Voi paska! Joulu pilalla!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aaaa";27718655]anteeksi mutta miten on mahdollista että minä järjestin yksinhuoltajana neljälle lapselle joulun useine lahjoineen ja ruokineen parilla satasella mutta teillä se ei onnistu?[/QUOTE]

pitääkö AP perheensä kans olla tää viikko sitte syömättä.. Opettele lukemaan alitus tarkemmin...

Meillä joka joulu mennyt rahaa useampia satasia , enkä ikinä parilla sadalla ole joulua saannut eikä ole ollut kyllä tarviskaan. Enkä usko et nytkään onnistuu, mutta mahd. pienellä budjetilla pakko mennä. Tuo 100e menee jo tähän viikkoon ja ruokiin laitan lapsilisät. Eli jostain lahja rahat kaivettava. Ihan hirveää tää kyllä on, miten voikin stressata!!!

Tietty oltaisi etukäteen varauduttu jos oltaisiin tiedetty. Säästötkin menivät juuri kuukausi sitten. Mutta ehkäpä tästä opittiin et aina tarvii olla jemmassa vähän eikä edes käyttää kokonaan säästöjä. Mutta ei voi mitään, vahinko tapahtui jo!

[QUOTE="Maarit";27718646]voi jättää tuollaisen asian ilmoittamisen näin myöhään?[/QUOTE]

Ihan hyvin voi. Meillä miehen pomo ilmoitti yhtä päivää ennen palkkapäivää, ettei firmalla ole varaa maksaa kuin puolet palkoista.

Arvaa oliko kivaa? onneksi toinen puolikas saatiin jo seuraavalla viikolla, muuten olisi jäänyt asuntolaina maksamatta.

Miten voi saada kahden ihmisen jouluruokiin uppoamaan 150 euroa? Mä ostin kinkun ja se makso alta 30 ja oli 6.7 kg.Siihen laatikot päälle, jos ostaa valmiina ni maksaa maks 12 euroa.

[QUOTE="akka";27718813]Miten voi saada kahden ihmisen jouluruokiin uppoamaan 150 euroa? Mä ostin kinkun ja se makso alta 30 ja oli 6.7 kg.Siihen laatikot päälle, jos ostaa valmiina ni maksaa maks 12 euroa.[/QUOTE]

Helposti. Ps. tälläkin vkolla syödään ruokaa.

[QUOTE="woody";27718817]Hae nyt heti se visa niin saatte ainakin vähän joustoa jos tiliä joutuu odottaan. Parempi visa kun pikavipit.[/QUOTE]

tätä mäkin ehdottaisin.

ja soitto pankkiin niin vaikka joku joustoluotto (kulutusluotto) luulisi onnistuvan kyllä!

[QUOTE="akka";27718813]Miten voi saada kahden ihmisen jouluruokiin uppoamaan 150 euroa? Mä ostin kinkun ja se makso alta 30 ja oli 6.7 kg.Siihen laatikot päälle, jos ostaa valmiina ni maksaa maks 12 euroa.[/QUOTE]

aika köyhä joulu,jos pelkkää laatikkoa ja kinkkua pitää syödä...

Oivoi, kahden aikuisen ruokiin menisi meilläkin tod näk enemmän kuin kahden aikuisen ja kahden lapsen.. Kaloja, lihoja, leikkeleitä, juustoja, viinejä, nami nami :) Lasten vuoksi hieman pelkistetään tarjontaa.

Jos ap:llä on 100+200 euroa rahaa käytettävissä 2 viikon ruokiin yms, niin jo on kumma jos sillä ei joulua saa aikaiseksi. Pihistätte vähin ja jos lapsia on vain kaksi, niin ostatte niille vaikka 50 eurolla kirpparilta jotain. Silti jää 250 euroa bensoihin ja ruokaan. Se on ihan helvetin ruhtinaallisesti, vaikka pitäis vetää tankki täyteen. Vai miten helvetin suuret kulutusjuhlat olette ajatelleet pitää?

