Mitä mieltä tästä asiasta: IL - Ihanat thaivaimot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni-hiiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kukaan ole väittänytkään, että siinä olisi mitään väärää. Kyse on siitä, että ihmiset eivät suostu myöntämään sitä, että kyseessä on usein se, että suomalainen mies kuvittelee olevansa joku maailman komein ja hienoin mies, kun on saanut thaimaalaisen naisen, eikä suostu myöntämään sitä, että thainainen on luultavammin miehen perässä ensisijaisesti jonkun muun asian kuin rakkauden perässä..

Tunnetko sä ainuttakaan tälläistä pariskuntaa? Oletko ikinä lukenut/ottanut selvää aiheesta? Suurin osa miehistä kyllä myöntää sen, että ei se rakkausavioliittona alkanut. Poikkeuksiakin toki on, mutta onhan osa niistä suomalainen-thaivaimo suhteistakin alkanut ihan oikeasti rakkaudesta.

Tunnetko sä ainuttakaan tälläistä pariskuntaa? Oletko ikinä lukenut/ottanut selvää aiheesta? Suurin osa miehistä kyllä myöntää sen, että ei se rakkausavioliittona alkanut. Poikkeuksiakin toki on, mutta onhan osa niistä suomalainen-thaivaimo suhteistakin alkanut ihan oikeasti rakkaudesta.

Tunnen tai pikemminkin tiedän. Eräskin suomalaismies ravaa koko ajan Pattayalla ja nainen vaihtuu tiuhaan tahtiin. Eräs sukulaiseni kävi myös Pattayalla naisen perässä, mutta perääntyi siinä vaiheessa, kun thaityttö olisi halunnut Suomeen naimisiin ja alkoi kysellä 15-vuotiaalle tyttärelleen suomalaista miestä. Tämä thaityttö muuten osasi suomea, vaikka ei ollut Suomessa koskaan asunut, että mitenköhän monta miestä oli sitäkin epätoivoista naisrukkaa hyväksikäyttänyt. Sanomattakin kai selvää, että tuo sukulaismieheni maksoi kaiken. Aiempi suomalainen mies oli jo rakennuttanut tuolle naiselle talon Thaimaahan.

Minua oksettaa tuollainen ihmiskauppa.

[QUOTE="vieras";27626003]Huomaatkos, jopa peräkammarin pojat ovat kysyttyjä ulkomaalaisten nuorien ja nättien naisten keskuudessa.[/QUOTE]
Niin...pitäisikö peräkammarinpoikien jäädä yksin, kun suomalaisille naisille he eivät kelpaa? Musta on ihan ok, että jos ei kotimaassa kohtaa elämänsä suurta rakkautta, niin sen voi kohdata jossain muualla päin maailmaa. Loppujen lopuksi on aika epäoleellista, miksei puoliso kävele vastaan kotimaassa vaan jossain muualla. Sitäpaitsi Suomessa ei edes tarvitsisi mennä naimisiin, mutta silti monet menevät, koska se luo turvallisutta...erityisesti taloudellista turvallisuutta. Miksi thaimaalainen nainen ei saisi arvostaa taloudellista turvallisuutta, kun kerran suomisiskonsakin saa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27626078:
Niin...pitäisikö peräkammarinpoikien jäädä yksin, kun suomalaisille naisille he eivät kelpaa? Musta on ihan ok, että jos ei kotimaassa kohtaa elämänsä suurta rakkautta, niin sen voi kohdata jossain muualla päin maailmaa. Loppujen lopuksi on aika epäoleellista, miksei puoliso kävele vastaan kotimaassa vaan jossain muualla. Sitäpaitsi Suomessa ei edes tarvitsisi mennä naimisiin, mutta silti monet menevät, koska se luo turvallisutta...erityisesti taloudellista turvallisuutta. Miksi thaimaalainen nainen ei saisi arvostaa taloudellista turvallisuutta, kun kerran suomisiskonsakin saa?

Erittäin hyvin sanottu, tykkäisin jos pystyisin.

Eihän Suomessakaan halutuin puoliso ole se persaukinen mies, vaan kyllä täälläkin naiset usein haluaa hyvin tai edes kohtalaisesti toimeentulevan miehen. Aika monihan näistä thaivaimoista käy Suomessa ihan töissä, eli ei ne mitään elättejä ole. Ja mitä sitten vaikka olisivatkin? Nainen saa taloudellista turvaa, mies saa hoivaa ja rakkautta. Win-win.

Tunnen tai pikemminkin tiedän. Eräskin suomalaismies ravaa koko ajan Pattayalla ja nainen vaihtuu tiuhaan tahtiin. Eräs sukulaiseni kävi myös Pattayalla naisen perässä, mutta perääntyi siinä vaiheessa, kun thaityttö olisi halunnut Suomeen naimisiin ja alkoi kysellä 15-vuotiaalle tyttärelleen suomalaista miestä. Tämä thaityttö muuten osasi suomea, vaikka ei ollut Suomessa koskaan asunut, että mitenköhän monta miestä oli sitäkin epätoivoista naisrukkaa hyväksikäyttänyt. Sanomattakin kai selvää, että tuo sukulaismieheni maksoi kaiken. Aiempi suomalainen mies oli jo rakennuttanut tuolle naiselle talon Thaimaahan.

