Raamatun unohtuminen intrenet-ajan äideiltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva-1950
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatelkaa millaista aikaa ja paneutumista tää provo on kuitenkin vaatinut! Hyvää viihdettä kun vertaa niihin tavallisiin "jätin lapseni lukittuun autoon sisävaatteissa -20 asteen pakkasella tunniksi. Onko ok?" -provoihin. :D

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
tietenkin helppo nauraa tälle.

mutta mun mielestä tälläinen raamattu-piiri jokaiselle lapselle ei ois huono juttu. siis ihan oikeasti, nykymaailmassa tuntuu että tärkein arvo on, että pitää omaa puolta ja hankkii mahd. paljon rahaa.

tosi moni äiti jonka tiiän on atiesteja ja moni äiti tietenkin samalla pessyt sen lapsensa siihen ateismiin. kyllä mä koen, että ei ketään haitannut, kun kaikki kävi meidän lapsuudessa uskontotunneilla ja saatiin sitäkautta hyviä arvoja.

mutta mun mielestä tälläinen raamattu-piiri jokaiselle lapselle ei ois huono juttu. siis ihan oikeasti, nykymaailmassa tuntuu että tärkein arvo on, että pitää omaa puolta ja hankkii mahd. paljon rahaa.

tosi moni äiti jonka tiiän on atiesteja ja moni äiti tietenkin samalla pessyt sen lapsensa siihen ateismiin. kyllä mä koen, että ei ketään haitannut, kun kaikki kävi meidän lapsuudessa uskontotunneilla ja saatiin sitäkautta hyviä arvoja.

Ateisimiin aivopeseminen on väärin, mutta kristinuskoon aivopeseminen oikein?

[QUOTE="vieras";27715185]Ateisimiin aivopeseminen on väärin, mutta kristinuskoon aivopeseminen oikein?[/QUOTE]

minusta olisi väärin opettaa että maailma on litteä.. näin vanhempana sitä pitää itse harkita, että minkä tuntee ja kokee olevansa parasta omalle lapselleen. itse olen omassa elämässä saanut tietää, että ne oikeat arvot löytyvät raamatusta. haluan opettaa lapselle mikä on totta ja oikein.

moni äiti tuntuu oikein opettavan, että hyljätkää pitkä kristinuskon perinne. miettikää.. että jeesuksen ansiosta kaikki lapsilisät yms. on mahdollista, jeesus suojeli heikompia, lapsia ja naisia, äitejä yms. sitten äidit opettaa lapsille, että ei jeesusta ollut olemassa. en tykkää että lapsille valehdellaan.

minä ainakin olen löytänyt sisäisen rauhan kristinuskon kautta. ja se on aika vaikea löytää nykypäivän kaoottisessa ja tieteistyvässä maailmassa.. tiedekin opettaa, että mitään ei voi tietää ja mistään ei voi olla varma..

kyllä on hyvä olla auktoriteettejä, aloittajan mainitsema raamattu, koulun opettaja ja perheessä isä esimerkiksi. pienelle lapselle on vaikea elää epätietoisuudessa, että on vaan loputtomasti avaruutta ja kukaan ihminen ei oikeaseti tiedä mitään mistään...

Aivan... Ainoastaan niiden jeesustarinoiden kautta lapselle voidaan opettaa moraalisia ja eettisiä arvoja? Ateistit siis opettavat lapsilleen vain kyynärpäiden käyttöä ja seteleiden tunnistamista? :D

Itse olen ateisti, mutta lapseni saa itse etsiä oman tavan elää ja uskoa.. En anna hänelle valmiita vastauksia mihin uskoa, kuten minulle tehtiin lapsena. Eiköa se ole parempi? Tapauskovia on tässä maassa ihan riittävästi jo muutenkin.,

• Tykkää
Reactions: Zucchini
[QUOTE="vieras";27715212]Aivan... Ainoastaan niiden jeesustarinoiden kautta lapselle voidaan opettaa moraalisia ja eettisiä arvoja? Ateistit siis opettavat lapsilleen vain kyynärpäiden käyttöä ja seteleiden tunnistamista? :D

