Ärsyttävimmät mokat liikenteessä? ov

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murrrrr
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sumariääliöt on mainitsematta. Sumuvalot on tarkoitettu sumuun, ja niin voimakkaaseen sumuun, että ajonopeus on max 30-40 km tunnissa. Ei mihinkään muihin olosuhteisiin. Etenkään ei märälle tielle, josta ne heijastuvat suoraan vastaantulijan silmiin. No, itse laitan tuossa tilanteessa pitkät päälle, jos edessä ei ole autoa liian lähellä, tai ainakin väläytän.

1. ne jotka eivät pysähdy suojatien eteen kun siinä on auto vieressä pysähtyneenä vaan paahtavat mitään tajuamatta eteenpäin, tämä on tavattoman yleistä nykyään, saisi olla skoudet välillä katsomassa meinikiä ja sakottamassa esim. Hämeentiellä Helsingissa arkiaamuisin.

2. ylikiireiset moottoritiekuskit jotka katsovat oikeudekseen ohittaa oikealta (yleensä alla on bemari tmv) vaikka tie ja vasen kaista vetää jonossa tosin) ihna normaalisti

3. ohituskaistalla kiihdyttäjät jotka sen päätyttyä pudottavat taas nopeuden 10-20 km alle rajoituksen

4. ne jotka eivät osaa käyttää vilkkua, odotat risteyksessä päästäksesi liittymään liikenteeseen ja kas, tulee autoja jotka kääntyvätkin aiemmin mutta eivät vain vaivaudu vilkuttamaan, et siis pääse liittymään kun seuraava auto jo tulee.

[QUOTE="vieras";27596942]Kävelijä-pyöräilijän näkökulmasta yksi ärsyttävimmistä autoilijan mokista: kaahaat tuhatta ja sataa risteykseen kun huomaat, että joku muu lähestyy sitä, ja sitten teetkin äkkijarrutuksen. Kuskin ilmeeseen on tasan kaksi vaihtoehtoa: "no mene vittuperkele sitte, saatanan tallaaja, piti pysähtyä sun takia, olis pitäny ajaa yli" ja "hahahahaa, kyllä oli niin helvetin hauskaa säikyttää sut hauras ihminen tällä puolen tonnin ajokilla!"

Ja käyttäkää niitä perhanen vilkkuja kun sellaiset autosta löytyy![/QUOTE]

:D Hauskasti kerrottu. Muuten koen äärimmäisen harvoin road ragea (silloinkin se on yleensä sosiaalista) vaikka ajan aika paljon.

Mun verenpaineen saa nousemaan, kaikenlaiset hidastelijat ja sunnuntai autoilijat, jotka ajavat 20km/h alinopeutta, jos autoilu pelottaa, niin auto myyntiin ja fillari tilalle!:kieh:
Joskus nämä liikenteen teuvot sitten rohkaistuu, ja ohittaa nopeus rajoituksen mukaan ajavan, mutta jäävät nussuttamaan siihen eteen sitten sitä alinopeuttaan, ööö...mikä oli ohituksen idea?

Liikennevaloihin liruuttelijat. Ei ärsytä niinkään kun on näiden perässä ja jatkamassa samaan suuntaan. Mutta jos se liruuttelija on menossa suoraan (ja hänellä siis punainen siellä monen sadan metrin päässä) ja itse olisi kääntymässä vasemmalle ja sinne palaa vihreä nuoli. Mutta kun et pääse vasemmalle kääntyvälle kaistalle, koska toinen liruuttaa edessä ja näkee vain sen oman punaisen valonsa! Ei voi sen vertaa katsoa, että ahas, vasemmalle kääntyvillä vihreä, menenpä nopeampaa, että tuo takana tuleva ehtii mennä kääntyvälle kaistalle ja pääsee kääntymään noilla vihreillä! Ei vaan ihan onnessaan menee maaaaahdoooolliiiisiiiimmaaaaaan hiiiiitaaaaasssstiiiii, ettei vaan tarvisi jarruttaa. Sitten oma liruuttjan punainen vaihtuu vihreäksi ja on, että jes, kannattipa taas liruutella! Ite koitat vielä ehtiä kääntyä, mutta ehti jo vaihtua punainen aaargh!

