The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Rutiinijuttu, yleensa. Tosin liian usein saa varautua seksistiseen kohteluun. Mies on aina pahis.
Toivottavasti näin. Tuohon olen varautunut, varmasti leimataan pahikseksi - vielä, kun teinit haluavat asua minun luonani. Ex varmasti luo jonkun oman teoriansa, että olen pakottanut heidät tänne asumaan. :D

Voi kamala, nytkö se taloudenhallinta petti sitten kokonaan;):D

Siis mitä? Lastenvalvojallekko meette?
Ei sentään. Minä en sossusta rahaa ota, vaikka mikä olisi.

Joo, lastenvalvojalle. Saas nähdä, miten se sitten menee.
 
Toivottavasti näin. Tuohon olen varautunut, varmasti leimataan pahikseksi - vielä, kun teinit haluavat asua minun luonani. Ex varmasti luo jonkun oman teoriansa, että olen pakottanut heidät tänne asumaan. :D




Ei sentään. Minä en sossusta rahaa ota, vaikka mikä olisi.

Joo, lastenvalvojalle. Saas nähdä, miten se sitten menee.
*Tosta asiasta on kokemusta. Kun on asiallinen ja ajattelee lapsen parasta niin eiköhän se siitä. Mihinkään ei tartte nimeä laittaa jos on erimieltä.
Se paikka on ainoastaan elatussopimusta varten, eli kuka saa ja minkä verran.
Ja väsätää tapaamisista sopparit.

*miehen esikko muutti aikoinaan meille
 
Viimeksi muokattu:
*Tosta asiasta on kokemusta. Kun on asiallinen ja ajattelee lapsen parasta niin eiköhän se siitä. Mihinkään ei tartte nimeä laittaa jos on erimieltä.
Se paikka on ainoastaan elatussopimusta varten, eli kuka saa ja minkä verran.
Ja väsätää tapaamisista sopparit.

*miehen esikko muutti aikoinaan meille
Totta ihmeessä asiallisesti toimitaan, räyhäämällä ei saa mitään aikaan. Tosin, 18 vuoden kokemuksella voin sanoa, että eukko tuolla nostaa metelin yhdestä jos toisestakin asiasta, mutta se taas ei ole minun ongelmani, tekee vaan tilanteen mulle paremmaksi. ;)
Elatussopimus juu tehdään huomenna ja en todellakaan ole allekirjoittamassa mitään sellaista, mikä minua ei riittävästä miellytä. Ja puhun asiasta vielä lasten kanssa lisää illalla, ettei tapahdu niin, että vanhemmat sopii lasten mielipiteiden vastaisesti... Kun nuo ovat kuitenkin jo 16-v ja 14-v.
Eikös yli 12-v lapselta oteta jo itseltäänkin lausunto, joka huomioidaan?

Ja vähän OT, pakko kysyä, että muuttiko siis vain miehesi lapsi sinun luoksesi?
 
Totta ihmeessä asiallisesti toimitaan, räyhäämällä ei saa mitään aikaan. Tosin, 18 vuoden kokemuksella voin sanoa, että eukko tuolla nostaa metelin yhdestä jos toisestakin asiasta, mutta se taas ei ole minun ongelmani, tekee vaan tilanteen mulle paremmaksi. ;)
Elatussopimus juu tehdään huomenna ja en todellakaan ole allekirjoittamassa mitään sellaista, mikä minua ei riittävästä miellytä. Ja puhun asiasta vielä lasten kanssa lisää illalla, ettei tapahdu niin, että vanhemmat sopii lasten mielipiteiden vastaisesti... Kun nuo ovat kuitenkin jo 16-v ja 14-v.
Eikös yli 12-v lapselta oteta jo itseltäänkin lausunto, joka huomioidaan?