Minua oksettaa tuollainen ihmiskauppa.

Hyvaksikaytettyna oppii kielta?

Ei se ole tyhma, joka pyytaa, vaan se, joka antaa. ne thai-naiset ja -miehet, jotka tietoisesti etsivat ulkolaista puolisoa heita elattamaan, eivat todellakaan ole uhreja eika kyseessa ole ihmiskauppa sen enempaa, kuin tilanteessa, jossa ihminen saa maksun ajastaan ja tyopanoksestaan vaikkapa kaupan kassana tai aivokirurgina.

Tuntemani pariskunnat ovat kylla yhdessa tunnepohjalta ja menneet naimisiin ihan kaytannon syista voidakseen elaa yhdessa.

Erittäin hyvin sanottu, tykkäisin jos pystyisin.

Eihän Suomessakaan halutuin puoliso ole se persaukinen mies, vaan kyllä täälläkin naiset usein haluaa hyvin tai edes kohtalaisesti toimeentulevan miehen. Aika monihan näistä thaivaimoista käy Suomessa ihan töissä, eli ei ne mitään elättejä ole. Ja mitä sitten vaikka olisivatkin? Nainen saa taloudellista turvaa, mies saa hoivaa ja rakkautta. Win-win.

Usein vaan nämä liitot ovat täynnä ongelmia, vaimo tuntee itsensä hyvin yksinäiseksi Suomessa jos ei osaa edes kieltä ja varsinkin jos joutuu jollekin hyvin pienelle paikkakunnalle asumaan. Thainaiset ovat myös yliedustettuina turvakodeissa, parisuhdeväkivalta on hyvin yleistä näissä liitoissa. Valitettavan usein mies on varsinainen tyranni vaimoaan kohtaan.

Hyvaksikaytettyna oppii kielta?

Ei se ole tyhma, joka pyytaa, vaan se, joka antaa. ne thai-naiset ja -miehet, jotka tietoisesti etsivat ulkolaista puolisoa heita elattamaan, eivat todellakaan ole uhreja eika kyseessa ole ihmiskauppa sen enempaa, kuin tilanteessa, jossa ihminen saa maksun ajastaan ja tyopanoksestaan vaikkapa kaupan kassana tai aivokirurgina.

Tuntemani pariskunnat ovat kylla yhdessa tunnepohjalta ja menneet naimisiin ihan kaytannon syista voidakseen elaa yhdessa.

Tuskinpa Thaimaaassa läskien miesten panopuuna oleminen on naiselle mikään arvostettu osa.

Kunpa itsekin pystyisin tuollaiseen yksinkertaistukseen ja yleistykseen.

Sanoit siis, etta kaikki miehet Thaimaassa ovat laskeja ja kaikki naiset panopuita. Osasinko nyt yleistaa riittavan hyvin?

En minä ole noin väittänyt, jos huomasit niin olet alunperin vastannut minun kirjoitukseeni ja minä olen tähän kirjoittanut jatkoa, kun vastasit tuohon minun kirjoitukseeni.

Usein vaan nämä liitot ovat täynnä ongelmia, vaimo tuntee itsensä hyvin yksinäiseksi Suomessa jos ei osaa edes kieltä ja varsinkin jos joutuu jollekin hyvin pienelle paikkakunnalle asumaan. Thainaiset ovat myös yliedustettuina turvakodeissa, parisuhdeväkivalta on hyvin yleistä näissä liitoissa. Valitettavan usein mies on varsinainen tyranni vaimoaan kohtaan.

Uskon tuon yksinäisyyden vaivaavan valitettavan suurta osaa ulkomaille puolison perässä muuttanutta. Suomi on varmasti todella vaikea maa kotiutua vaikean kielen ja huomattavan erilaisen kulttuurin vuoksi, mutta en pidä sitä suhteen "alkutaustaa" tähän osallisena.

En muuten itseasiassa tiennyt tuota turvakotiasiaa! Olen kuitenkin käsittänyt, että ilmeisesti Thaimaassa lyöminen jne ei ole niin tuomittavaa, ja ilmeiseti puolisot aika usein mäiskii toisiaan? Enkä nyt siis todellakaan tarkoita, että se olisi jotenkin hyväksyttävää siinä tapauksessa. Olen käsittänyt myös Thainaisten olevan helposti suuttuessaan vähän väkivaltaisempia tapauksia, mutta onhan se aina eri asia, kun kaksi kertaa isompi mies suuttuessaan käy päälle.

ne thai-naiset ja -miehet, jotka tietoisesti etsivat ulkolaista puolisoa heita elattamaan, eivat todellakaan ole uhreja eika kyseessa ole ihmiskauppa sen enempaa, kuin tilanteessa, jossa ihminen saa maksun ajastaan ja tyopanoksestaan vaikkapa kaupan kassana tai aivokirurgina.

