* Kesäkuun kullannuput joulukuussa *

Matkustelu Itse vuosia lentoemäntänä olleena, en näe raskauden olevan este pitkille matkoille. Toki tukisukat on hyvät, riittävä nesteiden juonti sekä liikuskelu.
Meidän piti lopettaa lentäminen 12 viikon jälkeen, viimeistään 16 viikolla. Syynä tähän yli 100kiloiset trolleyt (kärryt). Turbolentissä kun ne on aika hallitsemattomia.
Finskillä saa lentää aika loppuun asti ilman lääkärintodistusta.
Koneessa henkilökunta on koulutetttu mm.synnytyksiin. Eihän me kätilöitä oltu, mutta tarkat ohjeet annettu.
Jos rupee supistelee, niin siitä kerrottava henkilökunnalle.
Mä tiedän, että alle 12 viikkoilla riski on suurin keskenmenolle myös lentämisessä, mm.paineSkuvaihtelut.
Itse olen lähdössä alkuvuoden aikana tyttäreni kanssa jonnekin. Egypti kiinnostaisi, mutta hygienia on sitä ja tätä, joten katsotaan, mihin suuntaamme.

Kummitukset Meille tulenee miehen veljen vaimo. Minulle on tärkeetä kastaa lapsi seurakunnan jäseneksi ja saavan kummit, jotka oikeasti myös sisäistävät velvollisuuden.

Nimet Meillä on muutama suosikki nimiyhdistelmä valmiina. Katsotaan, sopiiko nimi sitten kantajaansa. :)

Sukupuoli Mulla ei ole koskaan ollut pahoinvointia. Poikien kanssa pientä öklötystä, muuten kaikki raskaudet on olleet helppoja.
Mäkin oon sitä mieltä, että tytyöt tehdään ennen ovista. Tämä tulokas tehty juuri ovispäivänä. Eli poika? Silti juuri eilen ostin vaaleanpunaisen mekon.. Kai se on sitä, kun niin toivoo tyttöä tähän poika/miestalouteen.

Olikos se eilen tuulentytön ultra, mustakin vaikutti tytöltä. Oli jotenkin siropiirteinen. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fatu
missävaiheessa raskautta yleensä diagnosoidaan tuo raskausajansokeritauti?
mulle kun on koko pienen ikäni opetettu, että se ois sokeritaudin merkki jos janottaa kovasti ja sitte ravaa pissalla vähän väliä. (perheestä ja ystävistä löytyy diabeetikkoja.

ja mie nyt vähän olen huolestunut kun varsinki iltaa kohden mulla alkaa janottamaan ihan kamalasti. kokoajan on oltava puolen litran vesipullo käden ulottuvilla. aivan huulia myöten on suu kuiva ja koko pää tuntuu pöhnäseltä. ihan niinku ois kovaki nestehukka. ja sitte tietenki saa koko illan ja yön ravata vessassa. ei kait tää ihan normaalia ole?

14+3
 
Mä olen menossa sokerirasitukseen ensi viikolla. Mun piti mennä tällä viikolla, mutta ei ollut enää aikoja.

Mä tiedän, että mulle tod.näköisesti ei riitä ruokavalio, piikit tulee taas päivittäiseksi. :/

Mun arvot oli viime raskaudessa tuplat normaaleihin. Olin pariin otteeseen Jorvissa vuorokausikäyrässä, mutta ongelma oli siinä, etten voi/pysty sairaalaruokaa syömään laisinkaan..
 
Meikäläistä sitten kosittiin tänään :D Tuli kyllä niin puskista mutta tän rskauden takia ei paljoa voida juhlistaa. Ravintolassa ei viitsi käydä syömässä kun mikään ei maistu eikä tota skumppaakaan oikeen voi juoda. Ihanaa että mies kosi nyt koska tuntuu että ollaan nyt vielä enemmän sitoutuneita tähän perheenä oloon.

Nimistä ollaan mietitty joo mutta muusta kuin sukunimen ja isännimen käytöstä (islannissa kun ollaan aina isänpoikia tai -tyttöjä) ei olla päätetty. Miehellä on siis myös tavallinen sukunimi. Tytölle olisi ollut hyvä nimi mutta kun se vähän poikaa povaili niin on jouduttu pohtimaan kovasti. Me ei kuuluta kirkkoon ja senpä takia ei haluta antaa mitään raamattutaustaista nimeä. Muusta ei olla päästy sitten yksimielisyyteen. Kummeja ehkä haluaisin vaikka ei kasteta mutta kuinka monta ja ketä niin ei hajuakaan.
 