Kiitos kun sain purkautua :ashamed:

Eniten ärsyttää se ettei pietä turvavälejä. (Ex-)ukolla on just se tyyli että ollaan melkee edellä ajavassa kiinni kun odottaa ohitusväliä. Muka että pääsee nopeammin ohi. Ehkei kannattais ohittaa ollenkaan jos ei riittävän pitkää väliä löydy tehä sitä ohitusta turvallisesti. Parin minuutin viivästys ei merkkaa mitään, pitäishän sitä muutenki arvioida ajoaika sillä viissiin että sielä on se vara jos tulee etanoita liikenteeseen tai muita hidastuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27596984:
Koska nimenomaan motarilla ei saa vaihtaa kaistaa vasemmalle tietä liikenteeseen liittyjälle antaakseen. Kertaapas autokoulun oppikirja. Pitää turvavälin , ja siihen se liittyjä ihan hienosti sujahtaa, motarilla jo olevan ei kuulu tähän mitenkään osallistua.Nih!

No, edellä olevat esimerkit mitkä mua henkkoht ärsyttää, ei nyt suoraan sanottuna muutenkaan ole mitään liikennerikkomuksia (tietääkseni). Voin kyllä myöntää, että oppikirjan kertaaminen voisi tehdä terää - minä kun en koskaan sellaista ole edes lukenut :saint: Tuskimpa tuo tien antaminen nyt mikään oppikirjan mukainen ele onkaan, mutta suurin osa niin kuitenkin motarilla tekee, ja tähän käytäntöön on jotenkin sitten niin tottunut :)

Kävelijän näkökulmasta ärsyttävintä on se, että noin 90% autoilijoista ei ilmeisesti tiedä, että suojatien kohdalle kävelijällä olisi etuoikeus. Toinen on sitten ne idiootit, jotka ruuhkassa pysähtyy suoraan keskelle autotietä. Sillon tekis kyllä mieli näyttää keskaria ja laukoa pari valittua sanaa sille urpolle.

• Tykkää
Reactions: pikku yllätys
[QUOTE="vieras";27597473]Kävelijän näkökulmasta ärsyttävintä on se, että noin 90% autoilijoista ei ilmeisesti tiedä, että suojatien kohdalle kävelijällä olisi etuoikeus[/QUOTE]

Autokoulussa ainakin sanottiin, että vasta kun jalankulkija on astumassa suojatielle, on pysähdyttävä. Mutta niin moni jalankulkija jää funtsimaan siihen paria metriä ennen suojatietä, ilman aikomustakaan lähteä sitä ylittämään. Se on rasittavaa. Itse kun olen välillä jalankulkijana, kävelen reippaasti pysähtymättä suojatien yli. Se on kaikista selvintä autoilijalle.

Myös pyöräilijät ovat ihmeellisiä, luulevat, että kun siinä suojatie on, siitä voi suhahtaa suoraan yli ilman väistämisvelvollisuutta. Pyöräilijä saa jalankulkijan täydet oikeudet vain, jos hän nousee pois satulasta. Suojatietä ei saa myöskään ylittää ajaen, poislukien sellaiset, joissa on pyörätien jatke.

Liikennevaloihin liruuttelijat. Ei ärsytä niinkään kun on näiden perässä ja jatkamassa samaan suuntaan. Mutta jos se liruuttelija on menossa suoraan (ja hänellä siis punainen siellä monen sadan metrin päässä) ja itse olisi kääntymässä vasemmalle ja sinne palaa vihreä nuoli. Mutta kun et pääse vasemmalle kääntyvälle kaistalle, koska toinen liruuttaa edessä ja näkee vain sen oman punaisen valonsa! Ei voi sen vertaa katsoa, että ahas, vasemmalle kääntyvillä vihreä, menenpä nopeampaa, että tuo takana tuleva ehtii mennä kääntyvälle kaistalle ja pääsee kääntymään noilla vihreillä! Ei vaan ihan onnessaan menee maaaaahdoooolliiiisiiiimmaaaaaan hiiiiitaaaaasssstiiiii, ettei vaan tarvisi jarruttaa. Sitten oma liruuttjan punainen vaihtuu vihreäksi ja on, että jes, kannattipa taas liruutella! Ite koitat vielä ehtiä kääntyä, mutta ehti jo vaihtua punainen aaargh!