Mitä jos menisitte jouluna mummolaan, niin ruokahuolet menis nollaan?

Ja ps. Seurakunta kyllä auttaa sellaisia perheitä ,jolla oikeasti on tarvitta. Eikä tarvi ees kuitteja.

ja ota pikavippi, jos se tuntuu oikealta.

Ja vastaavaa tilannetta varten ala säästämään 50 euroa kuussa tai hanki visa, jota vingutat harkiten.

Mietippä, jos teidän auto olis hajonnut, miten olisit korjannut?

Jos lahjoista on pulaa ni mee vaikka Kodin1 hakee jotain lahjoja, mitkä maksavat yli 30 € ja sanot kassalle, että otat erämaksulla nämä, kotio tulee perässä lasku, valitset sitten maksatko erissä vai kerralla summan.

miksi miehesi ei vaadi pomoaan maksamaan palkkaansa ajallaan? itse ainakin samassa tilanteessa menin pomon luo ja löin faktat kohteliaasti pöytään että meillä on kolme lasta, rahat loppu, tili pakko saada tai lapset jää ruokkimatta. pomo maksoi minulle kokopalkan, muut joutuivat odottamaan. tosin asiasta ei puhuttu ääneen muille. ja samoin on ollut joka kerta sen jälkeen, muut eivät ole saaneet palkkojaan välillä ajallaan, minä olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama meillä;27718792:
Ihan hyvin voi. Meillä miehen pomo ilmoitti yhtä päivää ennen palkkapäivää, ettei firmalla ole varaa maksaa kuin puolet palkoista.

Arvaa oliko kivaa? onneksi toinen puolikas saatiin jo seuraavalla viikolla, muuten olisi jäänyt asuntolaina maksamatta.

arvata ettei ollut :mad:. Onneksi kuitenkin saitte loput jo seuraavalla viikolla. Toivottavasti aloittajakin saa asiansa järjestettyä.

Miten musta alkaa haiskahtamaan nämä "apua, joulu pilalla"- ketjut, joissa yhtäkkiä onkin vähintään tonnin vaje budjetissa. Aivan kuin ooteltaisiin jotain sinisilmäistä hyvän joulun- hengetärtä, joka lupautuu lahjoittamaan/lainaamaan rahaa/jouluruokaa/lahjoja lapsille. Ja todellisuudessa ketjun aloittajalla ei ole kertomaansa ongelmaa, kaikki on vaan sepitetty lahjusten toivossa. En ihmettelisi vaikka ois yhden ja saman huijarin käsialaa. Onhan näitä ennenkin etenkin joulun alla nähty.

Mulle aika sama kuka uskoo ja mitä uskoo. Minä en ole ainakaan pyytänyt keltään mitään muuta kuin ideoita koska oma pää lyö tyhjää ja niitä on saatu! Onneksi on ihmisiä jotka jaksavat käyttää muutaman minuutin auttakseen toista!! On varmasti ihmisiä joilla eri tarkoitus perät mutta älähän rupea yleistämään!

Mulle aika sama kuka uskoo ja mitä uskoo. Minä en ole ainakaan pyytänyt keltään mitään muuta kuin ideoita koska oma pää lyö tyhjää ja niitä on saatu! Onneksi on ihmisiä jotka jaksavat käyttää muutaman minuutin auttakseen toista!! On varmasti ihmisiä joilla eri tarkoitus perät mutta älähän rupea yleistämään!

No mutta eihän sitä tietenkään voi pyytää ketään lahjoittamaan mitään, uskottavuus karisee heti alkuunsa. Oikea taktiikka on just toi sun käyttämä, että heittää kohon veteen ja sitten vaan oottelee milloin kala (=sinisilmäinen palstamamma sädekehineen) nappaa kiinni.

Uusimmat

Yhteistyössä