ärsyttävä läheisriippuvainen mies!

  • Viestiketjun aloittaja räjähdän
  • Ensimmäinen viesti
räjähdän
Anteeksi, pakko purkautua kun menee hermot. Mun mies on jotenkin läheisriippuvainen, ja piinaa mua ihan koko ajan. Aina jos mä lähden kotoa jonnekin, soittelee monta kertaa ja kyselee kaikkea, keksii tikusta asiaa, ja loppuvaiheessa alkaa kyselemään koska tuun ja oonko vielä kauan. Samoin työpäiviensä aikana soittaa monta kertaa vailla mitään asiaa, ihan vaan kuullakseen mun äänen. Nyt hän sitten lähti eilen työmatkalle, ja tänään on jo koko päivän vinkunut että on ikävä, haluaa puhua mun kanssa kalliista puheluista huolimatta, ja kyselee jatkuvaan miten lapsemme voi. Kun huomautin että jatkuva soittelu tulee kalliiksi, alkoi vaatimaan että mun pitää asentaa tähän koneelle skype että voidaan jutella ilmaiseksi.

Suoraan sanottuna mulla ei kovinkaan usein ehdi tulla miestä yhtään ikävä kun on poissa, koska hän soittaa ihan koko ajan. Ennemmin ehdin ärsyyntymään häneen kun ikävöimään. Hän ei ymmärrä että mullakin on tekemistä, vaan esim. lapsen päiväunien ajan pitäs kirjotella hänen kanssaan fb:ssa tai puhua puhelimessa. Tänään hän on vaatinut mua lataamaan ja asentamaan tähän koneelle jo kolme eri versiota siitä saatanan skypestä, ja mikään niistä ei toiminut. Hän ei suostu uskomaan että tää kone on niin paska ettei tähän varmaan löydy toimivaa versiota kun ei jaksa pyörittää. Noiden ohjelmien latailuun ja niiden kanssa tappeluun on tuhrautunut tänään jo yli 2h, ja kun lopulta ilmoitin etten saa sitä toiminaan, hän loukkaantui ja alkoi märisemään että haluaa jutella lapsen kanssa. Joo, senkun haluaa, mutta kun se lapsi nukkuu nyt niitä päiväunia. Koitin sanoa että puhutte sitten illalla niin marina vaan yltyi "ku mä oisin halunnut nyt jutella kun mulla on tylsää". Voi *piiiiip*! Mulla on nyt kämppä sekasin, astianpesukone tyhjentämättä, pyykit pesemättä ja kuudeks pitäs lähteä pojan joulujuhlaan.

Itseasiassa joudun nytkin lopettamaan kirjoittamisen, koska MIEHENI SOITTAA!!! AAAAAARGH!!!!!
 
Ken guru
Voi ei! Kuulostaa todellakin rasittavalta. Itse ahdistuisin myös.

Kyllä mekin viestitään päivän mittaan, joskus muutaman kerran, joskus ei yhtään. Pointti on siinä, että sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja olla molemmille mieluista, eikä mielellään kovin aikaa vievää. Ahdistuisin jos mun olis pakko viestiä tai soitella. Kenellekään ylipäätään koko aikaa.

Tuossa tapauksessa kyllä sanoisin etten tuollaiseen suostu. Skypetystä miehen kanssa päivän mittan kun kotona on lapsi ja kotikin hoidettavana... Ei onnistuisi.
 
Ehkette vain sovi toisillenne. Jos mies ikävöi, onko sen parempi hänen paadota tunteensa kuin sinun kestää liikaa huomiota? Voi varmaan olla soittelematta, mutta eikö se satu häneen kuten nykytilanne nyppii sinua?
 
räjähdän
Ymmärrän turhautuneisuutesi.. mä räjähtäisin.. onko se aina ollut tuollainen? Ilmeisesti olette kuitenkin olleen yhdessä jo kauan koska lapsikin kuvioissa.
Viis vuotta ollaan oltu yhdessä, ja kyllä alusta asti on ollut tollanen, mut tuntuu että ajan myötä menee kaiken aikaa pahemmaks. Mainittakoon vielä että mun mies ei siis ole oikein koskaan millään tavalla mustasukkainen, siitä toi ei johdu, eikä myöskään yritä kontrolloida mun menoja. Saan aina mennä ja olla kun vaan pyydän, ja hän katsoo lapsen perään tarvittaessa.
 
räjähdän
Voi ei! Kuulostaa todellakin rasittavalta. Itse ahdistuisin myös.

Kyllä mekin viestitään päivän mittaan, joskus muutaman kerran, joskus ei yhtään. Pointti on siinä, että sen pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja olla molemmille mieluista, eikä mielellään kovin aikaa vievää. Ahdistuisin jos mun olis pakko viestiä tai soitella. Kenellekään ylipäätään koko aikaa.