Onpa taas tullut tekstiä lyhyessä ajassa oikeen urakalla...:) Mutta ihanaa että palsta aktiivinen täällä vertaistukea! :heart:

Nimistä: Meillä melko vahva nimiehdokas tytölle, pojalle sit löytyy toiset nimet muttei etunimeä...:LOL: Mutta onhan tässä vielä aikaa miettiä. Ja me aiotaan kastaa vaikka mun mies ei kirkkoon kuulukaan, minä sen sijaan kuulun ja haluan kastajaiset. Se on miehelle ok! :) Kummeja olen vähän jo miettinyt ja sisko ainakin miehineen pyydetään ja pari hyvää ystävää on aika vahvoilla... Ei kuitenkaan virallisesti olla vielä ketään pyydetty;)

Tyttö- ja poikaolosta: Mulla ei oikeestaan ole vielä kumpaakaan, kun ei oikeen mitään tuntemuksia muutenkaan! :ashamed: Mutta jospa tästä joku tunne vahvistuisi... Tällä hetkellä on vaan tunne, että ihan sama kumpi tulee, kunhan selviää loppuun asti ja on terve! Tosin olen kyllä miettinyt, että sukupuolen haluaisin tietää...:)
 
Onnea Miltsu, vähän kivaa!!! :)

hunajapuu mullakin on jano koko ajan, iltaa kohden enemmän ja yöllä ihan sikajano. Suu on ihan rutikuiva ja kroppa huutaa vettä siinä aamuyöstä. En mä ole ajatellut diabetestä, lähinnä että kroppa vaan tarttee nyt enemmän nesteytystä. Oon myös huomannut hikoilevani salilla vähemmän, pitää mennä ihan hirveen korkeille sykkeille että saa hien päälle. Jospa kroppa pyrkii säilyttämään joka viimeisen pisaran ja huutaa lisää vähän väliä. Eikös tuo lapsivesikin uusiudu ihan koko ajan?
Mä en jotenkin ainakaan vielä diabetesasioita ole edes miettinyt, täällä kun ei edes maistu sokeri. Paino tosin on noussut kunnolla...

Miijane
miksei sairaalaruoka sovi? Mä en ole eläissäni tainnut sairaalaruokaa edes nähdä. Tulee vaan mieleen joku nakkikeitto :D
 
Naene Oon kai nirso, en saa vaan sitä alas.. :D Aamupalaksi oli usein jotain valkoista velliä, omena ja leivän päälle joku kauhea lauantai- ja balkanmakkaran sekoitus.
Lounaaksi oli yleensä jotain vielä kamalampaa ja jälkiruoaksi joku klimppinen kiisseli.. Ja ne maistuu pahemmalta kuin kouluruoat. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Paljon onnea Miltsulle kosinnasta! :)

Tänne on tullut niin paljon tekstiä, etten millään muista enää kaiken luettuani että mitä piti kommentoida... janosta ainakin oli puhetta. Mullakin on iltaisin tosi kova jano. Vessassa saa ravata kymmenen kertaa ennen ku saa unen päästä kiinni.

Mulla myös on veriryhmä A- ja olen saanut aikoinaan piikin keskeytyksen jälkeen. Miehen veriryhmästä ei ole hajuakaan. Kai ne neuvolassa ottaa sitten useammin verta ja tutkii niitä vasta-aineita...?

ummetus meni ohi kun aloin aamuisin juoda kahvia. Ei si ongelmaa enää.

Tänään tuli vähän shoppailtuakin :D pieniä puolipotkareita lähti mukaan Lindexiltä. Ja löysin Bebesistä sellaisen masutuubin. Saapi farkut vielä käyttöön. Vaikkakin testaan tota kyllä kotona ensin. En millään haluais huomata keskellä katua, että tuubi on kiivennyt kainaloihin ja farkut repsottaa auki. :D

