Voi kökkö, olisin voinu tänään kuolla, ja mies vain seisoi ja ihmetteli.

  • Viestiketjun aloittaja Ulpulummuka harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Ulpulummuka harmaana
Olin lasten kanssa pihassa pulkkamäessä. Olin varmaan 10minuuttia kyykyssä kunnes horjahdin ja kopautin
polveni jäiseen lohkareeseen ja tuli niin saatanan kipeää että.
Lähdin hoippumaan alas mäestä ja nousin kunnolla ylös jolloin alkoi näkyä tähtiä
ja tuli sellanen olo että maa vajoaa jalkojen alta. Sain sanottua lapselle, että hae isi, äiti
pyörtyy, äkkiä. Lapsi 4v juoksi ovelle ja huusi isille tämän, sen vielä kuulin. Sitten seuraava
havainto maailmasta oli se kun makaan selälläni hangessa ja olo on kamala. Mies ovenraosta
huuteli et "kuoliksä? Mullon ruoka lautasella, nouse jo ylös"

Voi vittu! Nyt mua pelottaa oikeesti et jos mulle sattuu jotain, se ei tuu auttaan.

Huusin sille sit myöhemmin et JOS MÄ KÄSKEN LAPSEN HUUTAA SULLE ETTÄ ÄIDILLÄ ON JOKU
HÄTÄNÄ NIIN SÄ TUUT VIIVANA PAIKALLE PERKELE... Sitten mä olinki taas sen mielestä
nalkuttava ämmä...

Mua huimaa vieläkin vaikka 5 tuntia jo tapauksesta.
Mut ilm ortostaattista huimausta tuo oli vai mitä se on ku nousee ylös liian nopeaa ja veren-
paine laskee...
 
"vieras"
Oisko niin, että mies ei ihan ymmärtänyt, että mistä oikein on kyse. Eli siis ei tajunnut tilanteen vakavuutta. Luuliko, että makoilet siellä, jotta et pyörtyisi tms. Anyway, olishan se kiva, että sais apua tarvittaessa. Luulen kyllä, että jos tulis joku supervakava tilanne, niin mies tarttuisi toimeen, eikä miettis vaan syömistä.
 
Sheddpn
Mies ei ehkä ymmärtänyt tapahtunutta. Jos lapsi on sanonu että äiti kaatui niin ei sitä ehkä ekana ajattele että se kuolemaksi on. Oletko sä muuten vähän hysterisointiin taipuvainen? En tarkoita että nyt olisi ollut sellainen tilanne mutta joskus näiden höyrypäiden juttuja ei muista ottaa tosissaan ja sit voi käydä just noin.
 
"alkup"
Ööö, no en oo hysteerikko. En todellakaan.
Ja kuulin selvästi mitä lapsi sanoi eli sanoi niinkuin käskin. Luulis nyt jokaisen tajuavan et jos joku makaa tajuttomana hangessa niin silloin mennään auttamaan.
 
"alkup"
Mies ei ehkä ymmärtänyt tapahtunutta. Jos lapsi on sanonu että äiti kaatui niin ei sitä ehkä ekana ajattele että se kuolemaksi on. Oletko sä muuten vähän hysterisointiin taipuvainen? En tarkoita että nyt olisi ollut sellainen tilanne mutta joskus näiden höyrypäiden juttuja ei muista ottaa tosissaan ja sit voi käydä just noin.
Ja tilanne toisin päin, jos lapsi olisi tullut minulle sanomaan että isi kaatui pihaan ja sillä on huono olo niin
Sanoisitko vaan että käske se sisälle sieltä????

Mä menisin katsomaan mikä tilanne on!
 
sh
Nojuu, palaa jo realiteetteihin. Ortostaattiselta huimaukseltahan tuo kuulostaa. Ei ole siis vaarallista eikä siihen kuole. Miten se polven kolauttaminen tähän liittyi, jäin vain ihmettelemään? Kuulostat aika hysteeriseltä tuon tekstisi perusteella.
 
"alkup"
Nojuu, palaa jo realiteetteihin. Ortostaattiselta huimaukseltahan tuo kuulostaa. Ei ole siis vaarallista eikä siihen kuole. Miten se polven kolauttaminen tähän liittyi, jäin vain ihmettelemään? Kuulostat aika hysteeriseltä tuon tekstisi perusteella.
Kyllähän se nyt liittyy. toivottavasti et ole sairaanhoitaja jos et ymmärrä että kaikilla tapahtumilla
on seurauksensa, kuten se että jos olisin vain sanonut pyörtyneeni hankeen, niin alkaisi kaiken
maailman päivittelyt aivokasvaimesta tms.

Ja lääkäriin jos olisin mennyt niin siellä olisi kysytty, että mitä teit tai tapahtuiko jotain ennen
pyörtymistä!

Tai no, jos sä oot joku vanhainkodin sh niin voin odottaa sulta tollasta tekstiä...
 
"vieras"
Tulee kyllä mieleen että mies ei ottanut lasta tosissaan. Mieshän saattoi hyvin ottaa tuon sellaisena lapsen höpöttelynä. Tietysti eri asia jos mies ei muutenkaan huomioi niin voi tulla olo että jaa, se ei ees välitä auttaa vaikka olis hengen lähtö lähellä.
 
2. sh
Nojuu, palaa jo realiteetteihin. Ortostaattiselta huimaukseltahan tuo kuulostaa. Ei ole siis vaarallista eikä siihen kuole. Miten se polven kolauttaminen tähän liittyi, jäin vain ihmettelemään? Kuulostat aika hysteeriseltä tuon tekstisi perusteella.
Minusta tuo kuulostaa joltakin muulta kuin huimaukselta, en kyllä kuvailisi lääkärille oireita hysteerisiksikään.
 
