Lapsi olisi voinut kuolla tänään. Tekisitkö valituksen lääkäristä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ToDieFor
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27695886]Ei tahallaan. Lääkäri on arvioinut äidin liioitelleen (lähetteen tekstin perusteella) ja päätellyt, että allergiaa ei enää ole. Tehnyt arvion siltä pohjalta. Totaali pässi siis, mutta niitä riittää lääkäreissä ja hoitajissa yhtä paljon kun muissakin ihmisissä.

Hitto mua nauratti se kommentti missä saarnataan miten terveydenhuollossa KAIKKI kirjataan tarkasti ja blaablaa. Samat ihmiset mitkä tekee ne hoitotoimenpiteet/ arviot myös kirjottaa ne tekstit. Ne tekstit ei todellakaan ole mikään absoluuttinen totuus tapahtumista, vaan yhden ihmisen käsitys siitä mitä on tapahtunut ja mitä on tullut puhuttua (muistin varasta). Lisäksi tietenkin osa tekee niin, että kun tajuaa tehneensä väärin, niin tapahtumia väärennellään ja kaunistellaan teksteihin. Niissä voi lukea ihan mitä vaan. Lääkärit myös muistaa ja kuulee väärin ihan hirveesti asioita. Kun sanot: minulla on jalka kipeä saattaa tekstissä lukea: jalka ei ole kipeä.

Menkääpä joskus huviksenne lukemaan niitä tekstejä, siellä voi olla vaikka mitä. :D Toki suurin osa menee sinneppäin oikein ja lääkkeet varmaan 99% kirjataan oikein. Tapahtumat ja puheet menee hyvin paljon sinneppäin. Uskokaa tai älkää, ei nappaa mua. Niin se vaan on.[/QUOTE]

Ei hyvää päivää.. Tiedätkö mitä in rakenteinen kirjaaminen? tiedätkö miten lääkemääräysten ja hoito- ohjeiden noudatus kirjataan hitotyössä ylös? Tiedätkö miten ylipäänsä kirjaaminen on hoitotyössä?

Mutta siis joo..ihan uskomatobta täällä tämä touhu..miten joku vii edes epäillä että ihan selvä provo kun ei eresepyiä ole saanut ja ihan tätttä shaissea muurakin..voi elämä tätä palstaa.

tämä juttu haiskahtaa todellakin. Joku on keksinyt hyvän jutun. tai ei niin hyvä.
Luulenpa, että tässä äidillä on ymmärryksessä suurta vikaa. Kenellekkään ei satu kohdalle noin montaa hoitajaa ja lääkäriä samalla reissulla joista yksikään ei muka omaisi tippaakaan ammattitaitoa.

Lapsen paperit saa kaikki pyynöstä itselleen. se on fakta. kaiken, mitä lapsesta on kirjattu saa vanhemmat nähdä. Poikkeuksena jotkin psyk. paperit jotka hoitava lääk. on saattanut merkitä salaiseksi.

Myöskään vaikeasti allergiselle lapselle ei todellakaan kehoiteta sairaalasta antamaan kotona pieniä määriä maitoa. senhän tietää jokainen sh ja lääkäri, että vaikeasti allergiselle lapselle ei anneta allergeenia lainkaan, eikä missään muodossa vaan elimistön annetaan rauhoittua ja kasvaa allergiasta eroon. uusi altistus ohjelmoidaan ed.altistuksen perusteella vuoden tai kahden päähän. joskus puolen vuoden päähän.

Miten mä tän alotuksen luin ei kovin kauaa sitten... olisko ollut puoli vuotta aikaa.
Ja nyt tää tapahtunut on taas ihan tuore? ohhoh.

Juu'u. Kiva seurata kun poruka kiihkoo täällä :D
Eikä uskalla enäää luottaa lastenlääkäreihin.
Tosin ihmettelen suuresti, että kenellä on pokkaa tällaiseen provoiluun. Lapsen sairaudella retostelu. Yäk, aloittaja olet kammottava, oksettava ihminen.

Ei hyvää päivää.. Tiedätkö mitä in rakenteinen kirjaaminen? tiedätkö miten lääkemääräysten ja hoito- ohjeiden noudatus kirjataan hitotyössä ylös? Tiedätkö miten ylipäänsä kirjaaminen on hoitotyössä?

