Turku, erityisesti Itäharju/Nummi?

• Viestiketjun aloittaja muuttajatar
  • Ensimmäinen viesti
muuttajatar
Minkälainen alua asua? Onko ok? Ollaan Turkuun muuttamassa muualta Suomesta työn perässä, ja tuolta suunnalta pari asuntoa kiikarissa. Lapsiperhe ollaan. Kertokaapa kokemuksia!

"Hille"
Ihan OK asuinalueita molemmat. Melko lähellä keskustaa, hyvät bussiyhteydet ja myös lapsiperheitä. Itse en ole kuitenkaan kummallakaan alueella koskaan asunut, vaikka Turussa koko ikäni olenkin asunut.

Mä suosittelen lapsiperheille juuri tuota aluetta, Länsikeskuksen ympäristö (länsinummi,nättinummi, teräsrautela, hepokulta), hirvensalo, suikkila... Kaikkialta on aika helppo liikkua keskustaan, koska bussit kulkee hyvin :)

Varissuo, Lauste, Pansio, Perno alueet on huonoja seutuja.. niihin en suosittele..

"turkulainen"
Ihan mukavaa aluetta. Olen asunut lähellä nummea (hannunniittu) ja itäharjulla liikkunut mm. työn puolesta (kotish) aikoinaan. Asuu paljon lapsiperheitä, vanhuksia. Narkomaaneja kyllä löytyy noiltakin nurkilta. Ei ehkä niin paljon kuin jostain toisesta kaupungin osasta, mutta hieman enemmän kuin esim. hirvensalo/uittamo/luolavuori alueelta. Mutta ei kai ns.ongelmaksi asti!

muuttajatar
siis tämä Nummi on kyllä niinkun enemmän itäpuolella??? Hirvensalossa näkyy olevan paljon uutta asutusta mutta kartan perusteella näyttää (ja joku puhuikin tästä) että täytyy olla ruuhkia aamulla kun yhden sillan kautta kulkee koko liikenne???!

siis tämä Nummi on kyllä niinkun enemmän itäpuolella??? Hirvensalossa näkyy olevan paljon uutta asutusta mutta kartan perusteella näyttää (ja joku puhuikin tästä) että täytyy olla ruuhkia aamulla kun yhden sillan kautta kulkee koko liikenne???!
Pitää paikkansa Hirvensalosta, yksi ainoa silta hoitaa liikenteen ja on myös hieman kauempana keskustasta.. mutta kaunista aluetta :)

"vieras"
Mä suosittelen lapsiperheille juuri tuota aluetta, Länsikeskuksen ympäristö (länsinummi,nättinummi, teräsrautela, hepokulta), hirvensalo, suikkila... Kaikkialta on aika helppo liikkua keskustaan, koska bussit kulkee hyvin :)

Varissuo, Lauste, Pansio, Perno alueet on huonoja seutuja.. niihin en suosittele..
Nummi ja Itäharju ovat kyllä ihan eri suunnassa, sotket varmaan Länsinummeen Runosmäen kyljessä. Länsikeskusken suuntaa minäkin suosittelen.

et sattunut huomaamaan tuota pilkkua sanojen aluetta ja Länsikeskuksen välissä ;)

En sekoittanut alueita vaan suosittelin juuri tuota aluetta Nummi/Itäharju sekä Länsikeskuksen ympäristö, hirvensaloa ja suikkilaa...
Tiedän kyllä missä on Nummi/Itäharju sekä Länsikeskuksen alue, koska itse asun Länsikeskuksen alueella ;)

"vieras"
et sattunut huomaamaan tuota pilkkua sanojen aluetta ja Länsikeskuksen välissä ;)

En sekoittanut alueita vaan suosittelin juuri tuota aluetta Nummi/Itäharju sekä Länsikeskuksen ympäristö, hirvensaloa ja suikkilaa...
Tiedän kyllä missä on Nummi/Itäharju sekä Länsikeskuksen alue, koska itse asun Länsikeskuksen alueella ;)
No olihan tuo nyt aika epäselvästi ilmaistu pelkällä pilkulla ja sivulauseessa. Itsekin sain käsityksen pelkästään Länsikeskuksen ympäristöstä, vaikka aivan erisuunnalla.

Itse suosittelen siis myös Itäharjua, Nummea ja miksei myös Pääskyvuorta vähän lähempää Varissuota (mutta ei liian lähellä).

muuttajatar
Kiitos! En ole rasisti, että sillai ei kyllä ulkomaalaisbussit haittaa. Yhtä 50-luvun ok-taloa nyt erityisesti mietitään, hintataso vaan mietityttää. Mutta hyvältä nuo kulmat taitaa vaikuttaa, kivakiva :)

Yhteistyössä