Helsingistä lähiseudun pienempiin kuntiin muuttaneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tytti#
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tytti#

Vieras
Olemme vasta muuttaneet Helsinkiin muualta Suomesta töiden perässä, mutta ajatus pienempään kuntaan muuttamisesta houkuttelee, kuitenkin niin että työmatka olisi vielä kohtuullinen.
Onko kokemuksia muuttamisesta esim.tuusulaan, järvenpäähän jne? Mitä huonoa kohtasit, entä mitä hyvää? Onko ero entiseen mieluisa?
Olemme lapsiperhe, joten tilaa kaipaamme ympärillemme, ja joskus tulevaisuudessa omakotitaloa.
Kerro kokemuksistasi...

Me ollaan asuttu Järvenpäässä muutama vuosi.. meillä on pieni vauva. Itse pidän "Jäkestä" enkä muuttaisi mistään hinnasta esim. Tuusulaan. Tänne pääsee junalla ja junalla pääsee Helsinkiin..bussit kulkee. Tää on suht pieni paikka mutta löytyy kaikki essentiaaliset kaupat ja putiikit. Me asumme ihan Järvenpään keskustassa ja tässä on ihan älyttömän rauhallista ( paitsi puisto bluessien aikaan) Rantapuistossa voi käydä kävelyllä ja piknikillä,harrastusmahdollisuuksia on talvella Tuusulajärven luistelu/ hiihtorata ja kesällä lenkkimaastot.Olemme olleet erittäin tyytyväisiä valintaan. Itse muutin isommasta kaupungista ja mieheni maalta ja olemma kummatkin viihtyneet ehtodottomasti. Suurena plussana näämme myös,että Järvenpäässä on 2 lastenlääkäriasemaa tuossa keskustassa.

Luulen, että onkin vaikeampaa sopeutua pienempään jos on aina asunut isossa kaupungissa. Ihan ymmärrettävää...mutta mua vain ahdistaa asua näin tiiviisti...ja on jotenkin vaikeampaa sopeutua kaikkeen kun osasin edes kuvitella (olen aika avoin ja sopeutuvainen persoona yleensä)
Jotenkin vain tuntuu, että ihmiset ei pääse "lähelle" toisiaan, puuttuu sellainen ihmisten välinen kanssakäyminen. Onko sitä Jäkeläinen sielä Järvenpäässä? Onko siel asuminen yhtään halvempaa ja onko vaikeaa saada lapselle hoitopaikkaa?

Täällä oikeastaan saa valita miten haluaa..asunalueita kun on vähän jokamakuun. Me tunnetaan kyllä kaikki meidän kerrostalosta,mutta jos haluaa niin ketään ei tartte tuntea..itse ehkä sopeuduin tänne niin hyvin

Yhteistyössä