Kiitos kun sain purkautua :ashamed:

Mulle on ainakin opetettu noin autokoulussa, että kannattaa hidastella, jos näkee että punainen palaa, ettei tarvitsisi pysähtyä valoissa. Tosin itse harrastan tuota jos se ei aiheuta muille harmia ja tiedän, että kohta valo vaihtuu vihreäksi.

Idiootit, jotka pukevat lapsensa mustiin kouluvaatteisiin pikkuiruisen heijastimen kanssa, tai ei heijastinta ollenkaan. Nyt märkänä pimeänä aikana näkyvyys olisi hieno juttu, mutta kaikki ei niin välitä. Ehkä niillä on sitten liikaa lapsia ja koittavat karsia niitä tällä keinolla. :(

1. Ruotsalaiset. Varsinkin niissä liikenneympyröissä, vilkku laitetaan näyttämään sinne vasemmalle eli ympyrän keskustaan päin ja sitten täysin randomisti poistutaan sieltä. Muutenkin yli puolet ruotsalaisista on tainnut saada ajolupansa aamiaismuropaketista. Vieläkin näen painajaisia Ruotsissa ajamisesta.

2. Ne kuuluisat tavallista paremmat kuskit, omasta mielestään siis. Veret siellä jalkovälissä ja kusi päässä kun pitäisi olla juurikin toisin päin. He syyllistyvät aikalailla kaikkeen mitä täällä on jo mainittu liittyen ohituksiin, nopeuksiin ja väistämisvelvollisuuksiin.

Autokoulussa ainakin sanottiin, että vasta kun jalankulkija on astumassa suojatielle, on pysähdyttävä. Mutta niin moni jalankulkija jää funtsimaan siihen paria metriä ennen suojatietä, ilman aikomustakaan lähteä sitä ylittämään. Se on rasittavaa. Itse kun olen välillä jalankulkijana, kävelen reippaasti pysähtymättä suojatien yli. Se on kaikista selvintä autoilijalle.

Myös pyöräilijät ovat ihmeellisiä, luulevat, että kun siinä suojatie on, siitä voi suhahtaa suoraan yli ilman väistämisvelvollisuutta. Pyöräilijä saa jalankulkijan täydet oikeudet vain, jos hän nousee pois satulasta. Suojatietä ei saa myöskään ylittää ajaen, poislukien sellaiset, joissa on pyörätien jatke.

Ehkä ne funtsijat on oppineet että ei voi luottaa kuten täälä. Koskaan ei voi vaan astua ja luottaa. Monesti on jarrut soineet tai saanu ite hyppää alta kun auto ei väistäkään. Kaasutetaan jopa suojatien yli. Liikennevaloihin ei voi luottaa, aina pitää kattoa jokapuolelle ettei sieltä joku ääliö tule päälle kuten yks päivä taas rekka tuli sivusta mun vihreillä jne....Ja tuli sitten kunnolla väärin.

Rasittavia on ne jotka ei vilkuta ja silti kääntyvät odotuttaen turhaan muita, persiissä nussijat jotka ei anna tippaakaan tilaa/pelivaraa vaikka mikä ois, kaistoilla seilaajat jotka ajaa suoraan kääntyjien kaistalla jne..... Se on myös suuri ärsytys että vaikka miten vilkutat ja odotat kaistan vaihtoa ni tilaa ei anneta senttiäkään päästä väliin. Ja jos tunget ni johan saat kuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27596984:
Koska nimenomaan motarilla ei saa vaihtaa kaistaa vasemmalle tietä liikenteeseen liittyjälle antaakseen. Kertaapas autokoulun oppikirja. Pitää turvavälin , ja siihen se liittyjä ihan hienosti sujahtaa, motarilla jo olevan ei kuulu tähän mitenkään osallistua.Nih!