Ja vähän OT, pakko kysyä, että muuttiko siis vain miehesi lapsi sinun luoksesi?
Siis mun miehellä oli jo tytär kun tavattiin ja muutti sitten myöhemmin meille asumaan pysyvästi:)

Yli 12 veen mielipiden otetaan kyllä huomioon, mutta se ei välttämättä ratkaise asiaa suuntaan jos toiseenkaan.

Just näin, ikävää jos ei osaa olla raivoamatta, aikuinen ihminen! Omaan taskuunsa siinä kusee. Antaa aika epävakaan mielikuvan.


Vinkkinä sellanen että olis aika jees jos teillä olis joku yhteinen näkemys asiasta jo ennen, sillä jos jompi kumpi kiistää ja oikeuteen mennään ni on aika kallista, ja turhaakin joskus.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TrueBlood
Siis mun miehellä oli jo tytär kun tavattiin ja muutti sitten myöhemmin meille asumaan pysyvästi:)

Yli 12 veen mielipiden otetaan kyllä huomioon, mutta se ei välttämättä ratkaise asiaa suuntaan jos toiseenkaan.

Just näin, ikävää jos ei osaa olla raivoamatta, aikuinen ihminen! Omaan taskuunsa siinä kusee. Antaa aika epävakaan mielikuvan.
Hyvä, että jollain on toiminut tuollainenkin ratkaisu. :)
Ok, kiitos tästä - luulisi, että lasten mielipiteetkin jotain painaisi, mutta tokikin päävastuu tuonkin ikäisistä on vielä huoltajalla/huoltajille, että sinänsä ymmärrettävää, jos lapsen mielipide ei painakaan.

No, niinpä, mutta onneksi ne raivoamiset eivät ole enää minun ongelmani! :)
 
Kiitos! =)
Mukavaksi sitä varmaan ei saa käännettyä mitenkään, mutta jos se olisi edes siedettävää.
Kylla se melkein mukavaakin voi olla, jos asiat on etukateen selvilla ja sovittu. :D Mehan exan kanssa saimme lastenvalvojan leuan loksahtamaan silla, etta halusin yhteishuoltajuuden aiemman (oman) yksinhuoltajuuden tilalle. "Yleensa se ei mee ihan nain pain..." Enta sitten, me halusimme nain, lasten eduksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kylla se melkein mukavaakin voi olla, jos asiat on etukateen selvilla ja sovittu. :D Mehan exan kanssa saimme lastenvalvojan leuan loksahtamaan silla, etta halusin yhteishuoltajuuden aiemman (oman) yksinhuoltajuuden tilalle. "Yleensa se ei mee ihan nain pain..." Enta sitten, me halusimme nain, lasten eduksi.
No kun mitään asioita ei ole sovittu ja ollaan toistemme kurkuissa kiinni.
Mutta itsepä emäntä tämän pisti liikkelle - toki vikaa on minussakin, sitä en sano.

Saa nähdä, kuinka käy. Tärkeintä nyt on omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei hermostu, vaikka kuinka vastapuoli provosoisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
No kun mitään asioita ei ole sovittu ja ollaan toistemme kurkuissa kiinni.
Mutta itsepä emäntä tämän pisti liikkelle - toki vikaa on minussakin, sitä en sano.

Saa nähdä, kuinka käy. Tärkeintä nyt on omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei hermostu, vaikka kuinka vastapuoli provosoisi.
Laita oma ehdotuksesi paperille, ihan vapaassa muodossa. Helpottaa asiassa pysymista. :)
 
No kun mitään asioita ei ole sovittu ja ollaan toistemme kurkuissa kiinni.
Mutta itsepä emäntä tämän pisti liikkelle - toki vikaa on minussakin, sitä en sano.

Saa nähdä, kuinka käy. Tärkeintä nyt on omasta puolestaan huolehtia siitä, ettei hermostu, vaikka kuinka vastapuoli provosoisi.
Tsemppiä!

Kyllä lasten mielipide painaa jonkun verran vaa'assa. Toki riippunee henkilöstä, joka on arvioimassa.

Kokemusta on...
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä