Kellä muulla jäälyhdyt pihalla? Juuri sain valmiiksi kaksi ja on ne kauniita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten te saatte sankot halkeamaan? Halkeavatko ne jos vesi menee umpijäähän? Mulla on t.sininen ja valkoinen sanko ja niistä näkee miten paksut reunat ovat.

Miten te saatte sankot halkeamaan? Halkeavatko ne jos vesi menee umpijäähän? Mulla on t.sininen ja valkoinen sanko ja niistä näkee miten paksut reunat ovat.
En minä oikeen tiijä.. taisin vaan unohtaa ne ja jäätyivät umpijäähän :(

Niitähän pitää tarkkailla koko ajan, että seinämät ovat sopivan paksuiset ja sitten liruttaa loppu vesi pois.

Viimeksi muokattu:
Minä eilen muistin laittaa jäätymään ja heti lauhtui sää :D
Nyt suututtaa taas, kun joka vuosi unohdan kerätä maitotölkkejä, että kerrallaan parina pakkaspäivänä saisin lyhtytarvikkeet valmiiksi...nyt taas edetään pari jääkuutiota per päivä vauhdilla.

[QUOTE="vieras";27656348]Ei tällä adhd-päällä voi luottaa siihen, että muistaisi seurailla reunojen paksuuksia. Ainakin seuraavana päivänä ovat jo haljenneet :D[/QUOTE]

:D Onneksi ne eivät ole kovin kalliita ;)

[QUOTE="vieras";27656366]Kuulostaa ihanilta..Miten niitä jäälyhtyjä tehdää?[/QUOTE]

Teen niin, että laitan kylmää vettä ämpäriin ja pidän ulkona jäätymässä sopivan ajan. Kun näyttää, että reunat ovat tarpeeksi paksut (5-10cm) niin otan ämpärin kylppäriin ja kumoan ämpärin ylösalaisin. Suihkutan lämmintä vettä ämpärin päälle, jotta jää irtoaa ämpäristä (ämpärin pitää olla melkein täynnä, jottei jää tipahda korkealta ja halkea). Liruutan hanasta lämpöistä vettä lyhdyn keskiosaan niin, että siihen tulee pienehkö reikä. Sitten vain hakkaan reikää suuremmaksi, jotta siitä voi laittaa kynttilän lyhdyn sisään. Kun reikä on sopiva niin tyhjennän lyhdyn varovasti vedestä. Sit vain pihalle ja kynttilä sisään :)

Just kävin kynttilät viemässä jäälyhtyihin ja on ne tosiaan kauniin näköisiä. Tyttöä harmitti aamulla kun hänen sanko oli kerenny umpijäähän, oli sellanen 6l sanko ja pakkasta olikin enemmän kun odotin (aamulla -26 )mut onneksi ei sentäs halennu ämpäri

Yhteistyössä