Itse olen ateisti, mutta lapseni saa itse etsiä oman tavan elää ja uskoa.. En anna hänelle valmiita vastauksia mihin uskoa, kuten minulle tehtiin lapsena. Eiköa se ole parempi? Tapauskovia on tässä maassa ihan riittävästi jo muutenkin.,[/QUOTE]

tunnen muutamia yh-ateistin kasvattamia lapsia.. aika surullisia tapauksia itse asiassa. ei voi tietenkään ihan kaikista sanoa..

minä uskon, että ilman raamattua lapsi ei opi kuinka olla mies tai nainen. paikka ja luonnollinen rooli perheessä on vaikea löytää ilman raamattua. tästä esimerkkinä naisten lisääntynyt väkivalta miehiään kohtaan ja naisten lisääntynyt erojen määrä.

en usko, että lapsi voi olla onnellinen ateistin kasvattamana. anteeksi vain, mutta näin minä ajattelen. maailma on liian monimutkainen 5-vuotiaan aivoille.. hänen pitää saada selvät rajat, selvät säännöt ja selvä maailmankuva.. tietenkin jos hän aikuisena tulee eri ajatuksiin, niin voi sitten tehdä omat ratkaisut. en sitä sano.

ei kaikki uusi ole aina oikein. suomi on noussut näin hyväksi maaksi kristillisten arvojen ansiosta.

tunnen muutamia yh-ateistin kasvattamia lapsia.. aika surullisia tapauksia itse asiassa. ei voi tietenkään ihan kaikista sanoa..

minä uskon, että ilman raamattua lapsi ei opi kuinka olla mies tai nainen. paikka ja luonnollinen rooli perheessä on vaikea löytää ilman raamattua. tästä esimerkkinä naisten lisääntynyt väkivalta miehiään kohtaan ja naisten lisääntynyt erojen määrä.

en usko, että lapsi voi olla onnellinen ateistin kasvattamana. anteeksi vain, mutta näin minä ajattelen. maailma on liian monimutkainen 5-vuotiaan aivoille.. hänen pitää saada selvät rajat, selvät säännöt ja selvä maailmankuva.. tietenkin jos hän aikuisena tulee eri ajatuksiin, niin voi sitten tehdä omat ratkaisut. en sitä sano.

ei kaikki uusi ole aina oikein. suomi on noussut näin hyväksi maaksi kristillisten arvojen ansiosta.

En hyvällä tahdollakaan ymmärrä, mistä puhut. Miten niin ilman raamattua lapsi ei opi, kuinka olla mies/nainen tai löytämään omaa paikaansa ja rooliaan perheessä? Ilman raamattua ainakin itse koen noista selvinneeni. En ole väkivaltainen, enkä eronnut. Olen myös onnellinen.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";27715229]En hyvällä tahdollakaan ymmärrä, mistä puhut. Miten niin ilman raamattua lapsi ei opi, kuinka olla mies/nainen tai löytämään omaa paikaansa ja rooliaan perheessä? Ilman raamattua ainakin itse koen noista selvinneeni. En ole väkivaltainen, enkä eronnut. Olen myös onnellinen.[/QUOTE]

tarkoitan sitä "tasa-arvoa" jota ateistit ja feministit opettaa..

mies on raamatun mukaan perheen pää, joka tekee päätökset ja jota nainen kunnioittaa ja rakastaa ja tottelee. vaikka mies hallitsee, hän rakastaa myös naista ja ajattelee päätöksissään parhaansa mukaan naisen parasta..

näin molemmat toteuttavat omaa naiseuttaan ja mieheyttään. tämä opetetaan raamatussa ja tämä on tie onneen

[QUOTE="vieras";27715229]En hyvällä tahdollakaan ymmärrä, mistä puhut. Miten niin ilman raamattua lapsi ei opi, kuinka olla mies/nainen tai löytämään omaa paikaansa ja rooliaan perheessä? Ilman raamattua ainakin itse koen noista selvinneeni. En ole väkivaltainen, enkä eronnut. Olen myös onnellinen.[/QUOTE]

Katsos kun tämä aivopesty jeesuksen morsian puhuu siitä että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä ja miehellä on kaikki valta perheessä jne.

Vanhempi lukija: tiesitkö että Suomi olisi 100x parempi paikka meidän kaikkien elää, jos jeesus-aivopesu ei oli koskaan tänne rantautunut! Uskonto ei ole tehnyt kellekään hyvää, enkä halua aivopestä lapsiani uskomaan johonkin mitä ei oikeasti ole.

minusta olisi väärin opettaa että maailma on litteä.. näin vanhempana sitä pitää itse harkita, että minkä tuntee ja kokee olevansa parasta omalle lapselleen. itse olen omassa elämässä saanut tietää, että ne oikeat arvot löytyvät raamatusta. haluan opettaa lapselle mikä on totta ja oikein.

