JOULUN KUNNIAKSI: ketju oudoimmista lahjoista joita sinä/lapset olette saaneet

• Viestiketjun aloittaja "Niinu"
  • Ensimmäinen viesti
Vieras mamma
Sain mieheltä bensakanisterin joka oli lahjapaperiin käärityssä s-marketin paperikassissa. Toinen mitä sain oli keittiö työväline. Olin miehelle kertonut haluavani erään tietyn kirjan ja sain nuo. :D Mitähän pitäisi ajatella? Ei vissiin joko löytänyt, halunnut tai osannut ostaa oikeaa kirjaa ja päätyi noihin.

meillä myös
[QUOTE="hmm";27754122]teinityttösenä vähän nauratti kun isältäni saamasta paketista paljastui täysi työkalupakki, mutta fiksuimpia ja eniten käytössä olleita lahjoja tuo on ollut.[/QUOTE]

Mä oon kanssa saanu ja tosi paljon tarvittu ja käytetty. Mun muelestä ei ollut edes outo lahja, koska tykkäsin. :)

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös;27754390:
Mä oon kanssa saanu ja tosi paljon tarvittu ja käytetty. Mun muelestä ei ollut edes outo lahja, koska tykkäsin. :)
mulla kanssa isa on ostanut tyokaluja porakoneen ja kaikki ja olen ollut tyytyvainen. yksi vuosi mun ukki antoi mulle edesllivuoden taskukalenterin ja rahaa. nauratti lahinna :) rahalle tuli kylla kayttoa.

julmia
Tuttuni sai lapsena isältään lahjan. Hän oli hetken todella onnellinen, koska isä ei lahjoja jaellut vaikka varaa siihen olisikin ollut. Ilo vaihtui syväksi pettymykseksi kun paketista paljastui lapsen oma käytetty lapanen. Hän muistaa tapauksen vielä vuosikymmenien jälkeen. En voi ymmärtää, miten joku voi tehdä omalle pienelle (ala-asteikäinen) lapselleen noin, etenkin koska kyseinen mies on muuten tunnettu rauhallisena ja ihan ystävällisenä ihmisenä eikä siis ole mikään kuspiä.

"vieras"
Tuttuni sai lapsena isältään lahjan. Hän oli hetken todella onnellinen, koska isä ei lahjoja jaellut vaikka varaa siihen olisikin ollut. Ilo vaihtui syväksi pettymykseksi kun paketista paljastui lapsen oma käytetty lapanen. Hän muistaa tapauksen vielä vuosikymmenien jälkeen. En voi ymmärtää, miten joku voi tehdä omalle pienelle (ala-asteikäinen) lapselleen noin, etenkin koska kyseinen mies on muuten tunnettu rauhallisena ja ihan ystävällisenä ihmisenä eikä siis ole mikään kuspiä.

Olisko kyseessä huono huumorintaju?? Oma ukkini teki aikoinaan vähän smanlaisen källin ja kyllähän sitä vieläkin vähän pahalla muistelen. Olin myöskin alakouluikäinen, ja ukki oli käärinyt lahjapaperiin valtavan suuren laatikon. Sieltä paljastui hieman pienempi laatikko ja sen sisältä taas hieman pienempi...lopulta tyhjä tulitikkuaski. Hehheeheeee... Ei tainnut pahemmin ketään muuta kuin ukkia naurattaa. Toki häneltä ja mummilta tuli paljon niitä oikeitakin lahjoja, mutta kyllä tuo yksi typerä juttu on jäänyt terävästi mieleen.

"vieras"
Minä ja kaksi veljeäni saatiin lapsena joka joulu tädiltämme samanlaiset aku ankan taskupokkarit. Lahjassahan ei mitään vikaa mutta olisi ostanut erilaiset niin olisi ollut kivempi. Ei lapsiperheessä tee kolmella samanlaisella kirjalla mitään. Nyt aikuisena ymmärrän ettei varmaan halunnut meidän tappelevan kuka sai parhaimman.

Meidän muksu sai viime vuonna mun vanhemmilta mm paketin kahvia. Muksu oli silloin siis 3v. Lisäksi tuli käytetyt, jonkun jo valmiiksi päistä rikki pureksimat puuvärit yms yms. Mutsi panostaa lahjoissa määrään, ei laatuun. Tänä vuonna olis tullut yli 30 pakettia heiltä, mutta aaton aattona miehen kanssa ratsattiin paketit ja kelpuutettiin muutama yhdistettynä. En ymmärrä mitä 4v tekis esim puntilla tulitikkuja...