"jojo"
Mä kysyin mieheltäni, mitä se tekisi, jos meidän poika huutaisi ovelta, että äiti pyörtyi, mies tulisi ovelle ja näkisi mun makaavan maassa. Mies melkein loukkaantui, että kai nyt on itsestään selvää, mitä tuolloin tehdään, pitääkö sitä erikseen kysyä? Eli apua tulisi heti. Hän ihmetteli ihan tosissaan, mitä ap:n mies oikein tuolla meinasi.
 
"alkup"
Minusta tuo kuulostaa joltakin muulta kuin huimaukselta, en kyllä kuvailisi lääkärille oireita hysteerisiksikään.
Mä nyt jotenkin syytän tota tilannetta. Se kipu, mitä polveen tuli, oli aivan saatanallinen, Olin ollut kyykyssä
jalkojeni päällä ainakin sen 10 min, ja yhtäkkiä kamala kipu(tiheä hengitys) ja äkillinen ylösnousu
teki sen että verenpaine laski.

Ps. Jos mä olisin hysteerikko, mä olisin soittanut ambulanssin sen jälkeen kun virkosin...
 
sh
[QUOTE="alkup";27725380]Kyllähän se nyt liittyy. toivottavasti et ole sairaanhoitaja jos et ymmärrä että kaikilla tapahtumilla
on seurauksensa, kuten se että jos olisin vain sanonut pyörtyneeni hankeen, niin alkaisi kaiken
maailman päivittelyt aivokasvaimesta tms.

Ja lääkäriin jos olisin mennyt niin siellä olisi kysytty, että mitä teit tai tapahtuiko jotain ennen
pyörtymistä!

Tai no, jos sä oot joku vanhainkodin sh niin voin odottaa sulta tollasta tekstiä...[/QUOTE]

Ja miten se vanhainkoti liittyy ammattitaitooni..? Työskentelen kylläkin ensiavussa,joten ei sillä niin väliä :D Edelleenkään en tajua, että miten se polven kolauttaminen liittyy pyörtymisen...kyykyssä olo kylläkin, koska kun sieltä ponkaisit ylös niin RR jäi alas. Ja pyörryit. Ja miehesi ei ottanut lapsesi höpöttelyä tosissaan. So what? Elämä jatkuu, olet hengissä jne. Jos et olisi sieltä hangesta noussut, niin eiköhän se miehesi olisi tullut katsomaan tilannetta.
Summa summarum: et ollut kuolla tänään, joten älä hysterisoi.
 
Ja miten se vanhainkoti liittyy ammattitaitooni..? Työskentelen kylläkin ensiavussa,joten ei sillä niin väliä :D Edelleenkään en tajua, että miten se polven kolauttaminen liittyy pyörtymisen...kyykyssä olo kylläkin, koska kun sieltä ponkaisit ylös niin RR jäi alas. Ja pyörryit. Ja miehesi ei ottanut lapsesi höpöttelyä tosissaan. So what? Elämä jatkuu, olet hengissä jne. Jos et olisi sieltä hangesta noussut, niin eiköhän se miehesi olisi tullut katsomaan tilannetta.
Summa summarum: et ollut kuolla tänään, joten älä hysterisoi.
No jos minä nyt sattuisin pyörtymään hankeen (tai olisin pyörtymässä, mikä on tunteena vielä inhottavampi) ja yks vaan mussuttais sapuskaa napaan niin kyllä tuntuis todella arvottomalta ja hyljätyltä. Viis siitä, vaikkei siinä nyt olisi de facto rigor mortis menossa, tai hittoakos minulle asialla sitten enää olisi väliä.
 
"Lissu"
Mies ei varmaan ottanut lasta ihan todesta.

Ja tulihan se tarkistaan tilanteen kuitenkin... jos et olisi vastannut huhuiluun, niin olisi varmaankin jättänyt ruokansa jäähtymään ja tullut katsomaan. :)
 
"alkup"
Ja miten se vanhainkoti liittyy ammattitaitooni..? Työskentelen kylläkin ensiavussa,joten ei sillä niin väliä :D Edelleenkään en tajua, että miten se polven kolauttaminen liittyy pyörtymisen...kyykyssä olo kylläkin, koska kun sieltä ponkaisit ylös niin RR jäi alas. Ja pyörryit. Ja miehesi ei ottanut lapsesi höpöttelyä tosissaan. So what? Elämä jatkuu, olet hengissä jne. Jos et olisi sieltä hangesta noussut, niin eiköhän se miehesi olisi tullut katsomaan tilannetta.
Summa summarum: et ollut kuolla tänään, joten älä hysterisoi.
Otan osaa potilaittesi puolesta ja ei heti uskoisi kommenttisi jälkeen sitä et missä oot töis. Johan tossa lukee miten
se polven kolauttaminen liittyi siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: Uudi
"alkup"
[QUOTE="Lissu";27725530]Mies ei varmaan ottanut lasta ihan todesta.

Ja tulihan se tarkistaan tilanteen kuitenkin... jos et olisi vastannut huhuiluun, niin olisi varmaankin jättänyt ruokansa jäähtymään ja tullut katsomaan. :)[/QUOTE]

Kuulemani mukaan ehti jonkun aikaa huhuilla... Olin ulko-ovelta 10m päässä(noin) ja mies ovenraosta huuteli.
Pää vain pilkahti oven raossa.
 

Yhteistyössä