[QUOTE="Aloittaja";27750899]leikkiä silloin kun lapsia huvittaa? En ole ottamassa lapsilleni koiraa vaan ihan itselleni! Netissä nyt saa annettua ihan erilaisen kuvan omasta elämästään ja tekemisistään mitä ne todellisuudessa on. Jos ei käytyt jo selväksi niin olen omistanut lukuisia koiria joten tiedän mitä ne vaatii. Tiedän myös että kaikilla roduilla on eri vaatimukset. Toiset tyytyy vähempään kuin toiset. Koiran omistaminen ei tarkoita sitä että sen kans pitää tehdä koko ajan jotakin. Ethän tee lastesikaan kanssa koko ajan vaan sun on tehtävä omia asioitasikin, kotitöitä yms. Sen takia olenkin miettinyt minkälainen koiran täytyy olla että se sopii meidän elämään ja olen aivan varma ettei mun kriteerit oo liian tiukat, jotka kaiken lisäksi on tietysti kärjistettyjä. Lyhyt karvainen ei tarkoita täysin lyhyt karvaista vaan se karva voi olla myös vähän pitempää mutta en halua silti pitkä karvaista! Väännänkö vielä ratakiskosta?[/QUOTE]
no katsos mun lasipallo täällä tulkitsi varmaan väärin tuon sun aloituksen.
Eikun niin, kannattaisko vähän tähdentää tarkemmin sit noita kriteerejä, sen sijaan että toivoo koiran olevan mykkä,
pärjäävän pienillä lenkeillä, että sitä voi lapsi taluttaa kouluttamatta (lapsihan voi aikuisen
valvonnassa taluttaa vaikka rotikkaa jos koira on koulutettu), ettei sen turkin kanssa tartte tehdä
mittää eikä se lähe kotipihasta jos sen sinne laskee jne. Moni noista nyt oli sellaisia missä on vaan
ja ainoastaan kyse kouluttamisesta.