Tuossa tapauksessa kyllä sanoisin etten tuollaiseen suostu. Skypetystä miehen kanssa päivän mittan kun kotona on lapsi ja kotikin hoidettavana... Ei onnistuisi.
no siis mä en varmaan kovin montaa kertaa ole tän suhteen aikana ehtinyt miehelle soittaa tai laittaa viestiä ensin, kun hän ehtii aina ennen mua. :D Jos mainitsen tosta mun piinaamisesta, hän kyllä ymmärtää, ja lupaa rajoittaa itseään, mutta muistaa sen ehkä viikon.
 
räjähdän
Ehkette vain sovi toisillenne. Jos mies ikävöi, onko sen parempi hänen paadota tunteensa kuin sinun kestää liikaa huomiota? Voi varmaan olla soittelematta, mutta eikö se satu häneen kuten nykytilanne nyppii sinua?
Ei hän ole koskaan mulle pahastunut kun olen tuosta maininnut. Mä ymmärrän että vastarakastuneilla toi on ihan normaalia, mutta mun korva pian tippuu päästä kun oon viiden vuoden aikana puhunut niin paljon mieheni kanssa puhelimessa. :D Ja kiitos kysymästä, meidän muu suhde on kyllä lähinnä täydellisyyttä mitä mä oon koskaan kokenut, että en kyllä aio yhden puhelinterrorismin tulla meidän liiton kompastuskiveksi.
 
räjähdän
[QUOTE="...";27723267]Uhhuh! TODELLA ahdistavaa. Ei tuollaista miestä voi edes haluta tai kunnioittaa. Yäk.[/QUOTE]

Mulla ei oikeastaan muita negatiivisia ajatuksia ole mun miehestä, mutta ton soittelemisen aikana välillä meinaa palaa käpy. Mä kyllä haluan mun miestä hyvinkin paljon, ja kunnioitan muissa asioissa, mutta kieltämättä tuollaisesta roikkumisesta voisi mulkummalle tyypille tulla mieleen että tässähän voi tehdä ihan mitä vaan ja mies antaa anteeksi kun on noin kiinni minussa. Itse en kuitenkaan voisi tuohon leikkiin ikinä leikkiä.
 
räjähdän
Alkuperäinen kirjoittaja räjähdän;27723324:
Mulla ei oikeastaan muita negatiivisia ajatuksia ole mun miehestä, mutta ton soittelemisen aikana välillä meinaa palaa käpy. Mä kyllä haluan mun miestä hyvinkin paljon, ja kunnioitan muissa asioissa, mutta kieltämättä tuollaisesta roikkumisesta voisi mulkummalle tyypille tulla mieleen että tässähän voi tehdä ihan mitä vaan ja mies antaa anteeksi kun on noin kiinni minussa. Itse en kuitenkaan voisi tuohon leikkiin ikinä lähteä.
Mulla karkaa jo ajatuskin tässä kirjoittaessa, arvatkaa miksi? Puhun samalla mieheni kanssa, joka valittaa parhaillaan että "sä et taas ollenkaan keskity, mitä sä teet siellä samalla?"
 
räjähdän
[QUOTE="vieras";27723357]kuulostaa aika epätoivoiselta mieheltä.[/QUOTE]

en mä tiedä epätoivoisestakaan, sellainenhan hän ois sit jos mä haluisin erota ja hän vaan roikkuis. Mutta mä en missään nimessä halua erota, välillä palaa vaan käpy ihan täysin tuohon puhelinrumbaan, ja halusin lähinnä tietää etten ite oo jotenkin pimee ku aattelen että tollanen on liikaa.
 
pikkupilvi543
Täytyy sanoa että nauroin kirjoituksellesi :D (Siis hyvässä hengessä; "saatanan Skype" :D)

Mutta oikeesti, Mitä jos sanoisit ihan suoraan että
a. sinä et ole hänen viihdyttäjä. Aivan sama onko tylsää vai mitä, mutta nyt keksii muuta tekemistä
b. On epäkunnioittavaa sinun ajankäyttöäsi kohtaan rimpautella koko ajan. Sinun vastuulla on nytkin KOKO arki, kun hän on matkalla. Arjen hoitamiselle pitää antaa aika ja kunnia.

