M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:no miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:oliko syynä kaverin rahojen menetykseen ite firma vai se että sijoitti riskillä?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:tarjosivat eläkesäästämistä..
Ihan vakuuttavan puheen ja esitelmän piti mutta.... saapa nähä tuottaako tulosta. Sovittiin että mietin ensin ja soittaa mulle kuun vaihteessa. Nyt sitten kaivan kokemuksia porukalta.
Siellä kyllä yksi tuttu töissä, eri joka tämän tapaamisen hoiti ja kyllä saa kuulla jos ryöväämään rupeavat. Meillä paljon yhteisiä tuttuja joten en usko että alkaa höplästä veteleen.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:niin... ja sitten tulee joku katastroofi ja vie kaikki rahat
itse asiassa tämän ketjun innoittamana aion laskea, ja jos luku on kohtuuton, niin vaihdan rahani toiseen paikkaan =)Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27685143:Oletko muuten tullut laskeneeksi, kuinka paljon arvokkaampi sijoituksesi olisi tällä hetkellä, mikäli olisit sijoittanut samoihin instrumentteihin ilman Aleksandriaa välikätenä?
Järkevintä on sijoittaa suoraan osakkeisiin.
Ns. rahastojen rahastot ovat myös ehdoton ei. Nämä rahastot sijoittavat toisiin rahastoihin. Tällaisessa järjestelyssä maksat rahaston kulut kahteen kertaan. Pankki voittaa. Sinä häviät.
Eläkevakuutusta ei kannata ottaa missään nimessä. Se on vakuutus, ei suinkaan sijoitus. Rahat ovat mennyttä, kun kupsahdat. Rahojen irti saaminen on vaikeata. Kulut ovat korkeat. Vain pankki voittaa.
Mulla on rahaa säästää/sijoittaa n.100-150e/kk. Minkä osakkeen sinä ostaisit? Ei taida montaa kappaletta per kuukausi niitä saadakaan
No näinhän ei ole todellisuudessa. Rahastojen rahastot eivät maksa merkintä- tai lunastuspalkkiota.
Näin se vakuutuksien kohdalla on joo. Kotivakuutuksestakaan ei saa vuosikymmenien maksuja takaisin kuollessaan, vaikka ei olisi korvauksia sieltä saanut. PS-tilit sitävastoin soveltuvat eläkesäästämiseen ja rahatkin saa kuollessaan sieltä pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27685324:Mikäli ETF:t ovat poissa laskuista (miksi?), niin noilla summilla ostot kannattaa ajoittaa vaikkapa yhteen tai kahteen kertaan per vuosi. Näin kaupankäyntikulut jäävät kohtuullisemmiksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27685324:Hallinnointipalkkiot nyt kuitenkin menevät kahteen kertaan, vaikka nämä onkin tietysti rahaston päivittäiseen arvoon jo laskettu. Osaatko muuten sanoa, miksi näiden palkkioiden selvittäminen on tehty loppuasiakkaalle niin kovin hankalaksi? Osa rahastoyhtiöistä ei suostu kertomaan esim. TER-lukujaan kuin hohtimilla kiskoen, jos sittenkään.
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27685324:Onnettomin eläkevakuutusta "puoltava" argumentti, jonka muistan koskaan kuulleeni! Kiitokset siitä!![]()
Kerran vuodessa... ei taida meikämannella pysyä raha käsissä. Tulee tehtyä jotain turhaa ostosta, jos tilin saldo alkaa kasvaa. Ja pitää tuo palvelu olla koko vuoden jos haluaa seurata osakkeidensa tilannetta... tai niin no soitella pankin palvelunumeroon on toinen vaihtoehto. ETF:t on myös liian osakkeiden kaltaisia.
No pankin ihmiset ovat sitten valehdelleet ilmeisesti. Moneen kertaan on minulle sanottu, että rahastojen rahastot eivät maksa mitään merkintäpalkkioita. Rahastopalkkioiden selvittämisestä en osaa sen tarkemmin sanoa, en ole perehtynyt. Hallinnointi-, merkintä ja lunastuspalkkio siinä on. Niilläkään ei ole minulle sen suurempaa merkitystä, vaan ainoastaan absoluuttisella tuotolla ja tuotteen helppokäyttöisyydellä.