Niin, omalle lapselle. Mutta sinä yritit tässä väittää, että kaikkien muidenkin lapsille pitää opettaa sitä mitä sinä haluat heille opetettavan.

mies on raamatun mukaan perheen pää, joka tekee päätökset ja jota nainen kunnioittaa ja rakastaa ja tottelee. vaikka mies hallitsee, hän rakastaa myös naista ja ajattelee päätöksissään parhaansa mukaan naisen parasta..

näin molemmat toteuttavat omaa naiseuttaan ja mieheyttään. tämä opetetaan raamatussa ja tämä on tie onneen

Ei tätä sais sanoa mut mä ajattelen just näin :) Tykkään kun mies on itsevarma ja ottaa vastuun.

Meillä molemmat tekevät päätöksiä, mutta kieltämäti mies enemmän, koska on siinä parempi. Minä, nainen, kunnioitan häntä ja rakastan myös. Tottelusta onkin vaikeampi sanoa. Ei meistä kumpikaan komentele niin, että toisen tarvitsisi totella. Kaikki lähtee kunnioituksesta toista kohtaan ja toisen huomioonottamisesta. Mihin silloin tottelemista tarvitaan? Olemme ateisteja ja koemme olevamme onnellisia. Mikä tässä on väärin mielestäsi? Mihin juuri me tarvitsisimme raamattua? Mitä lisää se toisi perhe-elämäämme? Onko onnemme vain kuviteltua, jos oikeasti ilman raamattua ei voi onnea löytää?

En minä ole raamatusta saanut mitään miehen mallia vaan omalta isältäni. Naisen malli raamatussa on liian alisteinen minun makuuni. Nainen on miehen rinnalla tasaveroinen kumppani.

Miten lapsen maailmasta tulee yksinkertaisempi lisäämällä siihen jeesustarinoita? Ja väkivaltaisuutta on yhtälailla kristillisissä perheissä kuin ateistisissakin.. mm. serkkuni on kasvatettu jehova vanhempiensa auttamana vihaamaan jumalaa kun hänet ja veljensä hakattiin säännöllisesti teini-ikäiseksi saakka saatanan pois ajamiseksi.. Sitten nämä vanhemmat veivät raamattulasteja Venäjän puolelle ja saarnasivat autuutta kaikille. Meidän perhe on ollut ateistinen ja ollaan saatu suoraryhtinen ja kaikkia ihmisiä kunnioittava kasvatus. Kaikki me viisi lasta ollaan pärjätty tosi hyvin maailmassa niillä eväillä mitä kotoa ollaan saatu.

Juu.. Nyt nukkumaan.. Öitä! Huomenna on heti aamusta minun neuvola ja siitä suoraan mehiläiseen tsekkaamaan onko esikoisella korvatulehdus kun on itkenyt pinnasängyssä tähän saakka. Nyt särkylääke vaikutti ja likka nukkuu rauhallisesto..

Katsos kun tämä aivopesty jeesuksen morsian puhuu siitä että naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä ja miehellä on kaikki valta perheessä jne.

Vanhempi lukija: tiesitkö että Suomi olisi 100x parempi paikka meidän kaikkien elää, jos jeesus-aivopesu ei oli koskaan tänne rantautunut! Uskonto ei ole tehnyt kellekään hyvää, enkä halua aivopestä lapsiani uskomaan johonkin mitä ei oikeasti ole.

minä tiedän elämänkokemuksella että jeesus on olemassa.. olen sellaisen elämänkoulun ja tunnemyrskyn käynyt läpi, ja sellaisia sattumia ollut matkan varrella jossa jumala on johdattanut.

miehellä on valta, ja myös VASTUU. kannattaa lukea mooseksen kirjaa yms.. nainen luotiin miehestä, nainen on miehen osa.

ja jumala on olemassa. miten sellaiset asiat kuin lähimmäisenrakkaus yms. heikoista huolehtiminen jota jeesus opetti?

minä tiedän elämänkokemuksella että jeesus on olemassa.. olen sellaisen elämänkoulun ja tunnemyrskyn käynyt läpi, ja sellaisia sattumia ollut matkan varrella jossa jumala on johdattanut.

miehellä on valta, ja myös VASTUU. kannattaa lukea mooseksen kirjaa yms.. nainen luotiin miehestä, nainen on miehen osa.

ja jumala on olemassa. miten sellaiset asiat kuin lähimmäisenrakkaus yms. heikoista huolehtiminen jota jeesus opetti?

