[QUOTE="Lissu";27571544]Mistä sä päättelet että kotiäidit on kouluttamattomia?
Kiinnostaisi myös tietää artikkelin kirjoittajan perustelut ja lähteet väitteelle, että on "täysin perusteetonta" väittää että on lapsen paras olla kotona 3 v ikään asti.
Itse olin kotona yhteensä 5 v ja palasin sitten töihin, ja nyt töiden ohella suoritan toista tutkintoa.
Ja ihan lasten parasta ajattelin tuon kotihoitoratkaisun tehdessäni, olkoon sitten miten myyttistä tahansa.
Mun mielestäni 9 kk on huono ikä aloittaa hoidossa, eroahdistus on ainakin meillä ollut silloin pahimmilaan. Esim. 1,5 v on sitten jo ihan eri juttu. Joskushan ehdotettiin nykyisen systeemin korvaamista sellaisella, jossa vanhempainvapaata olisi kaikkineen 1,5 v (6 kk äidillä, 6 kk isällä ja 6 kk valinnaisesti jommalla kummalla) ja sen jälkeen ei muita tukia olisi, tuossa olisi oikeastaan aika paljon järkeä minun mielestäni.
[/QUOTE]
Asiaa! Oikein huokuu toisten halveksuntaa ton "vieraan" kirjoitukset. Ai mikä koulutusko? No yliopistokoulutus, god damn. Joo, se ei poissulje sitä, että kannatan pienen lapsen (alle 2 v) hoitamista kotona (olettaen, että kotiolot ovat hyvät, ongelmaperheet asia erikseen).
Hyvä malli olisi tuo ehdottamasi, saisi myös isät mukaan lasten hoitoon enemmän. Eri asia, miten miehet asian ottaisivat vastaan... Lisäksi työelämää täytyisi kehittää enemmän osa-aikaista työntekoa mahdollistavaksi.
Lehdessä oli muuten tässä taannoin, että äitien työssäkäynti nousee rajusti lapsen täytettyä 2,5 v, jopa lapsettomia naisia korkeammalle tasolle. Linkkiä ko. tutkimukseen ei ole, mutta ton luin ihan asiallisesta sanomalehdestä (ei Ilta-Sanomista)