mitä mieltä ootte?pienelle vauvalle korvikset..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi muuten haluat ne laittaa? Kivan näköiset kenen mielestä? Kuten huomaat mielipiteistä, muut ihmiset eivät katso niitä ihastellen, vaan vastenmielisyyttä kokien. Omasta mielestäsi kivan näköiset ehkä ovat, mutta eikö oma lapsesi ole sinun silmissäsi riittävän kaunis ilmankin niitä? Hänhän on sinun lapsesi.

Juu, laita vielä joku kiva tatuointi, värjää hiukset ja sit vielä silikonia nännien alle. Eihän se satu ku vähän aikaa, ja kumminki vanhempana se saattaa haluta noita juttuja.

Lapsi ei ole mikään lelu. Lapsesi päättää ihan itse aikanaan, haluaako hän lävistää kehoaan vai ei. Ne päätökset eivät kuulu sinulle millään tavalla.

Lapsen ympärileikkaus on helposti rikosasia. Mikä erottaa viattoman lapsen korvien lävistämisen huvin vuoksi ympärileikkauksesta? Molemmat tuottava turhaa kipua ja aiheuttavat kehoon pysyvän jäljen.

Voi käydä niinkin, etteivät reiät ikinä umpeudu eivätkä parane. Näin kävi minullekin, vaikka otin korvikset vasta teini-iässä ja hoidin niitä todella hyvin. Jos laitan reikiin korvikset, ne alkavat edelleen kuumottaa ja valuttaa eritettä.

Harmittaa, kun rumensin itseäni turhilla rei'illä.

Ja ap, kyl ne todella ovat kipeät alkuun, puhistus jne ei kivaa. Miksi vauvan pitäisi se kokea? Avuttoman pienen. Töissä yhdellä just 1v on ilmaantuneet korvikset ja jotenkin ei näytä senikäsen jutulle.

Marttina Aitolehdenlapsellahan on korvikset ja vuosi sitten tulleet ruotsin miljonääriäidit,ni siellä se yks aika nuori äiti kävi laittaa ihan pienelle vauvalle,muistaako joku sen jakson..sit kun se vauva huusi,ni se äiti vaan peitti korvansa käsillä ja poistu toiseen huoneeseen,ei pystynyt kuuntelemaan sitä lapsensa huutoa.. :/

En mä kyllä vauvalle korviksia alkais laittamaan, mutta esikoinen sai korvikset reilu vuoden ikäsenä, ikinä ei ole ollut mitään ongelmia niiden suhteen, ei edes silloin laittamisen jälkeen.Eikä ole pahoittanut mieltänsä, ettei häneltä ole kysytty haluaako korvikset vai ei.

Mutta provohan tämä aloitus taisi olla..

Miksi?miksi lapsi ei saa itse päättää sitten kun tulee siihen ikään. Minä sain 8veenä ja en olisi edes ottanut jos olisin tiennyt, että ne tulehtui sen 20kertaa ja meni umpeen. Sitten taas laitettiin uudestaan jne. Sitä on jatkunut yli 20vvieläkin on hyvin epämiellyttävät ja en edes tykkää korviksia pitää.

kastetaanhan Suomessa vielä ainakin tänä päivänä, suurin osa vauvoista luterilaisen kirkon jäseniksi, ilman heiltä sitä kysymättä... sitä vaan, ku joku kysy, että mitäs vauva on korviksista mieltä...:whistle:

joo, turhaa pätemistä, mielipiteeni korviksiin on, etten laittaisi pienelle vauvalle, muutenki joutuuvat itkemään kaikenlaisia ihmeellisiä kipuja ja tunteita, joita eivät ymmärrä, niin miksi lisätä niitä turhanpäiten :)

En mä kyllä vauvalle korviksia alkais laittamaan, mutta esikoinen sai korvikset reilu vuoden ikäsenä, ikinä ei ole ollut mitään ongelmia niiden suhteen, ei edes silloin laittamisen jälkeen.Eikä ole pahoittanut mieltänsä, ettei häneltä ole kysytty haluaako korvikset vai ei.

Mutta provohan tämä aloitus taisi olla..

Provoksi minä laskisin sinutkin. Mitä jos taaperosi korvat eivät olisi parantuneet? Kuinka olisit selittänyt asian tulevaisuudessa lapsellesi? Juu sulla on nyt rumat reiät, joita et voi käyttää, kun äiti nyt tahtoi näin.