Ja sitten tärkein...... KABOOM 14+0!!! :D
 
Nimistä Meillä kanssa aika vahvat nimiehdokkaat. Tytön nimi lähes varma ainakin. Tosin esikon kanssa kävi kyllä niin, että nimi meni vaihtoon kun poju putkahti ulos. Ei näyttänyt yhtään sovitulle nimelle :LOL: Mites te keillä jo muita lapsia, onko teillä jotain pakonomaista ajatusta että syntyvän lapsen nimi menis jollain tapaa samaa kategoriaan jo olemassa olevien lasten nimien kanssa? Meinaan siis esim, että pitää alkaa samalla kirjaimella tai jotain? Meillä nimittäin ei ole mitään "loogisuutta" noissa nimissä ;)

Sukupuoli Mäkin olen lukenut tosta että jos haluaa tytön pitää hommailla ennen ovista. Oon vaan funtsinut sitä, että mites me joilla ovulaatio ajankohta on kaikkea muuta kun oppikirjanmukainen, eikä tietoa koska se tulee, niin eikö me sit saada kun poikia? ;) Jos siis hommailut aloitetaan sit kun ovistesti näyttää plussaa. Jos tää pitää paikkansa, niin meille sitten tulee toinen poika. Tosin, pieni mahku myös tyttöön on jos ovis tapahtuikin vasta 24 h plussan jälkeen. No joo, sen näkee sit.

Kummeista Yksi kummi on satavarma, toinenkin on satavarma mutta ongelma on se, että hän ei ole käynyt rippikoulua (kuuluu kyllä kirkkoon). Tarkistetaankohan tota rippikoulun käymistä oikeesti mistään? Siis tässä tapauksessa ei ole kyse ihmisen iästä..


Mulla rupee menee hermo noihin mun kaksiin äippähousuihin! Perhana kun ne molemmat valahtaa koko ajan alaspäin. Mistä ihmeestä löytyy päällä pysyvät farkut tähän tilaan?
 
Onnea Miltsu! :flower:

Sellaista piti vielä kysellä että onko teillä muilla kohdun kasvukivut voimistuneet? Itsellä on, etenkin iltaisin. En koe niitä kivuliaina mutta ovat PALJON voimakkaampia kuin ennen. Ja maha alkaa ottaa vastaan esim. jos nostan jalat koukkuun vatsan eteen, tuntuu niinkuin kaikki ei enää mahtuisi väliin :D Pikkunen on omaa tilaa vallannut :heart:
 
ovistestin plussahan tarkoittaa sitä, että ovis tapahtuu 48 tunnin kuluessa. Ei siis sillä sekunnilla. :) tällä ajatuksellakin vois siis tulla tyttöjäkin, jos ovis on tullut vasta päivän parin päästä.

Mitään kipuja mulla ei kyllä oo ollu.. Pitäiskö nyt huolestua... :O
 
Mun äitillä on selkeesti ollut tuon samaa kategoriaa olevien nimien kanssa ongelmaa :D Minun ja mun kolmen siskon ja yhden veljen (joka kuoli päivän ikäisenä) nimet alkaa Jiillä. Siskopuolen nimi alkaa sitten Aalla niin kuin myös yhden päivän ikäisenä menehtyneen siskoni. Kahden velipuolen nimet alkaa L:llä :) On vieläkin esim. tädilläni ja isälläni vaikeutta muistaa kuka on kukin meistä Jiillä alkavista :)
Itsekkin koen tärkeäksi että kaikilla lapsilla olisi joku yhdistävä tekijä nimessä :D On tuntunu tosi läheiseltä siskojen kanssa kun on kaikilla nii samanlainen nimi :) Hemmolle tulee siis kavereiksi Helinä ja Hugo :LOL:

Mulla "onneksi" oma masu sen verran iso pötsi että pysyy nuo mammahousut ihan hyvin ylhäällä. Vähän vaan pitää nostella :D

Meillä ollaan ehkä alettu harjoittelemaan synnytystä, eli siis harjoitussupistuksia ehkä :O Menee ainakin touhutessa masu kovaksi ja pitää ihan mennä istumaan tai makaamaan että menee ohi.

