Raamatun unohtuminen intrenet-ajan äideiltä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eeva-1950
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27715281]Eli oikeasti olet sitä mieltä, että en voi olla onnellinen, koska en ole uskossa? Kuvittelen siis onnellisuuteni, ok. Eipä tämä kuviteltukaan onnellisuus kovin ikävää onneksi ole :)[/QUOTE]

ei onnellisuus ole mikään elämän päämäärää. hitlerin uskottiin olevan hyvin onnellinen, kun hän pääsi valtaan. moni on jouluna onnellinen, kun syö tehotuotettua kinkkua.

minulle totuudessa pysyminen ja moraalinen elämä ovat tärkeämpiä kuin onnellinen elämä. toki ateistina ajatteleet itsekkäästi ja eri tavalla.

tiesit kai että pohjois-korea on ateistinen ja hitler halveksi kristinuskoa?

onko sillä tämän asian kanssa mitään tekemistä?? Nyt puhuttiin siitä että sinä tiedät että jumala on olemassa ja saksalaiset tiesi että hitler oli hyvä mies ja molemmat on pitkään jatkuneen ja tehokkaan aivopesun tulosta.
Kyllä minäkin saan lapseni uskomaan vaikka pyhään suureen kurpitsaan jos niin haluan, mutta mulla ei ole mitään tarvetta syöttää sellaista lapsilleni.

ei onnellisuus ole mikään elämän päämäärää. hitlerin uskottiin olevan hyvin onnellinen, kun hän pääsi valtaan. moni on jouluna onnellinen, kun syö tehotuotettua kinkkua.

minulle totuudessa pysyminen ja moraalinen elämä ovat tärkeämpiä kuin onnellinen elämä. toki ateistina ajatteleet itsekkäästi ja eri tavalla.

Sinä itse aloit puhua onnellisuudesta ja siksi minäkin puhuin siitä. Älä tee oletuksia minun arvomaailmastani, kun et siitä mitään oikeasti tiedä.

Miten kehtaat provona nostaa yhden tietyn uskonnon omaksi ja mielipiteesi tueksi? Olet varmaan todella loukkaantunut jostain heille?
Jokainen varhaiskasvattaja tietää että työssään kunnioittvat perheiden uskonnonvapautta ja eivät missään tapauksissa pidä "raamattupiirejä" lapsille vaan uskonto kasvatuksen hoitaa muu henkilökunta , pikkukirkon kautta.
Jehovantodistajilla ei ole raamattupiiri istuntoja, ystävä hyvä.

Lastenhuollon ammattilainen:D

Mahtaa olla rankkaa olla Davidin roolissa tässä nykypäivähoidon maailmassa, jossa kysytään
lupa ( kirjallisesti ) lapsen mahdollisesta osallistumisesta uskonnolisiin tilaisuuksiin.
Joskaan en muista, että lomake sisältäisi eriteltynä kohtaa Jehvolainen Raamattupiiri..

Ei muuten kysytty. Tarhassa luki ohjelmassa "joulukirkko" ja perässä "kaikki lähtee." Lapset on siv. rek. En tiedä mitä olisi käynyt jos olisin alkanut messuamaan, olisihan se tietty kuulostanut vähän tyhmältä kun itse kuitenkin kuulun kirkkoon. :D

2250787_o.gif

• Tykkää
Reactions: päätön
Ei muuten kysytty. Tarhassa luki ohjelmassa "joulukirkko" ja perässä "kaikki lähtee." Lapset on siv. rek. En tiedä mitä olisi käynyt jos olisin alkanut messuamaan, olisihan se tietty kuulostanut vähän tyhmältä kun itse kuitenkin kuulun kirkkoon. :D

Uudistus on ehkä kuntakohtainen, vuonna 2012 on ainakin yhdellä paikkakunnalla otettu käyttöön uusi lomake.

Täytyy sanoa, vaikka aihe provo onkin, että menettäisin täysin malttini mikäli lapsilleni olisi omatoimisesti ruvettu jehovantodistajain raamattupiiriä pitämään. Joonan seikkailut valaan vatsassa olisivat pientä sen kohtelun rinnalla mitä olisi tarjolla.

Jehovan todistajat eivät kasva ARMOSSA, armo kuuluu kristinuskoon, ei Jehovan todistajien oppiin. Ja mitä ihmeen raamattupiiriä, eiväthän he edes lue Raamattua vaan uuden maailman käännöstä!?
Ehkä peruskoulun uskontotunneilla käyminen edes joskus olisi estänyt noin surkean provon kirjoittamisen, jossa alkeellisimmatkaan perustiedot eivät ole kohdallaan.

Yhteistyössä