Tiedän. Tiedän ja tiedän. Tiedätkö itse, että rakenteista kirjaamista ei todellakaan ole läheskään joka paikassa? Tiedätkö, että kirjaamisohjelmia on aika montaa erilaista? Aika moneen kirjoitetaan "vapaata" tekstiä, jopa lääkkeet jotka on annettu on ihan siellä vapaan tekstin joukossa. Tiedätkö, että kirjaamiskäytännöt riippuvat hyvin paljon sairaanhoitopiiristä, sairaalasta, osastosta ja hoitajista/ lääkäreistä. Jossakin kirjaaminen on tarkempaa ja jossakin hyvinkin vapaata ja värikästä. Toiset kirjaavat todella hyvin ja toiset kirjaavat niin huonosti, että olisi sama kun eivät kirjaisi ollenkaan (tai parempikin).

[QUOTE="vieras";27697226]Minä muistan myös tämän aloituksen. ainakin samantyyppisen[/QUOTE]

Ei ole ollut minun tekemä aloitus. Joko sattumaa, toinen vastaava tapaus (en ihmettelis yhtään vaikka jossain muuallakin osattas mokata) tai sitten alatte itse sekoilla.

Mutta siis joo..ihan uskomatobta täällä tämä touhu..miten joku vii edes epäillä että ihan selvä provo kun ei eresepyiä ole saanut ja ihan tätttä shaissea muurakin..voi elämä tätä palstaa.

Tiedän mitä on kirjaaminen, kirjoitan raportin joka työpäivä ja siellä on myös lääkehoidollista tietoa. Välillä kun luetaan jostain laitoksesta tulleita papereita, siellä saattaa oikeasti lukea vaikka mitä paskaa mikä ei pidä paikkaansa ollenkaan. Ymmärrettävistä syistä en voi tähän esimerkkejä laittaa. ja elämää on myös täällä pohjoisemmassa jonne e-resepti saapuu vasta ensivuoden puolella. Uskomatonta mutta totta. Älä nyt sekoa, mut meille tulee kaikki muutkin uudistukset elokuvista lähtien aina vähän myöhässä..

Viimeksi muokattu:
Palstan peloittelemana otan yhteyttä vielä lastenpolille tuonne yliopistolliseen sairaalaan ja tarkistan saako lapselle antaa nyt pieniä määriä maitoa kokeeksi. Ja jos ei saa, niin todellakin lähtee polin lääkäristäkin valitusta eteenpäin.

Ei hemmetti, mä ehdin jo unohtaa että ap:han väittää olevansa lähihoitaja. Luulis hoitoalalla olevalla olla hieman enemmän ymmärrystä :D Jos uskois tuon kaiken muun paskan niin se viimestään kertoo, että kyseessä on provo, että tässä päädyttiin siihen, että lääkäristä joka leikkii huvikseen lapsen hengellä ei tehdä valitusta.

[QUOTE="vieras";27695886]Ei tahallaan. Lääkäri on arvioinut äidin liioitelleen (lähetteen tekstin perusteella) ja päätellyt, että allergiaa ei enää ole. Tehnyt arvion siltä pohjalta. Totaali pässi siis, mutta niitä riittää lääkäreissä ja hoitajissa yhtä paljon kun muissakin ihmisissä.

Hitto mua nauratti se kommentti missä saarnataan miten terveydenhuollossa KAIKKI kirjataan tarkasti ja blaablaa. Samat ihmiset mitkä tekee ne hoitotoimenpiteet/ arviot myös kirjottaa ne tekstit. Ne tekstit ei todellakaan ole mikään absoluuttinen totuus tapahtumista, vaan yhden ihmisen käsitys siitä mitä on tapahtunut ja mitä vaan on.[/QUOTE]

Ai hoitajillako aikaa kirjoittaa tekstejä? tai lääkäreillä? jossain pika kiire tapauksissa kyllä mutta sairaalassa ei todellakaan hoitsut kirjoita tekstejä (ellei toisinaan joku osastonsihteeri) .

Sen tekee tekstinkäsittelijät tai kuten lääkärit sanoo konekirjoittajat (joihin muuten meikäläinenkin kuuluu). Tekstareiden pitää kirjoittaa täsmälleen mitä siinä sanotaan mitään pois jättämättä tai lisäämättä (ei edes pilkkuja).

Yhteistyössä