Hei! Kattokaa Hemmonki kuvaa ja kertokaa näyttääkö se tytyltä vai poitsulta :D
Meidän pieni Hemmo: 13+1 <-- tuolta löytyy se normaalin ultran kuva
Meidän pieni Hemmo: Nt-ultra <-- ja tuossa on 4d-ultra-kuva :D Vähän huonot kuvat eikä hirmusesti saa selvää kun tosi pienet kuvat saatiin mukaan :(
 
Elba Me arvoimme aikoinaan esikoista odottaessa lapsen sukunimen. Olemme siis naimisissa, minulla on harvinainen, suojattu sukunimi, miehellä tavallinen, muttei kuitenkaan mikään huippuyleinen sukunimi. Kirjoitimme molemmat nimet paperilapulle, pistimme purkkiin ja nostimme lapsen sukunimen ylös. Meillä lapset kulkevat nimelläni eikä koskaan missään tilanteessa voi tulla riitaa asiasta, koska kumpikaan ei voi sanoa toisen jyränneen toisen mielipiteen.
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Meillä ekalle pojalle oli nimi valmiina, jonka sitten saikin. Toiselle pojalle on varmaan kahdeksan nimeä, joita venkslattiin ja väännettiin ja käännettiin. Ja sitten äitini tokaisi vaan että: Eikö se vois olla vaikka "Aaro"?. Aaro ei siis ole poikani nimi, mutta toinen hyvin samalainen ja "tavallinen". Tää tavallinen nimi sitten lapselle jäi. :LOL: Vaikka oli vaikka mitä hienoa ja harvinaista mietitty.

Tulevalle on heitelty nimiä kyllä. Tykkään vanhoista nimistä ja tytölle tulee suvussa kulkevat perintönimet toisiksi nimiksi, (lupasin aikanaan mummilleni) pojan nimet vielä vähän auki. Mutta koska emme voi/jaksa/kykene saamaan kun tämän "enää", niin varmana tulee kolme nimeä. :D annetaan kaikki kauniit mitä tulee mieleen.

Tein eilen suuren virheen ja surffailin netissä törmäten sivuihin (vau.info) missä ultakuvia katseltiin. Sitten näin että osalta on kuollut vauva myös ton maagisen np:n jälkeen. Kävi himpasti ahdistamaan. Tai oikeestaan tosi paljo.. POika on kertonu koulussakin kaikille. :| Ääk. Mun pitää vaan olla lukematta noita. Faktahan on se, että elämässä voi käydä mitä vain milloin vain. Myös kohdun ulkopuolella. Äitiys on yhtä huolta koko ajan. Mutta en vaihtais. Pimeetä varmaan.
 
tuulentyttö mäkin olen lukenut ihan liikaa kaikista keskenmenoista ja nyt stressaan ihan hirveästi. Kun kaikki lähipiiristä luulevat että nyt ei ole enää mitään hätää kun eka kolmannes on ohi. Niin varmaan... Tänä aamuna tuli sitten hysteerinen itkukohtaus kun kohtu ei ole vieläkään tullut esiin. Kuuntelin dopplerilla ekaa kertaa pitkään aikaan ja nyt kuulin jotain joka voisi olla vauvan syke. Se ei kylläkään ole laukkaa muistuttava ääni vaan viuh-viuh mutta tuplaten nopea verrattuna omaan viuh-viuh-ääneeni. Mieheni sitten lupasi että ensi viikolla voidaan mennä ultraan jos on vielä sellainen olo. Katsotaan nyt jos se kohtu ei ala näkyä ensi viikolla niin sitten varaan kyllä ajan.

Kastamisesta Itse kuulun kirkkoon, mieheni ei ja päätimme että lapsi saa sitten itse halutessaan liittyä kirkkoon joskus kun sen aika on. Nimiäiset kuitenkin pidämme sukulaisille, kummeja ei valita.

Onnea Miltsu!

Tänään poksuuuuuuuu 14! <3
 
Viimeksi muokattu:
Muuten tuosta nenäluusta ja istukan sijainnista. Mä en älynnyt tollaisia kysellä ultrassa. Pitääkö niitä itse kysyä vai osasitteko katsoa itse? Vai kertoiko kätilö kysymättä? Näkeekö ultrassa myös kohdun koon ja sijainnin? Mulle kätilö sanoi että kohtu on noin greipin kokoinen mutta käsitin että hän puhui siitä miten yleensä noilla viikoilla on eikä juuri minun kohdustani.

