millä tehdä itse korvareiät korviin??

  • Viestiketjun aloittaja ummessa
  • Ensimmäinen viesti
ummessa
löytyykö apteekista jotain steriloituja neuloja joilla pystyis tekee ..? kotoolta ei löydy muuta terävää kuin hakaneuloja, mut ei kai sellasella viitsisi? ongelmana on vanhat reiät jotka on menneet "umpeen"
 
"Höh"
Ei maksa paljo liikkeessä. Itse en edes suostuis yrittää ite. Sen verran halpaa on liikkeessä. Olisko max kympin reikä nykyään, voi olla halvempikin. saahan siinä ne korvakorut mukaan, joita kannataa pitää tarpeeks kauan, ettei jää liian pieniks ne reiät, kuten mulle kävi. Nyt annan tahalleen mennä niiden umpeen (toiset reiät) ja käyn liikkeessä laitattaa uudelleen joskus, jos vielä haluan.
 
"Anne"
Ennen kuin tökit neuloja tai menet lävistäjälle niin kokeileppas ottaa ohut korvis ja tökätä se korviksenreijän kohtaan _takakautta_.
Jos sieltäkään ei mene läpi niin sitten voi ajatella uusia.
 
Mene liikkeeseen.

Jos et mene (huoh), sama kai se millä neulalla korvaasi tökit, kunhan desinfioit sen. Viinalla tai tulella. Moralisoin kyllä sen verran, että kaikki kotikutoiset konstit tuommoisissa asioissa ovat yleensä niitä, joista ihmisille jää kaduttavan näköiset jäljet.
 
itse tein
ite yritin kerran nuppineulal mul sit ku olin saanu nupparin läpi korvast ni sit huomasin et se mun korvakoru on liian iso siihe reikää. _EI sattunu YHTÄÄN!_ mut ehkä kannattaa hakee sielt apteekist.(itekki ehk ku taas kaupungil liikun) aineki ite tykkään tehä kotoon itteleni lävistyksii ja milteepä ilmasiks =) eikä mitää oo tullu.... vasemmas korvas 12mm venytys (ite tehty) eikä oo menny mikskää ja ny aijon oikeesee toisen reijän , mut pulmiii tuli sen nupparin ja korun kaa :/ vai onks sit hakaneula isompi ku nuppineula?
vastauksuuu(-: jooko
 
"diu"
ite yritin kerran nuppineulal mul sit ku olin saanu nupparin läpi korvast ni sit huomasin et se mun korvakoru on liian iso siihe reikää. _EI sattunu YHTÄÄN!_ mut ehkä kannattaa hakee sielt apteekist.(itekki ehk ku taas kaupungil liikun) aineki ite tykkään tehä kotoon itteleni lävistyksii ja milteepä ilmasiks =) eikä mitää oo tullu.... vasemmas korvas 12mm venytys (ite tehty) eikä oo menny mikskää ja ny aijon oikeesee toisen reijän , mut pulmiii tuli sen nupparin ja korun kaa :/ vai onks sit hakaneula isompi ku nuppineula?
vastauksuuu(-: jooko
Onhan ne hakaneulat yleensä paksumpia kuin nuppineulat. Kannattaa katsoa tarpeeksi iso neula joka tapauksessa, koru ei tosiaan saa olla isompi kuin neula koska silloin joutuu änkeemään korun väkisin läpi ja se sattuu. Eikä reikiä kannata kerralla venyttää paljon repeämien takia. Ostaa siis sopivan kokoisen korun ja jos haluaa paksumman niin venyttää pikku hiljaa reiän parannuttua.

Mä olen joskus tehnyt ihan hakaneulalla ilman mitään jääpaloja tms. eikä sattunut mutta jokaisella on oma kipukynnys. Ja aivan sama se on minkälaisella neulalla (hakaneulalla vai apteekin) tekee kunhan on puhtaat välineet eikä neula ole tylsä.
 
huihui
Aika huolestuttavaa, jos korvareiät on menny ihan umpeen. Ihan ekana kannattais kokeilla vaikka Remo-Waxia, jos oliskin kyse ihan vaan vahatulpasta. Jos kuitenkin korvareiät on kasvanut umpeen, niin lääkäri on oikea osoite.
 
Yhden reiän oon korvanlehteen tehny itte. Puhdistettu tavallinen neula ensin läpitte ja sitte reikää isommaksi parsineulalla. Ei tulehtunu se reikä. Tästä aikaa yli 15 vuotta ja reikä on korvanlehdessä edelleen ja siinä on korvis. En vain enää muista kummas korvas ja monesko se noista on. :D
 
J-t harmaana
MÄ tein kakarana ite reiät isolla parsinneulalla...korvat tulehtu aivan karmeiksi ja meni oikeesti pitkälle aikuisikään, enneku pystyin korviksia pitämään.... Ihan liikkeessä tekivät uudet reiät. Samaa suosittelen, liikkeeseen.
 
"Ellu"
Jos tekee ite korvanreijän himas nii itekki tein mut eka puhdistin Desinfektioaineel korvan. Sit myös sen esim nuppineulan, sil desinfektioaineel et siin ei ois mitää mut silti kannattaa polttaa sitä neulaa tulipunaseks et siit lähtisin kaikki bakteerit. Mut suosittelen mennä liikkeesee.
 
vierailija
Itse oon tehnyt kolme reikää korvaan. Yhden olen ottanut ammattilaisen luona, mutta hyvin se sujuu kotonakin. Tein tänään kolmannen reijän korvaani eikä se kivuliasta ole. Suosittelen, kannattaa olla hopea / kulta koru. (Itse ainakin laitoin) ja tietenkin hoito. Saan puudutettua sen jäillä enkä tuntenut lävistyksen ainaka edes mitään :D + desifioi/polta/laita kattilaan neula. Oon ite lukenut näistä apteekin neuloista mutta en ole koskaan kokeillut.
 
vierailija
  1. Joskus kuulin, että joku olisi laittanut jääpalan korvanlehden taakse ja pistänyt siitä. Olisko kaupunkilegendaa?
Siis Joo toi jääpala auttaa kyl et korva tulee tunnottomaks. Oon ite kokeillut. Tein tänään toiseen korvaan ite toisen reiän. Sattu ihan vitust vaiks oma kipuraja onki aika korkeel. Käytin puhdistus aineena neo amiseptii ja reijän tein ompelinaulal. Ei ehkä kyl ollut kovin hyvä idea, mut saa nähdä.
 
vierailija
  1. Joskus kuulin, että joku olisi laittanut jääpalan korvanlehden taakse ja pistänyt siitä. Olisko kaupunkilegendaa?
Siis Joo toi jääpala auttaa kyl et korva tulee tunnottomaks. Oon ite kokeillut. Tein tänään toiseen korvaan ite toisen reiän. Sattu ihan vitust vaiks oma kipuraja onki aika korkeel. Käytin puhdistus aineena neo amiseptii ja reijän tein ompelinaulal. Ei ehkä kyl ollut kovin hyvä idea, mut saa nähdä.
 
vierailija
Aika huolestuttavaa, jos korvareiät on menny ihan umpeen. Ihan ekana kannattais kokeilla vaikka Remo-Waxia, jos oliskin kyse ihan vaan vahatulpasta. Jos kuitenkin korvareiät on kasvanut umpeen, niin lääkäri on oikea osoite.
Itselläni menny toisesta korvasta umpeen ku en oo pitäny siinä korvista? Ihan normaalia kulmakoru reikäki meinannu mennä umpeen ku en oo pitäny korua?
 

Yhteistyössä