puuttuisitko asiaan jos huomaat jonkun näpistävän kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tuli mieleen tosta alotuksesta minkä joku oli laittanut varastelusta..Mutta jos satut itse näkemän että joku varastaa kaupassa,puututko eli menetkö ilmottamaan asiasta henkilökunnalle,vai annatko vain olla?

"vieras"
Ilmoitan aina henkilökunnalle.

Olen itse henkilökuntaa joka ottaa näitä ilmoitettuja varkaita kiinni, siksi tunnen velvollisuudeksi auttaa myös muita yrittäjiä näiden torakoiden kiinnisaamiseksi!

Ja samalla autan omaakin liikettäni, samat tyypit ne on jotka varastaa joka paikassa.

no en tod.puutu!
mä en ymmärrä miksi pitäisi puuttua.mun mielestä se että joku näpistää kertoo siitä ettei sillä ole rahaa ostaa,varsinkin jos varastaa ruokaa,en usko että kukaan huviksee tai kiusan vuoksi vie.ja selvennän nyt vielä että itse en moista harrasta,en ole näpistänyt koskaan,en edes lapsena/teininä! ja eikös myymäläetsivät/vartijat ole siellä sitä varten..en ala ilmaseksi heidän hommia tekemään!ei pahalla.kannatan kuitenkin rehellisyyttä!

vakuutus korvaa
ja sitä paitsi jos vielä kyseessä joku isompi kauppaketju,niin tasan saavat vakuutuksesta monin ketasena takas,mitä ovat näpistyksissä menettäneet,sehän on jo alun alkaen laskelmissa otettu huomioon..ja kysymykseen,ei,en puuttuisi.ei kuulu minulle!

"vieras"
mä en ymmärrä miksi pitäisi puuttua.mun mielestä se että joku näpistää kertoo siitä ettei sillä ole rahaa ostaa,varsinkin jos varastaa ruokaa,en usko että kukaan huviksee tai kiusan vuoksi vie.ja selvennän nyt vielä että itse en moista harrasta,en ole näpistänyt koskaan,en edes lapsena/teininä! ja eikös myymäläetsivät/vartijat ole siellä sitä varten..en ala ilmaseksi heidän hommia tekemään!ei pahalla.kannatan kuitenkin rehellisyyttä!
Ei pidä paikkaansa.

Toiseksi, mikä hyöty siitä on yhteiskunnalle että narkkarit ja muut päihteiden väärinkäyttäjät pystyvät jatkamaan vahingollista elämäntapaansa tämän turvin?

"vieras"
Ei ole ikinä sellaista tilannetta tullut, mutta nyt ajattelisin, että ilmoittaisin asiasta henkilökunnalle. Toki sitten käytännössä saattaisin sosiaalisten tilanteiden pelkoni takia jänistää.

ja sitä paitsi jos vielä kyseessä joku isompi kauppaketju,niin tasan saavat vakuutuksesta monin ketasena takas,mitä ovat näpistyksissä menettäneet,sehän on jo alun alkaen laskelmissa otettu huomioon..ja kysymykseen,ei,en puuttuisi.ei kuulu minulle!
Ootko oikeasti noin naiivi? Jos toiset ei maksa, niin silloin toiset maksaa niiden varastelijoidenkin edestä.

• Tykkää
Reactions: Sadana ja Katylina
Ihan turhaa valehdella
Aivan paskapuhetta että valtaosa näpistelijöistä varastaisi nälkäänsä. Oon ite kaupassa töissä ja eniten meiltä lähtee merkkivaatteita, meikkejä, hajuvesiä ym. kalliita tuotteita. Välillä yhellä näppärillä voi olla tonnien edestä meiltä ja muista liikkeistä varastettua tavaraa (kauppakeskus).

Suomessa ei kenenkään tarvitse nälkäänsä varastaa.

• Tykkää
Reactions: Sadana
"Mitä ihmettä"
Elätkö oikeasti sellaisessa harhassa että kauppaketjuilla on "vakuutus", ja kaupansetä saa moninkertaisesti varastetun tavaran hinnan vakuutuskorvauksena? Missä utopiassa sä elät?

Varastettu tavara on hävikkiä, joka kuitataan katteesta. Eniten varastetuille tuotteille saatetaan laskea jopa 70 % hävikki (keskimäärin toki vähemmän). Rehelliset kuluttajat maksavat siis omista tuotteistaan 70 % enemmän, jotta nämä vesipäiden pöllimät tuotteet saadaan katettua. Muun muassa tämän vuoksi voidaan alehyllyssä myydä merkkivaatteita huomattavalla alennuksella - kun on laskettu että osa kuitenkin pöllitään ja tappio huomioitu hinnassa, voidaan sitten pöllimättä jääneet myydä polkuhintaan ilman tappiota.

[QUOTE="vieras";27574630]ääh,ei pidä paikkaansa,kyllä ne hinnat korkealla on ihan ilman näpistelyitä,uskoppa vaan![/QUOTE]

Jaahas. No minäpä sitten uskon! Kerro vielä, että hinnat on sen takia korkealla, että kauppiaat haluavat heiltä varastettavan, kun rahat tulee moninkertaisena vakuutuksesta takaisin. :headwall:

Yhteistyössä