MiiJane Mulla on samanlaisia kokemuksia sairaalan sapuskoista. Olisi ihanaa jos voisi syödä mitä vaan. Mä olen nirso ja mulla on lisäksi jonkun verran rajoituksia muutenkin. Ei oo helppoo taaskaan vaikka oma vika se nirsous on. Ei vaan pysty. Mä olen kyllä sairaalassa ollessani ollut aina tipassa joten nälkä ei ole tullut vaikken ole syönyt ja kun tippa on saatu pois on mahalaukku taas pienentynyt sen verran ettei edes jaksaisi syödä kuin pari suupalaa sitä sairaalan ruokaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Miltsu! :flower:

Sellaista piti vielä kysellä että onko teillä muilla kohdun kasvukivut voimistuneet? Itsellä on, etenkin iltaisin. En koe niitä kivuliaina mutta ovat PALJON voimakkaampia kuin ennen. Ja maha alkaa ottaa vastaan esim. jos nostan jalat koukkuun vatsan eteen, tuntuu niinkuin kaikki ei enää mahtuisi väliin :D Pikkunen on omaa tilaa vallannut :heart:
Täällä samoja, mutta etenkin tuo jalkojen koukkuun nostaminen vatsan eteen on rajoittanut nyt harrastuksia. Se harmittaa, mutta ei varmaan mitenkään asia tästä ainakaan parane joten paree luovuttaa tiettyjen liikkeiden suhteen vaan.

Ja kun yöllä potkin kuorsaavaa miestäni niin vatsa kramppaa, se ei tykkää mun potkimisliikkeistä selkeästi :D (mites muuten miehet saa yöllä hiljaiseksi, saksillako pitää seuraavaksi tökkiä? Tuo herää mihinkään...)

Ruska mikä juttu tuo nenäluusta kysyminen on? Tai mitä siitä erityisesti pitäisi tietää? :p *tietämätön*

Naene 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Elselli
Ruska sinä odotat sun ekaa? Mun kaverilla tuli pienenpieni kumpu esiin viikolla 18.
Raskausmahaksi sen tunnisti vasta 25 viikoilla. Hänellä on pitkä selkä ja
taaksepäin oleva kohtu. Ei suulla ole MITÄÄN hätää, varmasti. Lisäksi etuseinäistukka
vaikeuttaa äänien kuulemista ärsyttävän paljon. Eilen minäkin kuuntelin vaavia ja sai
ihan tosissaan etsiä. Liikutin sondia noin keskelle mahaa ja osoitin alaspäin (kuvitellun
istukan "alle") Ni sieltä kuului.Mulla ei oo ennen etuseinäistukkaa ollut ni en tiennytkään miten vaikeaa
se voi olla. Vauvan äänet kuulu jopa helpommin viikko sitten, mutta nyt istukka on
käynyt nousemaan ja blokkaamaan äänet tuohon eteen.

Minä kysyin kätilöltä istukasta, koska etuseinäistukka on siinä mielessä "kiva", että
se blokkaa aika tehokkaasti äänet ja potkut tosi pitkälle. Mulla on molemmissa pojissa
ollut takaseinäistukka, ni hyvä varautua ja olla sitten ressaamatta tällä kertaa. (muka!)

Nenäluu näkyi tosi selvästi (laitoin ultrakuvan tonne aiemmin) Onko sulta Ruska otettu
se seerumiseula? Pääsisitkö neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet ni rauhoittuisit :heart:
 
Kääk. Ei niitä keskenmenojuttuja kannata mennä lukemaan :O Tulee vaan ahistusta ja stressiä. Tää on nyt sitä aikaa kun saadaan nauttia :heart: Enkä Hööpi ois todellakaan huolissaan, jos ei oo kipuja. Vaan nauttisin. Kyllä lähes joka toinen varmasti ehtii jonkin sortin kipuja saamaan jossain vaiheessa, haluis tai ei.

Itellä nuo liitoskivut iskee riehuessa tai nopeesti asentoa vaihtaessa ja pahimmillaan lamauttaa hengityksen hetkeks. Onneks vaan hetkellisiä. Ja jotenkin kestää ne paaaljon paremmin, kun tietää etteivät oo vaarallisia :)

Kävin sovittamassa mammahousuja, eikä todellakaan pysyny ylhäällä. Jäi siis kauppaan. Nyt mennään vielä matalilla lantiofarkuilla. Terese tilasin Asokselta sellaset mammafarkut, jotka pillit, lantiomallia eikä niissä oo sitä mahan päälle tulevaa hervotonta kangasresoria, vaan joustokappaleet vyötärössä sivuilla. Näitten uskosin pysyvän päällä? Eikä hintakaan ollu kun n30e.

