Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27629128:
Ja vieraalle vielä ihan rautalankaa. Sinä siis vetoat siihen, että suihkuun ei pitäisi pakottaa, koska se on NÖYRYYTTÄVÄÄ (ei lailla kiellettyä), eikös? Jos olet oikeasti yhtä mieltä kanssani siitä, että hiihtäminen ja muu kilpailuhenkinen toiminta liikuntatunneilla voi olla myös NÖYRYYTTÄVÄÄ, näihin molempiin asioihin pitäisi päteä samat säännöt.
Missä menee metsään? Siinä, että et voi kävellä kadulla alasti? No ei kai niitä teinejä kadulle olla suihkuun laittamassakaan. Mikään laki ei kuitenkaan kiellä alastomuutta siellä pukuhuoneessa, joten se ei kuulu tähän keskusteluun.
Eli jos pääpointti on se nöyryyttävyys, tällöin myös pitäisi kouluissa kieltää kaikki muu toiminta, mikä voi olla oppilaan mielestä nöyryyttävää.
Meinaatko oikeasti, ettei ole eroa sillä, laitetaanko sut hiihtämään vai suihkuun?
Meidän luokalla vaikka oli rintsikat päällä, niin ihmiset vaihto vessassa tai jossain mahdollisimman nurkassa paitansa liikkatunnin jälkeen. En olis voinu kuvitellakaan, että me oltas kaikki oltu jossain suihkussa yhdessä.
Lisäksi kun nykysin näin aikusenakin tuntee itsensä lähinnä oudoksi ja tyhmäksi, kun on luomualapää (en ajele) niin miltähän se tuntuu sitten nuoresta, jos toiset näkee ja alkaa siitä yleisemminkin keskustelemaan/vihjailemaan, että olet vielä karvaton, olet noin karvanen, olet leikannut tussus ihan miten sattuu tai mitä vain...
Tamponeista. Mä en ikinä nuorena oppinut niitä käyttämäään. En osannut laittaa sitä vaan sisään. Ja myöhemmin en enää ole kokenut tarvetta, kun pärjäsin siteillä niin pitkään että löysin kuukupin. Eli mun kohdalla tampooni ei olis ollut valinta.
Muutenkin oli moni juttu niin ahdistavaa koulussa kiusaamisen vuoksi, että mä olisin varmaan ollut joka liikkapäivä kipeenä, jos olis pitäny raahautua toisten kanssa suihkuun.
Ei voida olettaa, että kaikki on niin sinut itsensä kanssa, että voi esitellä vartaloon luokkakavereille. Kun esim. meillä mun kaverit ei tulleet edes saunaan mun kanssa, kun eivät kuulemma koskaan käy kenenkään kanssa saunassa. Eivät viittineet. Minä sentään olin sieltä päästä, että äidin kanssa kävin saunassa ja serkkujen (tyttöjen) jne. mutta koko luokka olisi ollut suihkussa liikaa. Koska siellä oli myös niitä kiusaajia.