Aivan. Motaria ajavan ei tulisi muuttaa ajamistaan rampiltatulijoiden vuoksi. Rasittavia "herrasmiehiä/rouvasnaisia" ne, jotka motarilla hidastavat vauhtiaan, jotta rampilta voisi tulla. Se ramppia ajava ei pysty siinä vaiheessa enää arvioimaan, millä hetkellä liittyä virtaan. Sitten manataan ja naureskellaan, kuinka rampiltatulija on arka eikä uskalla tulla. Eri asia jos liikenne on lähes seis ja päästää vetoketjutyylillä risteyksestä/rampilta muita mukaan jonottamaan. Siinä ei vaaranna liikennettä.

Yhtä rasittavia ovat rampilta tullessa ne kakkosena olevat, jotka kaahaavat kiireellä rampilta ottamatta sitä edellämenevää ykkösautoa huomioon. Yritäpä siinä liittyä liikenteeseen, kun takaa ohitetaan "ramppiristeyksessä".

Ehkä ne funtsijat on oppineet että ei voi luottaa kuten täälä. Koskaan ei voi vaan astua ja luottaa. Monesti on jarrut soineet tai saanu ite hyppää alta kun auto ei väistäkään. Kaasutetaan jopa suojatien yli. Liikennevaloihin ei voi luottaa, aina pitää kattoa jokapuolelle ettei sieltä joku ääliö tule päälle kuten yks päivä taas rekka tuli sivusta mun vihreillä jne....Ja tuli sitten kunnolla väärin.

En tiedä missä villissä lännessä elät, mutta ainakaan täällä, missä asun, ei ole kertaakaan käynyt minulle mitään, ei edes läheltäpititilannetta. Aina voin reippaasti pysähtymättä ylittää suojatien.

[QUOTE="vieras";27597639]Yhtä rasittavia ovat rampilta tullessa ne kakkosena olevat, jotka kaahaavat kiireellä rampilta ottamatta sitä edellämenevää ykkösautoa huomioon. Yritäpä siinä liittyä liikenteeseen, kun takaa ohitetaan "ramppiristeyksessä".[/QUOTE]

Tuohon minäkin olen syyllistynyt. :ashamed: Edessäoleva ei vaan meinaa kiihyttää mitenkään, vielä rampin kohdatessa päätien, nopeus on kaukana rajoituksesta.

Tai sitten minulla on vain liian tehokas auto.

En tiedä missä villissä lännessä elät, mutta ainakaan täällä, missä asun, ei ole kertaakaan käynyt minulle mitään, ei edes läheltäpititilannetta. Aina voin reippaasti pysähtymättä ylittää suojatien.

Ehkä mä sitte asun villillälännessä. Kunnalisvaalien alla kaupunkigallupissa just liikenneongelmat ovat kärjessä. Todella löysä kuri.

Vihaan eniten niitä, jotka ei anna tilaa suojatiellä, vaikka olet jo astunut siihen/astumassa. Niitä pitäs luvallisesti saada heittää kivellä. Myös mopot jalkatiellä ärsyttää suunnattomasti.

Liikenteessä auttaisi huomattavasti, jos ihmiset muistaisivat että VILKKU on tapa kertoa AIKEESTASI tehdä kohta jotain, kääntyä (hiljentää), vaihtaa kaistaa, mennä tiensivuun jne. EI SIIS merkki siitä että "kattokaa mitä just teen" tai pahimmassa tapauksessa, tein jo.

eniten ärsyttää ne alinopeutta ajavat, mutta ohituskaistalla kiihdyttävät kuskit. 80 km/h alueella ajetaan 70 km/h mutta ohituskaistalla painellaan satasta. ohituskaistan päätyttyä lyödään jarrut pohjaan.

myös kiertoliittymissä ja liikenneympyröissä ei osata käyttää vilkkua.

Tässä tulikin jo mainittua monta asiaa mitkä ärsyttää.
Tää tuli vielä mieleen eli suoraan menevällä kaistalla odotat vihreiden valojen vaihtumista,edessä olija lähtee ajeleen ja huomaakin keskellä risteystä et hei tästä ei saakaan kääntyä ja lyö yhtäkkiä liinat kiinni :mad:
Ja sit meikäläisen töötti laulaa :D

Yhteistyössä