Miksi ei hienossa ravintolassa saisi juoda maitoa?:O Sehän kuuluu suomalaiseen ruokapöytään.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöyristynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27766173]Vesi tai kivennäisvesi on ihan hyvä vaihtoehto. :D[/QUOTE]

Sinäkö sen päätät?
Pitääkö kysyä naapuripöydän ruokailijoilta ensin lupa että häiritteekö teitä jos otan lasin maitoa tai limua?
Jos sitä maitoa limua mehua mitä lie on listalla niin ei ole mitään etikettiä että olet tehnyt väärin kun niitä tilaat.

Minä olen aina pitänyt sellaisia ihmisiä ylimielisinä, jotka "vaativat", että ravintolassa kuuluisi juoda viiniä. Mikä oikeus heillä on päättää mitä joku toinen haluaa itse juoda? En ole koskaan tätä ymmärtänyt. Millä tavalla maito on huonompi juoma kuin viini? Sitten usein nämä samat maitokauhistelijat esiintyvät niin suvaitsevaisina, vaikka todellisuudessa katsovat pitkin nenän varttaan jos joku juo maitoa ravintolassa.

Minä olen aina pitänyt sellaisia ihmisiä ylimielisinä, jotka "vaativat", että ravintolassa kuuluisi juoda viiniä. Mikä oikeus heillä on päättää mitä joku toinen haluaa itse juoda? En ole koskaan tätä ymmärtänyt. Millä tavalla maito on huonompi juoma kuin viini? Sitten usein nämä samat maitokauhistelijat esiintyvät niin suvaitsevaisina, vaikka todellisuudessa katsovat pitkin nenän varttaan jos joku juo maitoa ravintolassa.

MJ ei juonut maitoa! Kato mihin se päätyi!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27766204:
JOS on lsitalla. Siinä se.

Moniko vänkää ja vaatii jotain ruokalaijia, jota ei listalta löydy?

Varmaan nämä asiakas-on-aina-oikeassa-tyypit. Mutta ei se nyt kauhea asia ole oikeasti, jos ravintola suostuu sen maidon asiakkaalle pyynnöstään tuomaan. Silloinhan se passaa palveluntarjoajalle. Suomessa tuskin on yhtään niin fiiniä paikkaa, jossa siitä kieltäydyttäisiin. Sellaisiakin on maailmalla, mutta en tiedä tahtoisinko sellaisiin mennä, varmaan ujostelisin muutenkin, vaikken maitoa haluakaan ruoan kanssa. Epäilisin, etten osaa käyttäytyä oikein :D

Näyttäähän se maidon lipitys hienossa ravintolassa kieltämättä juntilta, mutta enpä kyllä muuta järkevää perustetta sille maidon juonnin kielteisyydelle keksinyt.

Vuosikymmen taaksepäin oli oluenkin tilaaminen ruokaravintolassa junttia, kappas joku keksikin tehdä siitä trendin, kehitettiin erilaisia oluita ja nythän se on varsin salonkikelpoista ruokajuomaa.

Eli jospa siitä maidostakin joku keksisi trendin tehdä niin saat sinäkin sitä rauhassa juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27766204:
JOS on listalla. Siinä se.

Moniko vänkää ja vaatii jotain ruokalaijia, jota ei listalta löydy?

Ne, joiden mielestä heidän henkilökohtaiset mieltymyksensä ovat niin tärkietä että ne tulee toteuttaa hintaan mihin hyvänsä?

Yhtä moukkamaisesti käyttäytyisi ihminen joka menisi pikaruokapaikkaan syömään ja nostaisi äläkän siitä, että tahtoo alkupaloiksi simpukoita.

kamalan näköistä se kun juodaan viiniä ruuan seurana ja otetaan se 5-7lasia liikaa ja ollaan niin kännissä että osansa saa tarjoilijoiden takamukset kuin kanssa ruokailijat siitä mökästä.

Mikset voi juoda vettä tai kivennäisvettä? Ne ovat ihan etiketin mukaisia juomia. Miksi on pakko saada maitoa?

No daaaaaaaa... eihän se mikään fine dining ole jos ei voi tilata oman maun mukaan. :D

Hei mutta muistatko, tai satuitko lukemaan sitä ketjua täällä noin vuosi sitten, jossa joku väenvängällä väitti voivansa vaikka heti huomenna työpaikallaan ABC:llä loihtimaan vaikka hummerit ja mitkä fiinit ruoat tuosta vaan, eikä tee tiukkaakaan? Siellä se maitokin on ihan ok. Parasta fine diningia!

[QUOTE="vieras";27766235]Hei mutta muistatko, tai satuitko lukemaan sitä ketjua täällä noin vuosi sitten, jossa joku väenvängällä väitti voivansa vaikka heti huomenna työpaikallaan ABC:llä loihtimaan vaikka hummerit ja mitkä fiinit ruoat tuosta vaan, eikä tee tiukkaakaan? Siellä se maitokin on ihan ok. Parasta fine diningia![/QUOTE]
Vai että absin hummerit :laugh:

Ne, joiden mielestä heidän henkilökohtaiset mieltymyksensä ovat niin tärkietä että ne tulee toteuttaa hintaan mihin hyvänsä?

Yhtä moukkamaisesti käyttäytyisi ihminen joka menisi pikaruokapaikkaan syömään ja nostaisi äläkän siitä, että tahtoo alkupaloiksi simpukoita.

nämä sinun vertauskohdat on kyllä huvittavia :D
Jos listalla on maitoa niin silloin sitä maitoa voi ottaa.

Jos siellä pikaruokapaikassa on listalla simpukoita nin silloin niitä sopii tilata vaikka alkupaloiksi :)

[QUOTE="eee";27766225]Mikset voi juoda vettä tai kivennäisvettä? Ne ovat ihan etiketin mukaisia juomia. Miksi on pakko saada maitoa?[/QUOTE]

En minä juo ollenkaan maitoa. Vastasin tuohon aloittajan kirjoitukseen. Millä tavalla maito on huonompi juoma kuin viini tai vesi?

Vai että absin hummerit :laugh:

Joo-o. Hän sanoi, että kyllä hänen työpaikallaan onnistuu milloin vain, eikä työnantajallakaan ole mitään sitä vastaan, että hän alkaa niiden havaijinleikkeiden sijaan hummereita tarjoamaan. Ja tosiaan vaikka heti huomenna. Ja toisekseen, kun hän oli käynyt kokkikoulun, hän myöskin osasi kaikki kenen vain keksimät ruokalajit valmistaa ilman muuta ja oli tainnut ihan kaikkia tehdäkin kertomansa mukaan, kun oikein arvuutimme kaikkea mitä tuli mieleen. Pallokala taisi olla ainoa, mitä ei ollut ihan hetkeen tehnyt. Se oli oikein hauskaa.

[QUOTE="harmaa";27766250]nämä sinun vertauskohdat on kyllä huvittavia :D
Jos listalla on maitoa niin silloin sitä maitoa voi ottaa.

Jos siellä pikaruokapaikassa on listalla simpukoita nin silloin niitä sopii tilata vaikka alkupaloiksi :)[/QUOTE]

Listalla EI ollut maitoa , vaan ap pyysi sit erikseen sillä perusteella että "sitä varmaan kumminkin tarvitaan jonkin ruoan valmistuksella."
JOS listalla olisi ollut ruokajuomana maito niin silloin se olisi ollut eri asia.

:)

Yhteistyössä