. Ravintolassa pihvin kanssa maistuu mieluusti chileläinen shiraz tai autolla liikkuessa kivennäisvesi.

Koti on paikka, jossa tehdään mitä halutaan, muualla on muiden säännöt = etiketti.

Montako ravintolaa tiedät, joiden säännöissä kielletään maito?

Absolutisti ja 17 v voi nauttia fine dining -paikassa ruokaa.
Jos he jotenkin erityisiä seurueessa juuri sinä iltana (juhlan kohde, asiakas tms.) niin seurue sopeutuu tarpeisiinsa.
Jos he vain yksi monista niin he sopeutuvat ryhmään (jättävät viinit juomatta, mutta eivät rajoita muiden nautintoa).

No,sitte se kyllä pitää mennä myös toistepäin kans.. Niiden viinin lipittäjien täytyy sopeutua siihen,että joukossa on myös niitä jotka tahtoo tilata maitoa.. Eikös vaan?

no ei ymmärrä. maito ei tuoksu kenenkään nenään tai muuta. miksi sitten tupakan savulla saa pilata toisten naurinnon, esim kesällä jos haluat ulkona terassilla nautiskella pulla kavit, niin joku taatusti pilaa sen alkamalla öyhyyttää myrkkykäärylettä

Hei jäikö huomaamatta, että apn mies ehdotti vettä tai kivennäisvettä vaimolleen? Että seurueessa kukaan muu -edes muiden lapset- eivät juoneet maitoa, kuin ap joka lapsilleen maidot tilasi myös? Että maljakin nostettiin? Jotenkin tuosta päättelisi, että seurueessa oli tarkoitus myös lapsille näyttää kuinka käyttäydytään hienommassa ravintolassa.

[QUOTE="vieras";27767688]Montako ravintolaa tiedät, joiden säännöissä kielletään maito?[/QUOTE]

Ravintoloilla on oikeus valita asiakkaansa ja luoda itselleen tietynlainen maine. Ravintolan toiveet asiakkaidensa suhteen, "säännöt", on painettu ruoka- ja juomalistaan. Jos ei maitoa löydy, sitä ei myöskään toivota tilattavan.

Mikä estää nauttimasta syrahia pihvin kanssa autoillessa? Jälkkärin jälkeen sen verran alkoholia on palanut että alle puolen promillen jää.

Moni ei periaatteessa ota mitään alkoholijuomaa, jos on autolla tai jos on työtehtävissä, joissa ei voi nauttia mitään alkoholia. Omassa työssäni seuraavan aamun työvuoro estää ottamasta lasillistakaan edellisenä iltana.

Hei jäikö huomaamatta, että apn mies ehdotti vettä tai kivennäisvettä vaimolleen? Että seurueessa kukaan muu -edes muiden lapset- eivät juoneet maitoa, kuin ap joka lapsilleen maidot tilasi myös? Että maljakin nostettiin? Jotenkin tuosta päättelisi, että seurueessa oli tarkoitus myös lapsille näyttää kuinka käyttäydytään hienommassa ravintolassa.

Ja ap:n mies oli hieno esimerkki hyvästä käytöksestä, kun alkoi riidellä ja nolasi vaimonsa muiden edessä?

Itse asiassa ap sanoi vain, että häneltä jäi alkumalja ja jälkiruokaviini väliin. ALoituksesta ei käy selville, saiko ap lopulta maitonsa vai ei.

Ja mitä siitä, vaikka kukaan muu ei juonut maitoa? Onko siis itse pakko tilata liharuokaa, jos kaikki muut ottavat sitä, vaikka itse tekisi mieli kalaa?

Ja miksi muka lapsetkaan eivät olisi saaneet juoda maitoa?

[QUOTE="vieras";27767775]Ja ap:n mies oli hieno esimerkki hyvästä käytöksestä, kun alkoi riidellä ja nolasi vaimonsa muiden edessä?[/QUOTE]

Hmm, jos mies kysyi vaimolta, ottaisiko tämä vettä tai kivennäisvettä ja vaimo olisi vastannut vettä kiitos, niin tilannehan olisi nyt toinen ;)

Ravintoloilla on oikeus valita asiakkaansa ja luoda itselleen tietynlainen maine. Ravintolan toiveet asiakkaidensa suhteen, "säännöt", on painettu ruoka- ja juomalistaan. Jos ei maitoa löydy, sitä ei myöskään toivota tilattavan.

Näin.
:)

Mutta ei se toisaalta ole huono (vaan päinvastoin kaunis ele kauniiseen eleeseen kykenemättömättö kohtaan) toteuttaa sellaisenkin ihmisen toiveita, joka ei osaa ravintolan mainetta tai toivetta kunnioittaa. Silloin ravintola vain "nousee ylitse" tms.

:)

Se latistaa laaturavintolan ABC:n korvikkeeksi?
Ihan samoin kuin jos joku kesken hienon päivällisen ilmoittaisi, että ei halutakaan pitkään suunniteltua ja valmistelua menyytä vaan "hampparin".

Ei paha itsessään, mutta tilaaja ihan väärässä paikassa.
Ei ehkä halua loukata, mutta loukkaa tahtomattaankin...?

Itse asiassa ap sanoi vain, että häneltä jäi alkumalja ja jälkiruokaviini väliin. ALoituksesta ei käy selville, saiko ap lopulta maitonsa vai ei.

Ja mitä siitä, vaikka kukaan muu ei juonut maitoa? Onko siis itse pakko tilata liharuokaa, jos kaikki muut ottavat sitä, vaikka itse tekisi mieli kalaa?

Ja miksi muka lapsetkaan eivät olisi saaneet juoda maitoa?

Miksi alkumalja jäi väliin?
Epäkunnioituksesta isäntää/emäntää kohtaan vai jostain muusta syystä

En huomauttaisi asiasta missään tapauksessa.

Mutta mielessäni pitäisin asiaa samantyyppisenä käytösmokana kuin verkkareissa vihkiäisiin lähtemistä. Samalla laillahan sen voisi motivoida "Miksi ihmeessä en saisi olla verkkareisssa vihkiäisissä, koska olen niihin tottunut ja ne tuntuvat mielestäni mukavammille kuin mekko tai siisti housuasu?!"

Mitä helvettiä, kerrankin samaa mieltä Mummeliisan kanssa.

Noloa porukkaa nämä ns. hienohelmat :D Kauhea hulapaloo sen takia, jos joku haluaisi tilata maitoa ravintolassa. Onneksi olen juntti ja tilaan vaikka koiran kusta ravintolassa jos niin haluan.

Näin.
Sitä kunnioitettakoon.
Mutta toivottavasti kuitenkin kunnioitat meitäkin, jotka emme halua asioida koirankusta tarjoilevissa ravintoloissa?

Kukin tavallaan taustansa ja arvojensa mukaan?

Yhteistyössä