Fiksu tyttö miulla ja tulipa itselleenkin hyvä mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moona81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

moona81

Aktiivinen jäsen
19.01.2010
5 822
1
36
Kuopio
Tyttö (8v.) löysi koulusta tullessaan maasta puhelimen. Fiksuna tyttönä selasi puhelimen luetteloa, ja soitti numeroon mikä oli merkitty äidiksi. Kertoi kuka oli, mistä löysi puhelimen ja missä asuu. Eli mistä puhelimen voi hakea.

Äsken kävi puhelimen kadottaneen isä. Ja antoi tytölle vielä 10 euroa järjenkäytöstä.

Itselle tuli jo hyvä mieli siitä, että neiti poimi puhelimen talteen ja ilmoitti puhelimesta sen omistajalla (tai siis omistajan äidille). Ja tytölle tuli niinkuin miullekkin, että vaiva palkittiin. 10 euroa on kuitenkin miun mielestä aikasta iso raha. Etenkin kun puhelin ulkonäön perusteella ei ollut kuitenkaan sieltä uusimmasta päästä.

Tosi hienosti toimittu ja ajateltu. Ei minun 7v pojalle tulisi ainakaan mieleen tuollainen eikä varmaan vuoden päästäkään :) Toisi toki puhelinmen kotiin, mutta minun tuo selaaminen olisi pitänyt tehdä :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: moona81
Kiva viesti :) Ja mukavaa kun sai palkkionkin .
Mun tyttöni löysi kerran lompakon, jossa oli rahaakin melkeini kolmesataa . Siellä oli myös ajokortti, josta huomattiin että lompakon omistaja asui melkein meidän naapurissa. Mieheni soitti hänelle ja sanoi että lapsi löysi rahapussin tien reunasta ja saa tulla hakemaan.
Ukko sitten tuli, murahti vaan kiukkuisen näköisenä, tempaisi lompakon ulko-ovella ja häipyi, ei edes kiittänyt ei mitään.
Törkeä äijä, ihan kuin lapsi olisi pöllinyt häneltä sen lompakon!
Siinä vaiheessa tuli mieleen, että jos ikinä enää tuo ukko kadottaa lompakkonsa ja löydetään se, niin otan sieltä vaan kaikki rahat ja nakkaan sen ojaan. Prkl.

[QUOTE="vieras";27723335]Kiva viesti :) Ja mukavaa kun sai palkkionkin .
Mun tyttöni löysi kerran lompakon, jossa oli rahaakin melkeini kolmesataa . Siellä oli myös ajokortti, josta huomattiin että lompakon omistaja asui melkein meidän naapurissa. Mieheni soitti hänelle ja sanoi että lapsi löysi rahapussin tien reunasta ja saa tulla hakemaan.
Ukko sitten tuli, murahti vaan kiukkuisen näköisenä, tempaisi lompakon ulko-ovella ja häipyi, ei edes kiittänyt ei mitään.
Siinä vaiheessa tuli mieleen, että jos ikinä enää tuo ukko kadottaa lompakkonsa ja löydetään se, niin otan sieltä vaan kaikki rahat ja nakkaan sen ojaan. Prkl.[/QUOTE]

Ikävää käytöstä kyseiseltä mieheltä :(

Siinä vaiheessa tuli mieleen, että jos ikinä enää tuo ukko kadottaa lompakkonsa ja löydetään se, niin otan sieltä vaan kaikki rahat ja nakkaan sen ojaan. Prkl.[/QUOTE]

Tästä tuli mieleeni kun kerran löysin lompakon... Soitin numerotiedusteluun ajokortin perusteella ja soitin tälle henkilölle. Oli ikionnellinen, mutta kun hänellä ei käteistä sattunut olemaan niin pyysi tilinumeron. No, eipä palkkiota ikinä kuulunut...:D

minulle kävi vastaava tilanne myös tossa vuosia sitten.
löysin tieltä lompakon, huomasin ajokortin siinä mutta en tuntenut ihmistä.
Vein lompakon poliisiasemalle ja kerroin mistä sen löysin ja jouduin sen kertaiseen poliisikuulusteluun :O
Poliisi selasi lomapakkoa läpi ja huomasi siellä 40€
ja alkoi kyselemään että olinko ottanut sieltä ennestään rahaa pois jne.
No en ollut!
Kamalan ristikuulustelun jälkeen sain poistua poliisiasemalta kun ensin olin antanut omat hekkari tietoni sinne jos jotakin tulee, jotka hän myös kertoi että et poistu ennekuin ne on tarkastettu että minä olen minä ja osoite ym on oikein.
Kysyi vielä vaadinko löytöpalkkiota ja kerroin että: en tarvi!