Ei jeesus ollut ainoa joka näitä hyviä arvoja opetti. Samat arvot voi löytää myös toisen uskonnon kautta tai ihan ilman uskontoa.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";27715248]Mihin silloin tottelemista tarvitaan?[/QUOTE]

mikäli raamattu olisi vielä käytössä kasvatuksessa, ei erotilanteita olisi niin paljoa kuin naiset tottelisi miestä ja kunnioittaisi.. nykyään otetaan niin helposti ero kun ollaan eri mieltä asioista. ei ole hyvä lapsienkaan kannalta

[QUOTE="vieras";27715248]Olemme ateisteja ja koemme olevamme onnellisia. Mikä tässä on väärin mielestäsi? Mihin juuri me tarvitsisimme raamattua? Mitä lisää se toisi perhe-elämäämme? Onko onnemme vain kuviteltua, jos oikeasti ilman raamattua ei voi onnea löytää?[/QUOTE]

moni huumeidenkäyttäjä on onnellinen.. se on vain tehtyä onnellisuutta. lue raamattua niin tiedät

Niin ne saksalaisetkin tiesi että Hitler oli hyvä ja oikeamielinen johtaja ja pohjoiskorealaiset että niiden hallinto ajaa niiden asiaa.. Sitä kutsutaan aivopesuksi.

[QUOTE="vieras";27715248]Meillä molemmat tekevät päätöksiä, mutta kieltämäti mies enemmän, koska on siinä parempi.[/QUOTE]

Jos mies ei tekisi enemmän päätöksiä, et olisi valinnut häntä pariksesi. Et vaan voi myöntää sitä.

Hemmetti.. Minä olen ollut elämästäni kiitollinen ja onnellinen viimeiset 10 vuotta. Minulla on upea mies ja ihanat fiksut lapset. Ja olen ateisti.

Väitätkö, että minun onnellisuus satakertaistuu, jos luen raamatun? Damn! Kyllä sitten olisin autuas kauttaaltaan :D

Paitsi, että olen lukenut pelkästä mielenkiinnosta raamatun ja koraanin ja muutamia muita uskonnollisia kirjoituksia... Nope.. Yksikään ei "kolahtanut" tai antanut mitään uutta elämääni.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";27715273]Väitätkö, että minun onnellisuus satakertaistuu, jos luen raamatun?[/QUOTE]
ainakin olisit lähempänä totuutta, jos sillä sinulle mitään väliä on.

[QUOTE="mies";27715268]Jos mies ei tekisi enemmän päätöksiä, et olisi valinnut häntä pariksesi. Et vaan voi myöntää sitä.[/QUOTE]

Miksi en sitä voisi myöntää? Kyllä, pidän siitä, että mieheni on tietyllä tavalla vahva ja kykenevä tekemään päätöksiä. Näin siis siitäkin huolimatta, että olen ateisti. Mihin väliin olisin siis tarvinnut sen raamatun?

mikäli raamattu olisi vielä käytössä kasvatuksessa, ei erotilanteita olisi niin paljoa kuin naiset tottelisi miestä ja kunnioittaisi.. nykyään otetaan niin helposti ero kun ollaan eri mieltä asioista. ei ole hyvä lapsienkaan kannalta

moni huumeidenkäyttäjä on onnellinen.. se on vain tehtyä onnellisuutta. lue raamattua niin tiedät

Kuten jo sanoin, kunnioitan miestäni todella paljon. Samoin hän minua. Emme tarvitse tottelemista, koska kaiken lähtökohtana on molemminpuolinen kunnioitus ja toisen huomioonottaminen. Siitä olen samaa mieltä, että erotilanteet ovat lasten kannalta ikäviä.

Eli oikeasti olet sitä mieltä, että en voi olla onnellinen, koska en ole uskossa? Kuvittelen siis onnellisuuteni, ok. Eipä tämä kuviteltukaan onnellisuus kovin ikävää onneksi ole :)

Yhteistyössä