No mitäs ajattelette musta? lapsi tulossa, en ole töissä ja vain peruskoulu käytynä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paksuna

Vieras
Ja olen 18 vuotias ja asun vielä kotonakin. Olen kuitenkin hakenut kouluihin, mutta toistaiseksi en ole vielä päässyt. Töihinkin olen hakenut mutta tuloksetta (työharjoittelu ja oppisopimuskoulutus).. Onneksi on kohta työkkäriin aika niin voivat auttaa :) Veikkaampa, että saan kunnon paskamyrskyn niskaan teiltä, mutta tilanne on nyt tämä ja yritän selvitä ja päästä töihin tai kouluun.

Et ole mitään paskamyrskyä ansainnut, koska kuitenkin yrität saada töitä ja aiot jatkaa opintoja. Harvalla meistä on 18-vuotiaana ollut kaikki koulut käytynä ja vakituinen virka omalta alalta ;)

Äitiyteen olet nuori, mutta kuitenkin jo aikuinen. Varmasti hyvät edellytykset onnistua, jos vielä vanhemmatkin tukee. Onnea odotukseen!

Mun mielipide on se, että totta kai olisi ihanteellisinta, että koulut olisi käytynä ja töitäkin jo hieman tehtynä ennen, kuin vauva olisi tulossa. Mutta, kyllä sen ammatin ehtii hankkia sittenkin kun se vauva on maailmassa ja jo hieman vanhempi. Uskon, että selviät kyllä, mikäli olet kunnollinen ja vastuullinen ihminen etkä halaja bilettämään joka ikisenä viikonloppuna :)

Et ole mitään paskamyrskyä ansainnut, koska kuitenkin yrität saada töitä ja aiot jatkaa opintoja. Harvalla meistä on 18-vuotiaana ollut kaikki koulut käytynä ja vakituinen virka omalta alalta ;)

Äitiyteen olet nuori, mutta kuitenkin jo aikuinen. Varmasti hyvät edellytykset onnistua, jos vielä vanhemmatkin tukee. Onnea odotukseen!

kiitos :) vanhempien tuesta en vielä tiedä kun ei ole vielä kerrottu. Mutta uskon kyllä, että kun tottuvat ajatukseen niin tukevat.

[QUOTE="vieras";27627353]Mun mielipide on se, että totta kai olisi ihanteellisinta, että koulut olisi käytynä ja töitäkin jo hieman tehtynä ennen, kuin vauva olisi tulossa. Mutta, kyllä sen ammatin ehtii hankkia sittenkin kun se vauva on maailmassa ja jo hieman vanhempi. Uskon, että selviät kyllä, mikäli olet kunnollinen ja vastuullinen ihminen etkä halaja bilettämään joka ikisenä viikonloppuna :)[/QUOTE]

ainahan se olisi se ihanteellinen tilanne :) Ja bilettäminen ei todellakaan ole se mun juttu, aina tulee vaan paha mieli siitäkin :D

[QUOTE="vieras";27627457]18 vuotta ja vain peruskoulu käytynä eikä töitä o__O mitä olet tehnyt kaikki vuodet[/QUOTE]

Ollut kotona, isän mukana töissä, työharjottelussa ja kurssilla.

Muistat vain että tärkeintä lapselle on isä ja äiti jotka kummatkin huolehtivat. Voit käydä helposti töissä tai koulussa kun lapsen isä pitää huolen lapsesta ( tai toisin päin ) .

Isättömyys jättää aukon lapsen sisimpään | Yle Uutiset | yle.fi

Se mitä tukia nostat niin muista että suomi pysyy pystyssä työtä tekevien ansiosta ja vain ja ainostaan heidän ansiostaan. Kun teitä on kaksi niin toinen käy töissä ja toinen on kotona ainakin sen 9kk - 3v. Kerkeää sitten sinä tai lapsen isä tehdä verorahojen ja yhteiskunnan eteen taas töitä sen ajan jälkeen vaikka eläkkeeseen saakka.

Minusta tärkeää on vain se että ei elä yhteiskunnan siivellä kuin pikkulapsi ajan ja se että lapselle on isä arjessa mukana. Iälläsi ei ole väliä tai koulutustaustalla jos olet ahkera ja viisas.

Jos mietit että elät muiden verorahoilla vaikka 3 vuotta niin kun palaat töihin saat puhtaan omantunnon koska sitä vartenhan sitä veroja itse maksaa saadakseen oikealla hetkellä tukea.

Muistat vain että tärkeintä lapselle on isä ja äiti jotka kummatkin huolehtivat. Voit käydä helposti töissä tai koulussa kun lapsen isä pitää huolen lapsesta ( tai toisin päin ) .

Isättömyys jättää aukon lapsen sisimpään | Yle Uutiset | yle.fi

Se mitä tukia nostat niin muista että suomi pysyy pystyssä työtä tekevien ansiosta ja vain ja ainostaan heidän ansiostaan. Kun teitä on kaksi niin toinen käy töissä ja toinen on kotona ainakin sen 9kk - 3v. Kerkeää sitten sinä tai lapsen isä tehdä verorahojen ja yhteiskunnan eteen taas töitä sen ajan jälkeen vaikka eläkkeeseen saakka.

Minusta tärkeää on vain se että ei elä yhteiskunnan siivellä kuin pikkulapsi ajan ja se että lapselle on isä arjessa mukana. Iälläsi ei ole väliä tai koulutustaustalla jos olet ahkera ja viisas.

Jos mietit että elät muiden verorahoilla vaikka 3 vuotta niin kun palaat töihin saat puhtaan omantunnon koska sitä vartenhan sitä veroja itse maksaa saadakseen oikealla hetkellä tukea.

puhut asiaa :)

Lähinnä mietin sitä mitä tällä kyselyllä haet ja mihin tarpeeseen. Hyväksyntää, paheksunaa, hämmennystä vai mitä?

en hae hyväksyntää, vaan odotan paheksuntaa ja hämmennystä :D olen täältä niin monesti lukenut, kun jotkut mammat jauhavat paskaa odottavista äideistä ja äideistä, joilla se tilanne ei ole ihanteellinen lapsen tulolle. Eli kiinnosti vaan saanko samanlaisen vyöryn aikaseks :) normaalisti mua ei kiinnosta mitä tuntemattomat ihmiset ajattelee, mutta tässä asiassa halusin kysyä teiltä mitä ajattelette tämmösestä ei niin ihanteellisesta tilanteesta.

Yhteistyössä