Joululahjat 7vuotiaalle. Onko ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ul
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhemman vastuu on katsoa että ei pelaa pelejä jotka ovat isommille tarkoitettu. Voi olla että kun kaverit huomaa pelin niin kiukkuset vanhemmat soittaa teille miksi annat pelata kiellettyä peliä

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27714866:
Mitä sitten vaikka oliskin??

No yleensä se tarkoittaa sitä että kyseistä peliä ei suositella nuoremmille sillä sen sisältämä materiaali ei vastaa nuoremman lapsen kehitystasoa,tuliko sulle ihan yllätyksenä tää?

[QUOTE="xxxxx";27714857]Kakkosella joulumieli hakusessa.:) ja hyvät lahjat![/QUOTE]

Ei vaan nimenomaan päinvastoin. Miksi pitää hakea vahvistusta lahjoilleen jostain palstalta,eikai se lapsen lahjominen ole mitään kilpavarustelua tai tuntemattomien ihmisten hyväksynnän hakemista?

[QUOTE="vieras";27714875]No yleensä se tarkoittaa sitä että kyseistä peliä ei suositella nuoremmille sillä sen sisältämä materiaali ei vastaa nuoremman lapsen kehitystasoa,tuliko sulle ihan yllätyksenä tää?[/QUOTE]

Kuten suurimmassa osassa leluja kylpyankoista lähtien saattaa olla ikäsuositus 3v+ joten enpä tuijota noita ikäsuosituksia juurikaan kun ovat yleensä aivan naurettavia. Ja joo, koskee myös pelejä/leffoja. Ihan täyspäisiä mun lapsista on tullut vaikka näin olen toiminut. Relaa hei vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27714902:
Kuten suurimmassa osassa leluja kylpyankoista lähtien saattaa olla ikäsuositus 3v+ joten enpä tuijota noita ikäsuosituksia juurikaan kun ovat yleensä aivan naurettavia. Ja joo, koskee myös pelejä/leffoja. Ihan täyspäisiä mun lapsista on tullut vaikka näin olen toiminut. Relaa hei vähän.

Sen verran osaan tervettä järkeä käyttää että kykenen miettimään voiko kaksivuotiaalle antaa kylpyankan vai annanko alakoululaisen pelata pelejä jotka on tarkoitettu teineille ;) Sun lapset kattoo varmaan salkkareitakin..

[QUOTE="vieras";27714884]Ei vaan nimenomaan päinvastoin. Miksi pitää hakea vahvistusta lahjoilleen jostain palstalta,eikai se lapsen lahjominen ole mitään kilpavarustelua tai tuntemattomien ihmisten hyväksynnän hakemista?[/QUOTE]

Eihän se oo hyväksynnän hakemista jos kysyy palstalaisilta onko jotai lisättävää mitä ei ite oo hoksannut. Kyllä sulla tulee ankee joulu ku pilkkua viilat :)

Eihän se oo hyväksynnän hakemista jos kysyy palstalaisilta onko jotai lisättävää mitä ei ite oo hoksannut. Kyllä sulla tulee ankee joulu ku pilkkua viilat :)

Viilaan palstalla pilkkua= Jouluni tulee olemaan ankea? :D Vautsi mitä johdonmukaista päättelyä! Vähän sama kuin sanoisi että sulla tulee olemaan karu uusi vuosi kun täällä jaksat vääntää jonkun tuntemattoman kanssa ;)

[QUOTE="vieras";27714926]Sen verran osaan tervettä järkeä käyttää että kykenen miettimään voiko kaksivuotiaalle antaa kylpyankan vai annanko alakoululaisen pelata pelejä jotka on tarkoitettu teineille ;) Sun lapset kattoo varmaan salkkareitakin..[/QUOTE]

Ei herranjumala...salkkareiden katsominenhan se onkin se mikä pilaa muuten hyvän kasvatuksen :-----------D

[QUOTE="vieras";27714951]Viilaan palstalla pilkkua= Jouluni tulee olemaan ankea? :D Vautsi mitä johdonmukaista päättelyä! Vähän sama kuin sanoisi että sulla tulee olemaan karu uusi vuosi kun täällä jaksat vääntää jonkun tuntemattoman kanssa ;)[/QUOTE]

Sähän teet ihan samaa huomaatko? Ei, mulle on tulossa oikeen ihana uus vuosi. Oma uusi koti ja pikkunen myllää mahassa :)

[QUOTE="vieras";27714951]Viilaan palstalla pilkkua= Jouluni tulee olemaan ankea? :D Vautsi mitä johdonmukaista päättelyä! Vähän sama kuin sanoisi että sulla tulee olemaan karu uusi vuosi kun täällä jaksat vääntää jonkun tuntemattoman kanssa ;)[/QUOTE]
Hyvää yötä! Ja tosiaan oikeen lämmintä joulua ja onnea vuodelle 2013!:D

[QUOTE="vieras";27714957]Ei herranjumala...salkkareiden katsominenhan se onkin se mikä pilaa muuten hyvän kasvatuksen :-----------D[/QUOTE]

Ei kai se sitä pilaa :) En vain ymmärrä mitä sellaisia teemoja käsitellään salkkareissa tai kaunareissa jotka kiinnostavat leikki-ikäisiä lapsia ja koskettavat jotenkin heidän ajatusmaailmaansa.

Miksi lasten tulisi saada katsoa aikuisten ohjelmia? Mun mielestä jollekin 5-vuotiaalle on vähän turhaa alkaa selittämään mitä ovat huumeet ja mitä tarkoittaa raiskaus ja millainen joku on jos on psykopaatti. Näitä asioita kerkeää käsitellä elämässä myöhemminkin sitten kun ymmärrys hieman kehittyy.

Joten jos joku kysyy että miksi lapsi ei voi katsoa salkkareita niin mä haluaisin tietää että miksi pitäisi?

[QUOTE="vieras";27714926]Sen verran osaan tervettä järkeä käyttää että kykenen miettimään voiko kaksivuotiaalle antaa kylpyankan vai annanko alakoululaisen pelata pelejä jotka on tarkoitettu teineille ;) Sun lapset kattoo varmaan salkkareitakin..[/QUOTE]

Juu kyllä katsovat ja jopa Salkkareita pahempaakin:headwall: Ja silti ovat aivan täyspäisiä:hug:

Yhteistyössä