Kokonaan tuota ei saa kitkettyä pois - munkin mies soittaa heti, jos oon kaupoilla tai asioilla 5 minuuttia arvioimaani aikaa pidempään. Taitaa olla yleistä käytöstä
 
räjähdän
Täytyy sanoa että nauroin kirjoituksellesi :D (Siis hyvässä hengessä; "saatanan Skype" :D)

Mutta oikeesti, Mitä jos sanoisit ihan suoraan että
a. sinä et ole hänen viihdyttäjä. Aivan sama onko tylsää vai mitä, mutta nyt keksii muuta tekemistä
b. On epäkunnioittavaa sinun ajankäyttöäsi kohtaan rimpautella koko ajan. Sinun vastuulla on nytkin KOKO arki, kun hän on matkalla. Arjen hoitamiselle pitää antaa aika ja kunnia.

Kokonaan tuota ei saa kitkettyä pois - munkin mies soittaa heti, jos oon kaupoilla tai asioilla 5 minuuttia arvioimaani aikaa pidempään. Taitaa olla yleistä käytöstä
No en mä enää itsekään tiedä pitäskö itkeä vai nauraa. Onneksi mun voimavara on kääntää ärsyttävätkin asiat huumoriksi. :D Mä oon kanssa yrittänyt miehelle hienovaraisesti aina vihjata välillä että "nyt mulla on se ja se kesken, en pysty kauaa hölisemään", mut välillä tosiaan tuntuu et mies luulee mun tekevän kotityöt huis vaan puolessa tunnissa ja loppuajan voin juoruta hänen kanssaan. Jos yritän ehdottaa että soittaa jollekin muulle, niin kuuroille korville menee. Jos sanon suoraan että nyt en pysty puhumaan, soitan kohta, niin mies ilmoittaa että voi odottaa puhelimen toisessa päässä. :D Kaikista ärsyttävintä on kuitenkin jos mies soittaa kun oon kaupassa kassalla. Nykyään en enää ees vastaa siinä tilanteessa, mutta ennen ne puhelut meni aina näin:
-ringring, puhelin soi
Minä: Haloo, oon nyt just kassalla, soitatko hetken päästä uusiks?
Mies: siis maksatko nyt vai jonotat?
Minä: oon seuraavana vuorossa.
Mies: okei, no sanon nopeesti, hölöhölöhölöhölö...
Minä: nyt tarvii lopettaa, mulla loppuu kädet kesken.
Mies: eiku hei, kuuntele tää viel nopeesti, pölöpölöpölöpölö...
Minä: (kassaneidille) Anteeksi (ja seuraavaksi miehelle) mä oon nyt tässä maksamassa, pitää oikeesti lopettaa
Mies(jatkaa keskeyttämättä): pölöpölöpölöpölö
Minä: noni moikka! *tuut tuut tuut*
Kassaneiti: ei se mitään
Minä: anteeks oikeesti, mun mies ei osaa lopettaa puheluita, ainakaan käskemällä.
-ringring, puhelin soi
Minä: NO MITÄ!!!???
Mies: siis miks sä löit mulle luurin korvaan?
Minä: no kun olin siinä kassalla, mulla ei riittänyt kädet ja ostokset piti maksaa, ja sanoin siitä kyllä sulle ennen ku lopetin puhelun.
Mies: Aijaa, no mut mulla jäi juttu kesken, läpäläpäläpäläpä....

AAAAAAAARRRRRGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
"vieras"
:D :D :D ei ole todellista.... :D

Anteeksi ap, mutta tuo sinun kuvaus puhelinkeskustelusta kassalla oli mainio! Mulla kärähtäis käpy hyvin nopeasti tuollaiseen... Meillä tilanne on paremminkin päin vastainen kuin mitä sinulla.

Mutta joo.. Onnistuisiko, jos sopisitte kuinka monta kertaa päivässä "saa" soittaa sinulle esim. 5 kertaa. Jos tulee soittokertojen jälkeen vielä jotain tärkeää asiaa niin hän tekstaa sinulle ja sinä soitat miehellesi (niin että se asia on siinä tekstarissa, eikä suinkaan vaan viestinä "soita minulle!")...

Minä en ihan oikeasti keksi muuta keinoa tuohon. Ehkä rajoittamalla soittoja hän oppisi uuden tavan toimia?? Tosin ehkä ne harvat puhelut muuttuvat megalimaanisen pitkiksi??? Sitten aikaraja? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
räjähdän
[QUOTE="vieras";27723551]:D :D :D ei ole todellista.... :D

Anteeksi ap, mutta tuo sinun kuvaus puhelinkeskustelusta kassalla oli mainio! Mulla kärähtäis käpy hyvin nopeasti tuollaiseen... Meillä tilanne on paremminkin päin vastainen kuin mitä sinulla.

Mutta joo.. Onnistuisiko, jos sopisitte kuinka monta kertaa päivässä "saa" soittaa sinulle esim. 5 kertaa. Jos tulee soittokertojen jälkeen vielä jotain tärkeää asiaa niin hän tekstaa sinulle ja sinä soitat miehellesi (niin että se asia on siinä tekstarissa, eikä suinkaan vaan viestinä "soita minulle!")...

