Alkuperäinen kirjoittaja järki;27734259:
Samaa mieltä ap:n kanssa. Jännä miten se vauva siellä mahassa ollessaan ei tunnu joillekin sen arvoiselta että voisi vähän rajoittaa syömisiään. Tuskin vastasyntynyttä enää kohdellaan miten sattuu.
Listeria-vaara on tosiaan myös kasviksissa. Multaporkkanan kun pesee, kuorii ja huuhtaisee, niin ei voi olla varma että se on turvallinen.
Se voi esimerkki tarkoitti sitä, että erään ison suomalaisen meijerin tuottamissa useissa voipaketeissa todettiin listeriaa, ei se tullut ihmisten jääkaapeista!
Kyllä minä ajattelen rakkaudella tätä pientä lastani ja teen paljon ruokavalintoja sen mukaan. Limut, irtokarkit, alkohon, tupakan, sipsit, roskaruoan yms sellaisen olen jättänyt kokonaan pois. Kasviksia ja hedelmiä syön, vaikka niissä on riski. Kuitenkin se riski on pienempi kuin niistä saatu hyöty.
Kotimainen aurajuusto, joka on säilytetty kylmässä ja avaamattomana. Avataan ja laitan sitä piparin päälle---- ei ole vauvasta piittaamattomuutta.
Itse graavattu lohi, joka ostetaan tuoreena ja valmistetaan ja käsitellään oikein---Ihan turvallista.
Ei kuulu tähän ketjuun, mutta kyllä mua ihmetyttää tämä tietystä ruoka-aineista hysterisoiminen kun muuten elämäntavat saattaa olla mitä on. Moni odottajista on ylipainoisia, mättää eineksiä ja muita lisäaineita, ei liiku tarpeeksi ja käyttää paljon kaikenlaista kosmetiikkaa...Miettikää mikä vaara niissäkin on sille syntymättömälle lapselle.