Mikähän vaivaa 6-vuotiasta poikaa?

ei leipää tarvikaan
Kokeilkaa jättää viljat ruokavaliosta pois. Nim. colitiksen kanssa 30v. elänyt ja paras lääke juuri tuo...
Niinhän se on - ja vehnäjauhojen tilalle voi laittaa mantelijauhetta esim pannukakkuun:)

Glyfosaatin ja korrenvahvistajajäämien lisäksi viljassa ON muutakin vikaa ollut jatkuvasti. Tä eviran sivuilta:

"Mykotoksiinitutkimus
Martina Jonsson, tutkija, kemian ja toksikologian tutkimusyksikkö
Punahome Fusarium on yksi yleisimmistä homeista, joita esiintyy viljassa ja maississa ympäri maailmaa. Fusarium lajit tuottavat varsinaisten aineenvaihduntatuotteiden lisäksi erilaisia mykotoksiineja, joiden tarkoituksena on pääasiassa antaa lajille kilpailuetu kasvuympäristössään. Tietyt mykotoksiinit, kuten trikoteseenit, fumonisidit sekä zearalenone, ovat hyvinkin myrkyllisiä niin kasveille, eläimille kuin ihmisillekin. Monet Fusarium lajit tuottavat myös vähemmän tunnettuja mykotoksiineja, kuten enniatiinit ja moniliformiini. Pohjoismaissa on viljanäytteistä toistuvasti tavattu matalia enniatiini-sekä moniliformiinipitoisuuksia, jotka ajoittain sateisten kesien jälkeen saattavat nousta suhteellisen korkeiksikin. Evirassa toimiva (Suomen Akatemian rahoittama) Akatox –projekti tutkii näiden kahden toksiinin myrkyllisyyttä in vitro ja in vivo.

Hankkeessa on tutkittu enniatiini B:n ja moniliformiinin sytotoksisuutta, käyttäen hiiren Balb 3T3 A31 solulinjaa. Työssä tarkasteltiin neljää erilaista vaikutuskohdetta: solukalvon läpäisevyyttä, solun energiantuotantoa, solun jakautumista sekä ohjattua solukuolemaa (apoptoosi).

In vitro kokeissa Enn B:llä oli sytotoksisia vaikutuksia jo hyvin alhaisina pitoisuuksina (CC50= 4-10µM). Vaikutus näkyi erityisesti solun energiantuotannossa (ATP tasot) ja solun jakautumisessa. Moniliformiinilla ei juurikaan ollut toksista vaikutusta soluihin, paitsi hyvin suurina pitoisuuksina solun jakautumiseen (CC50= 800-1000 µM). Enniatiini B aiheutti apoptoottisten solujen määrään nousua 0.3 %:sta yli 3.5 %:n 22µM ja 45µM pitoisuutena, kun taas moniliformiinilla ei suurinakaan pitoisuuksina ollut minkäänlaista vaikutusta.

In vitro menetelmät ovat usein suuntaa antavia toksisuustutkimuksissa ja erittäin tärkeitä tutkittaessa tarkemmin toksiinien vaikutusmekanismeja. In vitro tuloksilla ei kuitenkaan aina voida ennakoida/ennustaa haitallisia vaikutuksia in vivo. "
 
olennaista
Metall nikkeliallergikolle voi olla hengenvaarallinen:
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/takaisinvedot/arkisto/?bid=3208

Noi takaisinvedot kannattaa tarkistaa joka päivä. Nehän on yleensä monta päivää jäljessä... eikä sairastunut itse ehdi uutista näkemään, sairaalassa.
 
joukkokanne !
KYLLÄ SUUTUTTAA
On muuten tosi monessa lääkevalmisteessa just sitä vaahdotusainetta, mistä hammastahnassakin, joista tulee aftoja suolistoon. Näissä se ainakin mainitaan:
http://spc.fimea.fi/indox/nam/humspc.jsp?query=natriumlauryylisulfaatti+&start=121