Jälkikäteen sainkin kuulla että tuon lompakon omistaja asuikin silloisen appiukkoni naapurissa,
en vain tunnistanut nimeä, tosin kiitokset sain sillä hän oli saanut nimeni kyllä asemalta,
joka oli kyllä aika outoa??
Syytä poliisin hitlerimäiseen käytökseen en koskaan saanut miksi kohteli minua kuin rikollista,
minulla tai tällä lompakon omistajalla ei todellakaan ollut edes rikos taustaa joka olisi osittain selittänyt käytöksen.

Sen (poliisin käytöksen) jälkeen päätin jos en tunne kenen lompakko on annan olla.
Sen verran oli kova tuo kuulustelu,
ja todellakin tunsin itseni kuin rikollinen olisin ollut :(

Hienosti toimittu! :)

Itse poimin kerran kaupan kassan lattialta pari kaksikymppistä. Pitelin niitä käsissä, kun joku tyyppi tuli siihen kauhealla kiireellä kyselemään, onko näkynyt rahoja. Ojensin sille tyypille ne rahat ja se tyyppi särjetti kassalla toisen kaksikympisistä ja ojensi minulle kympin. :)

• Tykkää
Reactions: Sadana
Alkuperäinen kirjoittaja en löydä en palauta;27723667:
Vein lompakon poliisiasemalle ja kerroin mistä sen löysin ja jouduin sen kertaiseen poliisikuulusteluun :O
No en ollut!
Kamalan ristikuulustelun jälkeen sain poistua poliisiasemalta kun ensin olin antanut omat hekkari tietoni sinne jos jotakin tulee, jotka hän myös kertoi että et poistu ennekuin ne on tarkastettu että minä olen minä ja osoite ym on oikein.

Jälkikäteen sainkin kuulla että tuon lompakon omistaja asuikin silloisen appiukkoni naapurissa,
en vain tunnistanut nimeä, tosin kiitokset sain sillä hän oli saanut nimeni kyllä asemalta,
Syytä poliisin hitlerimäiseen käytökseen en koskaan saanut miksi kohteli minua kuin rikollista,
minulla tai tällä lompakon omistajalla ei todellakaan ollut edes rikos taustaa joka olisi osittain selittänyt käytöksen.

Sen (poliisin käytöksen) jälkeen päätin jos en tunne kenen lompakko on annan olla.

Minä olen muutamankin kerran löytänyt rahapusseja, niissä on kuitenkin aina ollut ajokortit mukana ja olen saanut numerotiedustelusta näitten henkilöitten puhelinnumerot.

Onneksi ei ole tarvinnut viedä löytötavaratoimistoon, sen verran tökeröltä kuulostaa tuollainen kuulustelu :(
Tajuan kyllä, että tällaiset asiat pitää varmaan kysyä ihan siksikin, että mikäli rahapussissa olisi alunperin ollut rahaa ja löytäjä olisi löytänyt sen tyhjänä, niin ei löytäjää voitaisi sitten syyttää varkaudesta.

Mutta voisihan tuon suorittaa asiakasystävällisestikin. Ja kukapa typerys sitäpaitsi edes
veisi poliisilaitokselle lompakkoa, josta olisi ensin rullannut rahat :0?

No en ollut!

Oho! Onpa erikoista käytöstä. Itse vein löytämäni lompakon poliisiasemalle. En edes hoksannut katsoa oliko siellä rahaa, huomasin vain ajokortin ja muita tärkeitä kortteja, joten kiikutin suoraan asemalle. Ei minua kukaan kuulustellut. Pyysivät kyllä puhelinnumeron.

Olen minäkin antanut löytämäni lompakon suoraan poliisille eikä minkäänlaisia kuulusteluja tullut. Ei kysytty edes minun yhteystietojani. Annoin heti kättelyssä itse ainoastaan löytöpaikan heille.
Lompakosta joku oli jo ehtinyt viedä kaikki kortit ja rahat.

Hienosti toimittu, toisaalta itse en antaisi lapsen soittaa vieraalla puhelimella ja vieraalle ihmiselle, sopia tapaamista ja antaa omaa kotiosoitetta... koskaan ei voi tietää mialliselle tyypille puhelin kuuluu...

• Tykkää
Reactions: moona81
Mä kerran penskana näin että eräs roskis oli sytytetty tuleen. En uskaltanut mennä sammuttamaan itse mutta näin ettei ollut lähellä mitään rakennusta. En halunnut koko palokuntaa soittaa vaan soitin suoraan palomestarille niin sieltä alkoi kauhea kuulustelu! Olinko itse sytyttänyt sen, miksi! Mikä mun nimi on, missä asun, mitä tein siellä missä palaa, yms! Melkein itku kurkussa kerroin että en se minä ollut ajattelin vain ilmoittaa ettei pahempaa tapahdu. Jäi vika kertaan kun mitään ilmoittelin. Jos olis ollut oikee tulipalo jossain oisin soittanut vaikka puhelinkopista nimettömänä mielummin. Kerran myös näin kun puliukko kaatui ja löi päänsä ja jäi makaamaan. Soitin hätäkeskukseen niin poliisit tuli hyvin vihaisena ja ärtyneenä paikalle. Puliukko oli kerennyt hoiperrella pois joten poliisit eivät edes vaivautuneet autostaan vaan tiuskivat ikkunasta. Ei kovin palvelualtista porukkaa :(. Varmasti ja toivottavasti kuitenkin on poikkeuksia...

Hienosti toimittu, toisaalta itse en antaisi lapsen soittaa vieraalla puhelimella ja vieraalle ihmiselle, sopia tapaamista ja antaa omaa kotiosoitetta... koskaan ei voi tietää mialliselle tyypille puhelin kuuluu...

Totta tämäkin. No minä olen kotona yleensä aina. Ja tyttö oli sopinut mihin aikaan puhelinta tullaan hakemaan. Joten vaikka olisi menoa ollut olisin joka tapauksessa ollut silloin kotona.

Empä muuten itse edes ajatellut asiaa tuolta kantilta. Pitääkin varmaan tytön kanssa asiasta puhua. Muuten tytölle on kyllä täysin selvää, ettei vieraille koskaan kerrota osoitetta. Kaipa sieltä päästä oli sitten sitä kysytty...

No en ollut!

Ihmeellistä käytöstä poliisilta :(. Itse olen nuorena kavereiden kanssa löytänyt rahapussin. Oli paikkakunnalla isompi tapahtuma. Pussi oli rahan suhteen tyhjä, mutta ajokortti tai vastaava siellä oli. Annettiin se suoraan päivystävän maijan poliiseille.

[QUOTE="vieras";27723914]Mä kerran penskana näin että eräs roskis oli sytytetty tuleen. En uskaltanut mennä sammuttamaan itse mutta näin ettei ollut lähellä mitään rakennusta. En halunnut koko palokuntaa soittaa vaan soitin suoraan palomestarille niin sieltä alkoi kauhea kuulustelu! Olinko itse sytyttänyt sen, miksi! Mikä mun nimi on, missä asun, mitä tein siellä missä palaa, yms! Melkein itku kurkussa kerroin että en se minä ollut ajattelin vain ilmoittaa ettei pahempaa tapahdu. Jäi vika kertaan kun mitään ilmoittelin. Jos olis ollut oikee tulipalo jossain oisin soittanut vaikka puhelinkopista nimettömänä mielummin. Kerran myös näin kun puliukko kaatui ja löi päänsä ja jäi makaamaan. Soitin hätäkeskukseen niin poliisit tuli hyvin vihaisena ja ärtyneenä paikalle. Puliukko oli kerennyt hoiperrella pois joten poliisit eivät edes vaivautuneet autostaan vaan tiuskivat ikkunasta. Ei kovin palvelualtista porukkaa :(. Varmasti ja toivottavasti kuitenkin on poikkeuksia...[/QUOTE]

no huh!

minäkin olen löytänyt kännyn lumiselta kadulta. vein puhelimen kotiini ja aloin selata yhteystietoja. puhelin oli niin hieno vempain, etten meinannut saada puhelinluetteloa auki :ashamed:
etsin kohdan "äiti" ja sieltä rouva vastasi ja sovimme, että hän tulee illalla hakemaan kännyn. tavatessamme hän kertoi, ettei hänen 8-vuotias poikansa ollut edes huomannut puhelimensa kadonneen :)
palkkioksi rouva antoi kaksikymppisen vastusteluistani huolimatta. ja mä aloin miettiä puhelimeni nykyaikaistamista....

• Tykkää
Reactions: Sadana