[QUOTE="Hellurei";27676261]Heitetääs toisinpäin:
Mä haluaisin järjestää perhejoulun. Kutsuisin veljeni perheineen tänne. Haluaisin myös äidin ja isän. Äiti ja isä ovat eronneet, äidillä uusi mies. Ei puhettakaan, että haluaisin siihen tilanteeseen, että vietämme Joulua täällä porukalla. Ristiäiset ovat ihan tarpeeksi jo, vaikka he eivät vihassa olekaan.
Joten... En järjestä perhejouluja. Ettei tule äidille paha mieli tai isälle paha mieli, miksi juuri hän ei saanut kutsua.[/QUOTE]
Mä kutsuisin toisen aattona ja toisen joulupäivänä. Tai sitten molemmat ja saisivat itse valita tulevatko vai eivät.
Tästä taas näkee, että ihmiset ja erot ovat erilaisia... Mun äiti ja isä ovat eronneet myös. Isä on aika huonokuntoinen ja asuu toisessa kaupungissa, mutta äitini ja isäpuoleni kävivät hakemassa hänet lapseni ristiäisiin, koska "eihän se sieltä muuten millään pääse".
Jossain vaiheessa katselin vanhoja valokuvia ja muistin, että isällä oli kiva tyttöystävä kun olin lapsi. Muutettiin äidin kanssa isän luota pois yhtenä kesänä ja jo elokuussa, synttäreilläni oli tämä isän tyttöystävä mukana. Valokuvista siis vasta tajusin, että äitini tosiaan siinä kaataa isän tyttöystävälle kahvia hymyssä suin, vaikka olivat asuneet erossa vasta max kaksi kuukauta...