Ja silloin parantuvatkin nopeasti. Eri asia on jo noinkin iso lapsi kuin 1,5 v joka varmasti hipeltäisi korvia ja oli kipeät. Nää on niin kulttuurista riippuvia juttuja. Mutta suomalaiselle Suomessa asuvalle en laittaisi...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;27577564:
no tätä vähän arvelinkin että mielipiteet täällä on negatiivisia.Mut sehän on aika ylesitä nykyään että pieni lapsi saa korvikset.itse sain tän idean telkkarista,ja jotenkin ihastutti.tietenkään en halua kipua tuottaa pienelle lapselle.mutta eihän sen laittamisen jälkeen enää ole kipeät..kivan näköset tosin..

Oma on lapses mutta mä en laittaisi. Jos käy niin huonosti että saa pahan infektion joka joudutaan vaikka leikkaamaan niin ketä syytät?
Tää ei ole ylidramatisointia. Just juttelin ihotautilääkärin kanssa ja näitä tapauksia on pari vuosittain suomessa kun lävistyksen takia leikataan suuri osa ihoa pois napalävärin tms. takia. Ja jos leikkaus ei auta niin leikataan suurempi alue.

Riski kannattaa aina ottaa kun on vauvasta kyse?! Voihan olla että on hyvä säkä.
:D

Oma on lapses mutta mä en laittaisi. Jos käy niin huonosti että saa pahan infektion joka joudutaan vaikka leikkaamaan niin ketä syytät?
Tää ei ole ylidramatisointia. Just juttelin ihotautilääkärin kanssa ja näitä tapauksia on pari vuosittain suomessa kun lävistyksen takia leikataan suuri osa ihoa pois napalävärin tms. takia. Ja jos leikkaus ei auta niin leikataan suurempi alue.

Riski kannattaa aina ottaa kun on vauvasta kyse?! Voihan olla että on hyvä säkä.
lukekaas huolella ketjun loppuosa! .)

Napalävistys nyt on vähä eriasia kun korvikset.

[QUOTE="-S-";27578424]Napalävistys nyt on vähä eriasia kun korvikset.[/QUOTE]

Ihotautilääkäri on eri mieltä. Mutta mitäs asiantuntijan puheista pitäis välittää? Palstalääkäri tietää aina parhaiten.

Laittakaa vauvoillenne korvikset. Ei satuta minua. :)

Ihotautilääkäri on eri mieltä. Mutta mitäs asiantuntijan puheista pitäis välittää? Palstalääkäri tietää aina parhaiten.

Laittakaa vauvoillenne korvikset. Ei satuta minua. :)

Ainahan se menee näin,mulle ammattilainen tiäs kertoo...heh,heh..tiesitkö muuten että jossain tuolla intiassa tms.laitetaan kaikille tyttövauvoille korvikset ja ajattele ne on elänyt ihan aikuis ikää asti,miksi et mee luennoimmaan sinne,mitä ammattiystäväsi ties sulle kertoa

Ainahan se menee näin,mulle ammattilainen tiäs kertoo...heh,heh..tiesitkö muuten että jossain tuolla intiassa tms.laitetaan kaikille tyttövauvoille korvikset ja ajattele ne on elänyt ihan aikuis ikää asti,miksi et mee luennoimmaan sinne,mitä ammattiystäväsi ties sulle kertoa

Intiasta kannattaakin lähteä hakemaan mallia vauvojen terveydenhuoltoon, kun siellä joka ikinen vauva elää "aikuis ikää" korviksistaan huolimatta tai ehkä jopa niiden ansiosta ;)

Onhan näitä tapoja. Jossakin päin maailmaa ympärileikataan kaikki poikavauvat. Osalle tulee kuolio, osalle lievempiä komplikaatioita, osalle ei muuta kuin turhaa kipua. Ja näitäkin operaatioita perustellaan sillä, että pieni vauva paranee paremmin.

Vielä 40-50 vuotta sitten tehtiin leikkauksia pikkuvauvoille ilman kivunlievitystä, koska ajateltiin heidän olevan liian kehittymättömiä tunteakseen kipua. Nykyään tiedetään, että vauvana koettu kipu muuttaa aivojen hermoyhteyksiä pysyvästi.

Itse en laitattais, turhaa kipua vaan lapselle eikä mitkään tarpeelliset. Meillä saavat sitten korvikset jos/kun osaavat itse haluta niitä. Esikko on ekaluokalla eikä hälläkään ole vielä korviksia.

Yhteistyössä