Teen istumatyötä ja pitäs kai hommata jo tukisukat.
Osaako joku suositella mistä vois tilata hyvät tukisukat? Vissiin noi perusmarkettien myymät tukisukat ei oo tarpeeks "tukevia". Vai oonko ymmärtäny väärin?

LittleOne 14+1
 
Naene sakset tarvitsisin minäkin. Siirryin suosiolla sohvalla aamuyöksi yritettyäni töniä toista viiden minuutin välein. Miehellä mieletön yskä ja kuorsaa poikkeuksellisen äänekkäästi.

Istukasta. Kysyin siitä ultrassa, kätilö sanoi, että sijainnin näkee vasta rakenneultrassa. Sivulauseesta ymmärsin, että on vielä kohdunsuun päällä. Luulin, että jos näin on, tulisi vuotoja, mutta pisaraakaan ei ole ollut. En jaksa siitä vielä stressata, kun muutenkin aiheita, joista repiä hiuksia riittää. Jos kerta rakenneultraan voidaan odottaa, niin odotellaan rauhassa vielä 6 viikkoa.

Istukan sijainti vaikuttaa paljon liikkeiden tuntemiseen ja äänien kuulemiseen. Ekasta tunsin liikkeet viikolla 15, mutta tokasta, jolloin istukka oli edessä meni melkein kuukauden pidemmäs. Joten naiset malttia ja rauhaa. Pidetään itsestämme hyvää huolta, enempään ei voida vaikuttaa.

Elselli
 
Naene Mun mies kuorsaa pääasiassa selällään joten tuuppaan sitä aina kyljelleen niin loppuu :) Tuulentyttö jo selvensikin tuota nenäluun näkymistä.

tuulentyttö On multa otettu jo seulat eikä ollut kohonnutta riskiä. Nt oli 1mm. Kyllä se nenäluu varmaan sitten näkyi koska ultrakuvissa oli selvästi kasvojen sivuprofiili ja siinä nenä :) Ajattelin että se näkyy vain jotenkin tarkemmin tutkittaessa. Ehkä mä rauhoitun tuon kohdun näkymisen suhteen. Tää on ensimmäinen lapsi (toinen raskaus mutta edellinen ei selvinnyt niin pitkälle että kohtu olisi edes voinut näkyä) ja mulla on vähän läskiäkin mahan päällä. Ehkä silti mennään sinne ultraan ensi viikolla koska tammikuun loppuun (jolloin on rakenneultra) on todella pitkä aika. Mielenrauhan takia.

Soitin muuten eilen Naikkarille että poistavat mut ivf-jonosta ja sieltä kysyttiin haluanko mennä sinne ar-ultraan. Vähänkö harmitti, oltais säästetty 150 euroa siitä ekasta ultrasta. Olis pitänyt vaan soittaa heti kun plussasin mutta en halunnut vielä silloin poistua jonosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja vielä (mulla on selvästi kirjoitusripuli tänään :D) haluaisin kiittää teitä kaikkia täällä. Olette aivan ihania ja korvaamaton tuki kaikessa. Vaikka neuvolasta miten varoiteltiin ettei välttämättä kannata näillä palstoilla roikkua niin kyllä täältä on saanut paljon apua ja vertaistukea on aina kiva lukea toisten kuulumisia.
 
Onnea Miltsu! <3

Onko ilmaantunut jo raskausmielitekoja? Mulle ei, eikä enää oikeastaan mikään ällötäkään, mitä nyt punaiset paprikat maistuu melkein aina homeisilta. Keltaista paprikaa oon kyl syöny aika paljon. Viimeks oli oliivit, kirpeät karkit ja väljähtäny cokis..

Ei mullakaan mitään alamasukumpua ole. Maha on kyllä ylempää kohonnut ja levinnyt, suolisto varmaan edelleen turvoksissa, se kudosturvotus ei taida laskeakaa , mut onneks enää ei tarvitse olla kävelevä kaasupallo.. Sitä iloa voi sitten levittää taas loppuraskaudesta... :D

Mulla on jonkin verran repäisykipuja ja nyt on ollut enemmän myös selän puolella tuntuvaa menkkajomotusta. En muista sen viime odotuksessa jatkuneen paljoa alkua pidemmälle, mut turha verrata.


Ja sitten POKS 14!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi

Yhteistyössä