Meille joulu on niin tärkeä että ... en osaa edes selittää
Moni pieni asia tekee meille joulun. Voisin tehdä vaikka pienimuotoisen listan mistä en luopuisi joulussa
Nämä siis MINUN mielipiteitäni. Mies on tyytyväinen sellaiseen jouluun kuin minä haluan ja minä valmistan mutta jos elelisi yksin niin tuskin hänellä olisi edes joulukuusta.
Meillä joulussa tärkeitä on :
- Joulukuusi ( AITO, ei muovikuusta. Koristellaan aatonaattona. )
- Jouluruoka ( Ei mitenkään rönsyilevä tarjoilu. Ihan vaan porkkana- ja perunalaatikot, kinkku, rosolli, jotain kalaa, tortut, glögi, perunat, kastike, salaatti... )
- Kaunis kattaus
- Joulukoristeet ( hillitysti tonttuja tms. tilpehööriä, jouluvaloja ei ole kuin joulukuusessa ja yhdet lastenhuoneen ikkunassa. Kynttilöitä on paljon ja ikkunoissa viininpunaiset ( tontuttomat ) verhot ja pöytäliinat harmaat/punaiset, PALJON kynttilöitä ja muutamia joulukukkia
)
- Joulupukki ( aina on käynyt yksin, ilman muoria tai tonttuja. Mutta joka vuosi kuitenkin )
- Joululahjat ( meillä ostetaan paljon lahjoja jouluisin )
- Joululaulut ( niitä aletaan laulaa ja kuunnella jo hyvissä ajoin ennen joulua )
- Joulusiivous ( kaapit, verhot, ikkunat, matot, lattiat, lipastot, sauna, kylppäri... kaikki lattiasta kattoon... Nautin siitä - ei ole pakkopullaa vaan osta minun jouluani
)
Hmmmm...
Tärkeää on myös saada minun vanhempani ja veljeni meille aatoksi. Sekä mieheni äiti.