Noh..
8-vuotias sai Muumi-muistipelin. Tarkistin vielä paketista, olinimenonaan hänelle eikä yhteiseksi pikkusisaruksen (4 v.) kanssa. Peli on tarkoitettu 3-vuotiaille.

Nuorempi sai kummitädiltään tosi ison kehystetyn valokuvan. Kuva on varmaan kokoa A4, lehyksineen a3. Kiva idea, ja varmasti kallis. Mutta kuva ei ole edustavin, siinä on surkea, surullisen näköinen ilme, silmät melkein kiinni ja tukka märkänä pyyhe päällä just tullu suihkusta... Kuva on lisäksi hieman epätarkka, olisko jopakännykällä räpsäisty tai vanhalla pokkarikameralla.

"Vieras"
Appiukolta tuli oikeesti hieno valurautainen kynttilä / katto hommeli, olis varmaan kiva jos asuttaisiin vaikka ok-talossa kohtuu isossa vielä tolla. On meinaan kooaki. No jos se ajattelee et meostetaan joku. Vanha navetta kodiksi tms

"poikia3"
Mun oudoin lahjani on äidiltäni saamat keltaiset siivouskäsineet. Ja todellakin loukkaannuin.

Meillä äidillä on ollut muutenkin tapana kasvattaa pakettien määrää hassuilta tavaroilla. Esim. teininä yhden koon markan sukkahousut ja tavallinen dödöpullo olivat tavallisia paketeissa.

"vieras"
Angorasukat kokoa 46-48, oma jalan koko vaan on 39..
Teininä yhdessä vaiheessa pukeuduin aina mustaan, mutta silti sain limenvihreän paidan joululahjaksi äidiltäni. Ärsytti varsinkin kun siskopuoli sai samana jouluna tietokoneen.. :(

Ei saisi valittaa lahjoista, mutta tätä ihmettelin tänä jouluna: erään tutun antamasta tavarasäkistä löytyi mm. risaiset ja pohjasta puhki olevat miesten lenkkarit ja suklainen pääsiäispupu. :confused:

"Vieras"
Lapsen Kummien paketin olen alkanut tarkistaa etukäteen. Joululahjaksi oli paketoitu kaksi risaa barbin huonekalua (toinen halki ja toisesta ovi irti). Sinänsä kirppikseltä ostetu lahjat voi olla ihan ok, mutta kyllä niiden pitää olla ehjiä (eikä haista pahalle). Uutenakin saa muutamalla eurolla pienelle lapselle jonkun kivan pienen jutun.

"mei"
Äidiltäni sain viime jouluna sellaisen teippirullan jolla putsataan karvoja vaatteista...Tänä vuonna en sitten saanutkaan mitään :D onneksi...

Appiukolta sain paketillisen leipäveitsiä (ruosteisia...)

Minä en oikein ymmärtä miten seitsemän veljestä on piiluvittuilua käytöstavoista.
No ei sitä ulkopuoline ymmärräkkään kun se oli lähinnä "sisäpiirin" vitsi.
Mutta tää tipunen oli "paremmasta" perheestä kotosin ja jälkikäteen sain vahingossa kuulla että minkä takia se kirja oli opetettu. Jos kuulemma tulisin vähän fiksummaks, viisaammaks ja oppisin tapoja kun lukisin parempaa kirjallisuutta.

(ja toisella kädellä..kovin moni 11v haluaa jokseenkin 500 sivuisen seitsemän veljestä teoksen...)

sfd
[QUOTE="hmm";27754122]teinityttösenä vähän nauratti kun isältäni saamasta paketista paljastui täysi työkalupakki, mutta fiksuimpia ja eniten käytössä olleita lahjoja tuo on ollut.[/QUOTE]

Mä olen kanssa saanut tällaisen, tosin olin jo 18v. Hyvä lahja oli!

Khimaira
Mä olen saanut mummolta vuosien varrella kaikkea pikkukrääsää, tyyliin tulitikkuaski yhdessä paketissa, shampoo toisessa ja avattu kynäpakkaus kolmannessa..
Yhtenä vuonna sain miesten dödön :whistle:

tänä jouluna tuli mm.raamattuaiheinen puuha/värityskirja lapsille, isona kokona ja jenkkityylillä. Tunnistin melkein jokaisen kuva-aiheen mutta silti... kyllä se uskonnon opetus kuuluu vanhemmille eikä isovanhemmille :O

Yhteistyössä