Pakkausselosteessa lukee tietysti, kun voi olla eri erää. Itse olen sairastunut vakavasti juuri Kefexinistä, jossa oli sitä, vaikka kirurgi, joka sitä määräsi, erikseen pyynnöstäni katsoi, ettei vain olisi, mutta niin vain oli - jota en ymmärtänyt siinä kurjassa tilanteessa tarkistaa:-(

Koskaan en saanut veriviljelyn tuloksiakaan nähdä. Mutta monta viikkoa olin kauhean kipeä siitä Kefexinistä:-(
 
tarkista Nirtsu
Alkuperäinen kirjoittaja KYLLÄ SUUTUTTAA;27582301:
On muuten tosi monessa lääkevalmisteessa just sitä vaahdotusainetta, mistä hammastahnassakin, joista tulee aftoja suolistoon. Näissä se ainakin mainitaan:
Fimea

Pakkausselosteessa lukee tietysti, kun voi olla eri erää. Itse olen sairastunut vakavasti juuri Kefexinistä, jossa oli sitä, vaikka kirurgi, joka sitä määräsi, erikseen pyynnöstäni katsoi, ettei vain olisi, mutta niin vain oli - jota en ymmärtänyt siinä kurjassa tilanteessa tarkistaa:-(

Koskaan en saanut veriviljelyn tuloksiakaan nähdä. Mutta monta viikkoa olin kauhean kipeä siitä Kefexinistä:-(

"Pakkausseloste tarkastettu 21.8.1997

Kefaleksiinin lisäksi Kefexin- tabletit sisältävät:

talkkia
mikrokiteistä selluloosaa
NATRIUMLAURYYLISULFAATTIA
liivatetta
magnesiumstearaattia
kolloidista piidioksidia
hypermelloosaa
sakkaroosia
titaanidioksidia (E171)
keltaista rautaoksidia (E172)
polysorbaattia ja glyserolia"

Siis itse pitää sekin lukea, kun ei voi luottaa...:-(

Nirtsu, löytyisikö sulta jostakin se pojan vanha resepti?
 
ei tutkimuksiin!
"Suoliliepeen imusolmukkeiden tehostuminen varjoaineella tukee myös arviota aktiivisesta taudista, jos löydökseen yhdistyvät paksut suolenseinät ja syvät haavaumat (Gortsoyiannis ym. 2004). Ekstramuraaliset komplikaatiot, kuten paiseet suoliliepeessä, vatsaontelon seinämässä, psoaslihaksissa tai perianaalialueella, viittaavat myös aktiiviseen tautiin (Furukawa ym. 2004)."

tietysti imusolmukkeet tehostuat, kun suoleen laitetaan tulehdusta aiheuttavaa ainetta. Siis nuo tutkimukset voivat jopa aiheuttaa kroonista tautia!Pätkä oh ohutsuolen magneettikuvauksesta vuodelta 2005--- aiemminhN CROHNIN tautia ei lapsilla juurikaan ollut.
googlaa spc ja unicat - hengenvaarallista!
 
aina paranee????
Unicat on hengenvaarallista, mutta huonoa on tämäkin, kun siinä on maltodekstriiniä, mikä ON myrkkymaissista tehtyä ja mikä tekee just monesta ruoasta niin huonoa, esim armiaineessa:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/1/10542161.pdf
 
myrkkyjen vaikutusta
Roaccutan ON myrkkyä ainakin sikiölle. Soija-allergisille tietysti kans vaarallista. MUTTA siinä onkin paljon soijaa - siis glyfosaattijäämiä erityisen paljon, vaikka annos ei suuri olisikaan...
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1351988005/3#3
 
vaihtoehtoja
Ja se mikä AIHEUTTAA tulehduksia, on karrageeni, näissä valmisteissa:
http://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=karrageeni&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

On otettu käyttöön siksi, kun vegaanit ei suostu syömään gelatiinikapseleita:-(
 

Yhteistyössä