Muita lapsiperheitä, joille ei ole tulossa joulupukkia?

• Viestiketjun aloittaja En jaksa
  • Ensimmäinen viesti
En jaksa
Että mua vituttaa toi mies just nyt.

Yli kuukausi sitten otin puheeksi joulupukin hommaamisen. Mies sanoi että varmasti järjestyy, sillä pari hänen työkaveriaan tekee keikkaa joulupukkina ja lisäksi vaihtoehtona on miehen setä tai miehen serkun mies.

Viikosta toiseen kyselin tilannetta ja mies vaan hokee "joo joo". Nyt sitten loppumetreillä kävi ensin selväksi se, että mies ei aio kysyä keltään työkaveriltaan eikä myöskään em. sukulaisilta. Rauhoitteli sitten että hänen oma isänsä voisi olla joulupukki. Tätä sitten ollaan pyöritelty pari päivää. Mies kävi vanhemmillaan sekä eilen että tänään ja just selvisi ettei mies aio kysyä myöskään isäänsä. Just.

Tämän kun olisin tiennyt niin olisin sitten hankkinut joulupukin muuta kautta. eniten vituttaa tuo vedätys; minä idiootti olen tässä luottavaisena luullut että mies sen joulupukin järjestää, mutta nyt selvisi ettei aikonut sitä alunperinkään tehdä. Mies ei halua että meille tulee joulupukki. Olisi nyt saatana voinut sen sanoa suoraan silloin kuukausi sitten tai viimeistään pari viikkoa sitten. Minä ehdin jo lapselle hehkuttaa miten joulupukki tuo lahjat aattona.

Kiesus että kiehuu!

"vieras"
Meillä ei ole ikinä käynyt pukkia tai käyhän se yöllä nakkaamassa lahjat kuusen alle ja niitä päivä siinä ihastellaan ja iltapäivällä avataan. Näin on tehty myös omassa lapsuuden kodissa.

Meille ei tule.

Oltiin alunperin ajateltu olevamme muualla aatto, mutta näyttää siltä, että sairauksien vuoksi ei lähdetäkään minnekään. Mut ollaan miehen kanssa molemmat muutenkin sitä mieltä, et pukki voi ainakin joskus jättää meidät välistä ja saunan aikana (vaikka) käydä koputtamassa vain oveen ja jättää lahjat oven taakse tms. Koetaan se pukkiosuus aina niin väkinäiseksi. Joten ei sinänsä harmita, vaikka ei nyt tulekaan (meitä, lapsista en tiiä, mut veikkaan, että lopulta lahjat voittaa harmituksen).

Mutta ens vuonna pitää miettiä, mitä tehdään. Jos lapset kovasti toivoo nimenomaan pukkia käymään ja JOS ollaan kotona, voidaan hyvinkin se pukki ottaakin.

Meillä oli joskus sopimus naapurin kanssa, että kävi ( kun sai meiltä tekstarin, juuri kun sopivasti olimme melkein lähdössä saunasta ) soittamassa ovikelloa. Lahjat oli eteisessä odottamassa...
Kiitos vinkistä. Näinhän tämä meilläkin hoituu. :D Mietinkin, miten tuon saan, mutta joo, mä pyydän, et naapuri käy nopsasti pimpottamassa, kun ollaan saunasta tulossa. =)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Ei ole meillä käynyt koskaan pukkia, kun täältä niitä pukkeja ainakin jouluaattona on hieman vaikea löytää. Eikä kyllä käynyt Christkindkään. Tai kävihän ne, mutta tyttö on aina papan kanssa tankkaamassa autoa ja katselemassa, joko poroja näkyy. Niin ja sillä aikaa ne lahjat jotenkin kummassa ilmestyy sinne kuusen alle. Ja joka jumalan joulu on äidin kamerasta juuri silloin patterit loppu, että ei saa edes pukista ja poroista kuvia. :D (Silti uskoo vielä tänä vuonna pukkiin ihan kympillä!)

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Peyote
Miksi sun mies ei voi olla itse pukki?

Mikä pakko se pukki muuten edes on? Miksi te näette niin paljon vaivaa saadaksenne lapset uskomaan jotain, mikä ei ole totta ja johon ette edes itse usko?

"vieras"
Meillä pukki käy vaan oven taakse tuomassa lahjat. Koputtaa oveen ja kun mennään katsomaan, niin siellä on lahjasäkit ja pukki on jo mennyt matkoihinsa. Tosiasiassa isäni tuo lahjat oven taakse, koputtaa oveen ja juoksee takaovella, josta tulee vaivihkaa sisään :)

Emme opeta lastamme uskomaan joulupukkiin, joten ei ole tulossa. :)
Ei meijänkään alunpitäen ollu tarkotus ja kotona sitä ei ekajouluina ollutkaan. Mutta oltiin pojan 2v jouluna mummulassa ja sielä tietty oli sitte pukki. Sen jälkeen sen piti tulla meillekin. Ei sinällään haittaa että se ajatus meni toisin. Ei tuo nyt oo mikää vaiva ja isänsä menee täysin vielä pukista. Ei tarvi maksaa kelleen vieraalle.

Ei meillekään tule, eikä ole tullutkaan paitsi viime jouluna poikkeuksellisesti. Yleensä joku joka käy koirien kanssa ulkona ruoan jälkeen "näkee" tullessaan pukin ja sitten kertoo pukilta terveisiä jne.

Meil lapsena veli oli pukkina ja mä aika pienestä asti pukin apuritonttuna ja myöhemmin mä olin pukkina. Ja mä olin kaikista nuorin. Oli vaan tärkeä perinne. Joskus teinimpänä sit loppu se perinne kun tuntu vähän hölmöltä.

niin siis
Ei meillekkään tule pukkia mutta miksi ihmeessä AP ei ite hommaa pukkia? Lehdet ja kaupan ilmoitustaulut pursuu ilmoituksia pukeista, niille soittelemaan niin ongelma on ratkaistu! Ei kannata olla vätys vaan toimia!

"vieras"
Meillä ei koskaan käy joulupukki, vaan hänen lähettämänsä tonttu käy tuomassa lahjat oven taakse. Ovikello soi jossain vaiheessa iltaa (minä tai mies käydään rimpauttamassa) ja lapset ryntäävät katsomaan, josko tontusta ehtisi nähdä vilauksen. Sama arka tonttu käy meidän saunassa yöpymässä jo viikkoa ennen joulua, ja hänelle jätetään sinne piparia ja maitoa. Kiitokseksi tonttu jättää aina joulukirjeen ja vähän jotain herkkuja.

Ap, josko miehesi on vaan arka kysymään toisilta palveluksia. Itse en koskaan kehtaa vaivata ketään millään asialla, vaan teen itse tai sitten ihan suoraan tilaan jonkun ammattilaisen hoitamaan homman, ja tietysti maksan siitä. En vaan osaa kysyä ja vaivata. Mulle on suuri kynnys kysyä edes vanhempiani auttamaan jossain asiassa, vaikka he aina enemmän kuin mielellään auttavatkin. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta tavallaan ymmärrän miestäsi. Sitä tosin en ymmärrä, miksi sitten lupaa kysyvänsä jos ei aiokaan.

En jaksa
[QUOTE="vieras";27726937]

Ap, josko miehesi on vaan arka kysymään toisilta palveluksia. Itse en koskaan kehtaa vaivata ketään millään asialla, vaan teen itse tai sitten ihan suoraan tilaan jonkun ammattilaisen hoitamaan homman, ja tietysti maksan siitä. En vaan osaa kysyä ja vaivata. Mulle on suuri kynnys kysyä edes vanhempiani auttamaan jossain asiassa, vaikka he aina enemmän kuin mielellään auttavatkin. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta tavallaan ymmärrän miestäsi. Sitä tosin en ymmärrä, miksi sitten lupaa kysyvänsä jos ei aiokaan.[/QUOTE]

Niin taitaa olla. Minua siis ottaa lähinnä päähän se, että mies ei voinut alunperin sanoa reilusti ettei halua meille joulupukkia. Nyt se siis selvisi viimein. Ja siis mies itse otti esille sen että hänen isänsä voisi olla pukkina ja nyt ei siis halua kysyä kuitenkaan, joten en kysy minäkään.

Mutta tuo ovikellon soittaminen on hyvä idea. Jospa junaillaan se niin, että mies jättää lahjasäkin ulko-oven taakse, soittaa ovikelloa ja kiertää talon ympäri takaovesta sisään. Minä menen lapsen kanssa avaamaan oven ja yllätymme joulupukin lahjasäkistä. Mies ilmestyy sopivasti olohuoneeseen toista kautta.

kysymys ap:lle
Niin taitaa olla. Minua siis ottaa lähinnä päähän se, että mies ei voinut alunperin sanoa reilusti ettei halua meille joulupukkia. Nyt se siis selvisi viimein. Ja siis mies itse otti esille sen että hänen isänsä voisi olla pukkina ja nyt ei siis halua kysyä kuitenkaan, joten en kysy minäkään.

Mutta tuo ovikellon soittaminen on hyvä idea. Jospa junaillaan se niin, että mies jättää lahjasäkin ulko-oven taakse, soittaa ovikelloa ja kiertää talon ympäri takaovesta sisään. Minä menen lapsen kanssa avaamaan oven ja yllätymme joulupukin lahjasäkistä. Mies ilmestyy sopivasti olohuoneeseen toista kautta.
Miksi et itse tilaa pukkia? Paikallislehdestä varmasti löytyy ilmoituksia!

Yhteistyössä