Keneltä kaikilta teidän lapset saa joululahjoja? Siis muilta kuin teiltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän lapset saavat meidän lisäksi ainoastaan isovanhemmiltaan minun puolelta.
Kirkkoon emme kuulu, joten kummeja ei ole ja veljeni kanssa ollaan sovittu, ettei lahjoja vaihdeta.
Se, mikä ottaa päähän, on anoppi, joka teki jo toisena vuotena peräkkäin lapsille oharit. Kun on itsellään nyt niin menoja (matkaa ym.), niin ei lapsia nyt muisteta.
Kurjaa on se, että en usko heidän tekevän ohareita anopin miehen lapsenlapselle (kun niitä on vain yksi..).
En olisi toki vaatinut lapsille mitään erikoista, vaikkahan nyt olisi ostanut vaikka suklaalevyt, kun olisi edes näyttänyt jotenkin, että huomioi.
Viime käynnillä oli hänen tietokoneensa lapsenlapsia tärkeämpi. Yksi lapsista yritti sanoa mummolle asiaansa ja hoki "mummo, mummo". Lopuksi mummo ärjäisi, että älä hoe, kyllä hän kuulee!". Oli selin lapseen ja ei reagoinut kertaakaan edes hymähtämällä, miksiköhän lapsen olisi pitänyt tietää, että kuulee.

No, ei kai voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.

Meillä saa molempien puolelta isomummuilta, mummuilta ja meidän sisaruksilta lahjan. Lisäksi vaihdetaan lahjat serkkujen (3) kans ja mun kummeilta ja miehen kummeilta saa myös lahjan. Myös meidän kavereiden kans vaihdetaan lahjoja. Aika paljon on tulossa paketteja ja mulle tietenkin myös ostettavia paketteja, hohhoijaa...

Isovanhemmilta, isomummuilta, kummeilta, tädin perheeltä, isotädiltä, isoenolta, pikkuserkkujen perheeltä, parilta ystäväperheeltä.
Olen koittanut suitsia lahjanostoa niiltä osin kun voin (eli yrittänyt rajoittaa isovanhempia ja isomummuja), ettei paketteja tulisi ihan määrättömästi..
Me miehen kanssa laitetaan molemmille lapsille vain yhdet paketit.

ainokaiselta mummilta,kaksilta kummeilta ja ehkä parilta vanhemmalta sukulaistädiltä.
Ikävää käytöstä anopiltas,luulis nyt hetken liikenevän lapselapselle.

Isomummulta, isotädeiltä, mummolta, vaarilta, isän puolen sukulaisilta ehkä jotakin, kahdelta kummilta, kahdelta enolta, yhdeltä äidin serkulta, äidin anopilta ja ainakin yhdeltä äidin kaverilta.

Meiltä, mun vanhemmilta, mun mummolta (eli isomummolta) mun siskolta (täti) mun tädiltä (isotäti) mun "veljeltä", miehen äidiltä, miehen isältä, miehen siskolta, miehen veljeltä, miehen mummolta, sekä kummeilta 2-3kpl kummeja/lapsi

Tästä voi jo päätellä että meidän ei itse tarvitse panostaa juurikaan lasten lahjoihin..

molemmilta isovanhemmilta,isomummolta, kahdelta enolta ja yhdeltä tädiltä, kummeilta, isotädiltä ja muutamilta ystäviltä. Yhteensä kolmestatoista osoitteesta lapset saavat lahjoja. Itse koitan saada tehtyä lahjan 11 lähipiirin lapselle omien lisäksi. Lahjoja tulee siis paljon, varsinkin kun isovanhemmat eivät osaa rajoittaa yhteen tai kahteenkaan pakettiin ja itse ostamme lisäksi yksi tai kaksi toivelahjaa lapsille. Mikään pakko ei kyllä ole kenelläkään lahjoja antaa, oli sitten isovanhempi, kummi tai kaveri, eikä siitä pitäisi olla kenelläkään oikeus loukkaantua. Eri asia toki, jos joitakin lapsenlapsista muistetaan, mutta jos ei ketään, niin silloin se on ihan ok. Isovanhempienkaan ei tarvitse olla lahja-automaatteja ja heillä on täysi oikeus käyttää rahansa itseensä. Se että on äiti aikuisille lapsille, ei valitettavasti velvoita olemaan kummoisempi isoanhempi lapsenlapsille eikä kaikki pidä lapsista, vaikka joskus on omia ollutkin.

anoppi antaa lapsile rahaa ja suklata lahjaksi ja mun isä rahaa. Vain tuon 17v kummitäti ostaa lahjan , uta vain kumipojalleen ei tietenkään muille. Eikä kummikaan kuulu ola lahja-automaatti.

[QUOTE="vieras";27627481]molemmilta isovanhemmilta,isomummolta, kahdelta enolta ja yhdeltä tädiltä, kummeilta, isotädiltä ja muutamilta ystäviltä. Yhteensä kolmestatoista osoitteesta lapset saavat lahjoja. Itse koitan saada tehtyä lahjan 11 lähipiirin lapselle omien lisäksi. Lahjoja tulee siis paljon, varsinkin kun isovanhemmat eivät osaa rajoittaa yhteen tai kahteenkaan pakettiin ja itse ostamme lisäksi yksi tai kaksi toivelahjaa lapsille. Mikään pakko ei kyllä ole kenelläkään lahjoja antaa, oli sitten isovanhempi, kummi tai kaveri, eikä siitä pitäisi olla kenelläkään oikeus loukkaantua. Eri asia toki, jos joitakin lapsenlapsista muistetaan, mutta jos ei ketään, niin silloin se on ihan ok. Isovanhempienkaan ei tarvitse olla lahja-automaatteja ja heillä on täysi oikeus käyttää rahansa itseensä. Se että on äiti aikuisille lapsille, ei valitettavasti velvoita olemaan kummoisempi isoanhempi lapsenlapsille eikä kaikki pidä lapsista, vaikka joskus on omia ollutkin.[/QUOTE]

Eihän mikään pakko ole tietenkään ostaa lahjoja, mutta sitten niin, että kaikki ovat samanarvoisessa asemassa. Tiedän, että tuo anopin miehen lapsenlapsi tulee saamaan heiltä lahjan (koska on tuon miehen ainoa lapsenlapsi).
Korvaan särähtää se, että sanotaan, että on semmosta ja semmosta ostettavaa ja matkustamista, että ei ole varaa ostaa lapsille mitään. Saman aikaisesti tulivat meille mitättömän asian takia (olisi voinut hoitaa puhelimessakin) 400km yhteensä. Eikö nekin bensarahat olisi voinut säästää, jos tiukkaa.
Surettaa lasten puolesta, ettei heitä muisteta, ei lahjoin, mutta ei edes tärkeimmällä tavalla eli kuuntelemalla ja olemalla läsnä.
Ei olla koskaan heiltä pyydetty mitään ja eivät ole esim. KERTAAKAAN olleet lapsenvahteina näiden 16v aikana.
Ja juu, ei anoppi tykkää lapsista, ei aikoinaan edes omista (jätti heidät).

Yhteistyössä