Minä en ihan oikeasti keksi muuta keinoa tuohon. Ehkä rajoittamalla soittoja hän oppisi uuden tavan toimia?? Tosin ehkä ne harvat puhelut muuttuvat megalimaanisen pitkiksi??? Sitten aikaraja? :D[/QUOTE]
Mä olen nyt yrittänyt esim. sanoa että soittaisi maks kerran tunnissa. Aina viikon tosiaan hän pystyy siihen, mutta sit sama ralli jatkuu taas. Pahin hetki päivässä on silloin kun hän on päässyt töistä, ja on matkalla kotiin. Soittaa ensin että "pääsin nyt töistä+jotain turhaa hölinää", seuraavaks että "oon nyt autossa, lähden ajamaan sinne päin", sitten ainakin kuus kertaa matkalta "mitä syödään, käynkö kaupassa, sopiiko jos se ja se tulee kylään, muista pestä pyykkiä, ootko tehny jo ruokaa, no mitä me syödään tänään" ja näitä asioita ei suinkaan esitetä samassa puhelussa, vaan pahimmillaan jokainen omassaan. Tähän liittyy vielä sellainen että meidän koira on oppinut tunnistamaan tuosta kotimatkan soittelutiheydestä että nyt on isäntä tulossa kotiin. Koska koirilla ei ole ajantajua, se istuu sitten sen tunnin eteisessä ja haukkuu valtavasti jokaiselle pikku risahduksellekin. Sitten mä kailotan sille koiralle täällä kun hermo on jo valmiiks mennyt mieheen, haen pois eteisestä ja koitan saada sen keskittymään johonkin muuhun. Ja sit kun mies tulee kotiin niin ihmettelee miks oon pahalla tuulella. :D
 
da
Alkuperäinen kirjoittaja räjähdän;27723369:
en mä tiedä epätoivoisestakaan, sellainenhan hän ois sit jos mä haluisin erota ja hän vaan roikkuis. Mutta mä en missään nimessä halua erota, välillä palaa vaan käpy ihan täysin tuohon puhelinrumbaan, ja halusin lähinnä tietää etten ite oo jotenkin pimee ku aattelen että tollanen on liikaa.
Mä en varmaan edes vastaisi. Paitsi kerran päivässä. Pistäisin puhelimen äänettömälle ja sanoisin, että en pystynyt vastaamaan, kun oli töitä tehtävänä ja lapsi hoidettavana. Mikä pakko sille ukolle on vastattava :O Ehdottaisin myös, että:

A) mies vaihtaisi työpaikkaa, pois matkatyöstä
B) mies jäisi lapsen kanssa kotiin ja menisin itse töihin
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
räjähdän
[QUOTE="mies";27723564]Olisiko miehellä esim. asperger? Viittaisi empatian puutteeseen ja huonoon kykyyn lukea sosiaalisia tilanteita.[/QUOTE]

sillä on adhd, en tiiä voiko aiheuttaa tollasta. Aspergereja on hyvin pieni osuus väestöstä, musta on vähän hölmöä kun nykyään on muotia ehdottaa kaikesta oudosta käytöksestä että sillä on asperger...
 
räjähdän
Mä en varmaan edes vastaisi. Paitsi kerran päivässä. Pistäisin puhelimen äänettömälle ja sanoisin, että en pystynyt vastaamaan, kun oli töitä tehtävänä ja lapsi hoidettavana. Mikä pakko sille ukolle on vastattava :O Ehdottaisin myös, että:

A) mies vaihtaisi työpaikkaa, pois matkatyöstä
B) mies jäisi lapsen kanssa kotiin ja menisin itse töihin
Mun mies käy työmatkoilla ehkä kolmesti vuodessa, eli ei kovin usein. Ei haittaa siis työnsä mua. Itse käyn myös osaviikkoisesti töissä, sinne mies ei sentään soittele kun tietää etten voi vastata kuin tauoilla. Jos en vastaa miehelle, alkaa saman tien tulemaan hätääntyneitä viestejä, luulee että mulle on sattunut jotain tai kännykkä kateissa tai jotain muuta.
 
räjähdän
[QUOTE="pien";27723603]:LOL: ristinsä kullakin.Aika monesti täältä saa kuulla kun ukko on lähtenyt jonnekkin juhlimaan eikä vielä seuraavana aamunakaan vastaa puhelimeen.[/QUOTE]

Niinhän se on, pitäs varmaan vaan olla tyytyväinen. :D Ihme kiittämätön akka mäkin oon.
 

Yhteistyössä