Nämä naiset haluavat ulkomaalaisen miehen koska elämä Thaimaassa on kurjaa. Joko joutuvat työskentelemään prostituoituna tai riisipellolla raatamassa. Kun ei ole koulutusta niin vaihtoehtoja ei paljoa ole jos haluaa toimeen tulla. Usein heillä on vielä lapsi/lapsia ja muuta sukua elätettävänä.

Ulkomaalaiset miehet ovat Thaimaan valtiolle pelastus. He elättävät köyhää Koillis-Thaimaata. Thaimaa ei halua tehdä mitään köyhyyden poistamiseksi koska nämä köyhät naiset ovat matkailulle tärkeitä. Miehet tulevat naisten takia maahan, ilman naisia ei olisi seksiturismiakaan.

En minä ole noin väittänyt, jos huomasit niin olet alunperin vastannut minun kirjoitukseeni ja minä olen tähän kirjoittanut jatkoa, kun vastasit tuohon minun kirjoitukseeni.

Yritan vain asettautua sinun asemaasi ymmartaakseni paremmin mielipiteitasi. ;)

Mutta oli miten oli, olen kertonut oman kantani ja perustellut sen. Niin sinakin ja olemme keskustelleet ja vaitelleet aiheesta suhteellisen sivistyneesti, eiko vain? :D Nyt alkaa paansarkyni vieda voiton asiallisuudesta, eli yritan siirtya katsomoon.

Uskon tuon yksinäisyyden vaivaavan valitettavan suurta osaa ulkomaille puolison perässä muuttanutta. Suomi on varmasti todella vaikea maa kotiutua vaikean kielen ja huomattavan erilaisen kulttuurin vuoksi, mutta en pidä sitä suhteen "alkutaustaa" tähän osallisena.

En muuten itseasiassa tiennyt tuota turvakotiasiaa! Olen kuitenkin käsittänyt, että ilmeisesti Thaimaassa lyöminen jne ei ole niin tuomittavaa, ja ilmeiseti puolisot aika usein mäiskii toisiaan? Enkä nyt siis todellakaan tarkoita, että se olisi jotenkin hyväksyttävää siinä tapauksessa. Olen käsittänyt myös Thainaisten olevan helposti suuttuessaan vähän väkivaltaisempia tapauksia, mutta onhan se aina eri asia, kun kaksi kertaa isompi mies suuttuessaan käy päälle.

Kasittaakseni thaimaalainen nainen on usein se, joka ensin turvautuu vakivaltaan.

Kaksikultturisissa liitoissa on lähes aina ongelmia, jotka on ratkaistava. Ei siis ainoastaan niissä, joissa on thaimaalainen vaimo. Jo pelkästään vieraaseen maahan ja kulttuuriin sopeutuminen on suuri muutos ja mitä kauempaa ja etelämpää tänne pohjoiseen tulee, sen haastavampi muutos on edessä. Kielitaito ja asuinpaikka vaikuttavat paljon. Kaupugeissa pärjää mainiosti englannillakin ja taitaa alkaa pärjätä missä tahansa päin maata. Itse pitäisin tärkeänä, että maahamuuttotaustaisilla ihmisillä olisi muitakin ystäviä kuin vain suomalainen puoliso. Kunhan - toivottavasti - mulla työ muuttuu säännöllisemmäksi, aion osallistua vapaaehtoistoimintaan, joka kohdistuu juuri maahanmuuttajanaisiin. Helsingissä tällaista toimintaa ainakin on ja uskoakseni on muuallakin maassa.

mua kummastuttaa kun sanotaan usein että thaimaalaiset naiset olisi nättejä ja jopa kauniita. Rehellisesti sanottuna se taitaa vaan olla sellainen sanonta mikä on jäänyt päälle, koska kun rehellisesti katsoo niin huomaa että eivät ole. Lyhyt matala nenä, pieni kokoisia, kaikilla samanväriset silmät ja usein hukset, lättänät kasvot.. en itse vain näe sitä kauneutta. Minusta suomalaiset naiset ovat kauniinpia. Näin yleistäen. Katsokaapa tarkkaan vaikka ihan googlettamalla niin huomaatte asian. Pukeutuminenkin on usein epätyylikästä (vaikka niin se on usein suomalaisillakin).

Kaipa noissa pariskunnissa on paljon eroavaisuuksia ja jokaisella on omat tarinansa.
Jollakin tapaa ymmärrän joidenkin suomalaisten miesten mieltymystä thainaisiin. Itse tiedän pari suomalaisen miehen kanssa avioitunutta, ja ovat iloisia, naisellisia ja ahkeria naisia, ja heidän suhtautuminen lapsiin on mahtavaa. Itse tuntee olonsa heihin verrattuna joksikin arkiseksi, pöhöttyneeksi telaketjumammaksi tai palstan sanoin: sotanorsuksi.
Hauska tuo linkin thaivaimon nimi. Pin Tossavainen. :D

Yhteistyössä