Varhaisraskauden ultraus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pää hajoaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pää hajoaa

Vieras
kävimme yksityisellä ultrassa, viikkoja oli 6+1 mutta siellä näkyi vain pussukka. Ei mitään elämää eikä ruskuaispussiakaan. Lääkäri tosin sanoi,että ei tässä vaiheessa välttämättä näy, mutta googletin ja luin muitten kokemuksia niin joillakin näkynyt jo jopa sykekin.
Pää hajoaa kun tässä pohdin onko tämä jokin tuulimuna. :(

Onko kellään ollut ultraa näin varhaisessa vaiheessa ja mitä on näkynyt?

Tuonpa takia olen sinnitellyt about viikolle 10, huomista yksityistä ultraa odotan jälleen toiveet korkealla. Vuotoja ei ole näkynyt ja rinnatkin vielä arat. Yksi raskaus keskeytyneenä ehti kuitenkin viikolle 11 ennenkuin alkoi vuotaa. Ajattelin, että niskapoimu-ultraa saa sitten jo samalla. Tilaan vasta ultran jälkeen aikaa neuvolaan, en enää halua turhia käyntejä...

Ettei sulla viikoissa olisi heittoa? ettei sun raskaus olisikaan vielä noin pitkällä..
Tokassa raskaudessa mulla oli ultra rv 5+6 ja syke näkyi. Nyt neljännessä raskaudessa kävin gynenpolilla ultrassa 7+1. Näkyi elävä sikiö ja sitten pelkkä ruskuaispussukka.

[QUOTE="Vieras";27558306]Ettei sulla viikoissa olisi heittoa? ettei sun raskaus olisikaan vielä noin pitkällä..
Tokassa raskaudessa mulla oli ultra rv 5+6 ja syke näkyi. Nyt neljännessä raskaudessa kävin gynenpolilla ultrassa 7+1. Näkyi elävä sikiö ja sitten pelkkä ruskuaispussukka.[/QUOTE]

ei pitäis olla kyllä kovin viikoissa heittoa, oviksen tunsin todella hyvin ja siihen aikaan "peittoja heilutettiin" ja sitten sen välin raskaustestin plussaan saakka olin ilman miestä. Eli ei siinä mielessä ole mahdollista, että viikot kovinkaan heittäis.

mulla näkyi tuollainen pussukka, rv 4+ kun kävin ultrassa. eli onhan siellä sulla jotain elämää kun s epussukka on kuitenkin, mä luulen että laskut heittää sen 2vk sulla syystä tai toisesta. Lasitko tuon 6+ viikot viimeisistä kksta vai ovulaation mukaan? ovulaatiostahan menee vielä 0-3pv hedelmöitykseen. kokeile laskea raskauslaskurilla hedelmöittymisajankohdan mukaan?

[QUOTE="noh";27558344]mulla näkyi tuollainen pussukka, rv 4+ kun kävin ultrassa. eli onhan siellä sulla jotain elämää kun s epussukka on kuitenkin, mä luulen että laskut heittää sen 2vk sulla syystä tai toisesta. Lasitko tuon 6+ viikot viimeisistä kksta vai ovulaation mukaan? ovulaatiostahan menee vielä 0-3pv hedelmöitykseen. kokeile laskea raskauslaskurilla hedelmöittymisajankohdan mukaan?[/QUOTE]

pitääpä laskea se hedölmiötyksen mukaan, mutta tuo 6+1 on viimeisten kuukautisten mukaan. Näinhän sitä yleensä lasketaan.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa;27558347:
pitääpä laskea se hedölmiötyksen mukaan, mutta tuo 6+1 on viimeisten kuukautisten mukaan. Näinhän sitä yleensä lasketaan.

eli tuon mukaan viikot senku lisääntyis. Tuossa laskurissa oli,että viikolla kuusi näkyy jo syke. Mulla ei näkynyt ku se pussukka vaan :(

Tuon meidän jo yli 16 v:n kohdalla pääsin vuotojen takia ultraan, viikkoja piti olla päälle 7 kasassa. Kokeneen gynen mukaan viikot vastasivat vasta 5+2. Viikkoa myöhemmin uusintaultrassa sitten löytyi sykekin. Meillä on nuo pojat saaneet alkunsa aina loppukierrosta, toisen kohdalla siirrettiin aikaa np-ultrassa, tosin itsekin tiesin, ettei laskennallinen aika pidä paikkaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa;27558273:
kävimme yksityisellä ultrassa, viikkoja oli 6+1 mutta siellä näkyi vain pussukka. Ei mitään elämää eikä ruskuaispussiakaan. Lääkäri tosin sanoi,että ei tässä vaiheessa välttämättä näy, mutta googletin ja luin muitten kokemuksia niin joillakin näkynyt jo jopa sykekin.
Pää hajoaa kun tässä pohdin onko tämä jokin tuulimuna. :(

Onko kellään ollut ultraa näin varhaisessa vaiheessa ja mitä on näkynyt?

5+ viikolla verenvuodon takia kävin ultrassa, näkyi sikiö ja ruskuaispussi, mutta ei tietenkään vielä sykettä. Rv 6+4 tarkastusultra ja näkyi myös syke.
Koita olla stressaamatta vaikka vaikeaa se on.......itse ravasin ultrassa varmaan 10 kertaa ton verenvuodon takia jota jatkui aina viikolle 18 saakka.
Pakko oli aina isomman vuodon tultua käydä tarkastuttamassa tilanne ei ois nuppi kestänyt muuten mullakaan.

[QUOTE="tiina";27558391]5+ viikolla verenvuodon takia kävin ultrassa, näkyi sikiö ja ruskuaispussi, mutta ei tietenkään vielä sykettä. Rv 6+4 tarkastusultra ja näkyi myös syke.
Koita olla stressaamatta vaikka vaikeaa se on.......itse ravasin ultrassa varmaan 10 kertaa ton verenvuodon takia jota jatkui aina viikolle 18 saakka.
Pakko oli aina isomman vuodon tultua käydä tarkastuttamassa tilanne ei ois nuppi kestänyt muuten mullakaan.[/QUOTE]

kävitkö yksityisellä vai kunnalliseen ultraan? Tuo yksityinen on niin hitsin kallista, ettei raskis taas ensi viikolla sinne mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa;27558376:
eli tuon mukaan viikot senku lisääntyis. Tuossa laskurissa oli,että viikolla kuusi näkyy jo syke. Mulla ei näkynyt ku se pussukka vaan :(

siis ultrassa näkyi kuitenkin sikiöpussi? muttei vielä sikiötä tai sen pulssia? sinuna menisin uusintaultraan kun tuosta ultrasta kulunut viikko ja katsottaisiin olisiko sikiö ilmestynyt sikiöpussin sisään vai ei. voihan olla että alkio on kulkenut hitaasti munanjohtimesta kohtuun ja kiinnittyminen on vasta alussa eikä alkio ole tarpeeksi iso vielä että ultralaite sen huomaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa;27558398:
kävitkö yksityisellä vai kunnalliseen ultraan? Tuo yksityinen on niin hitsin kallista, ettei raskis taas ensi viikolla sinne mennä.

ton 5+ ja 6+ ultrat, rakenneultran ja joskus ihan loppuraskaudesta kunnallisella ja kaikki muut yksityisellä. Rahaa palo tonne yksityiselle n 1000E, mutta pakko vaan oli oman mielenrauhan vuoksi käydä. Yksityiseltä sain myös saikkua rv10 eteenpäin vuotojen takia, koska ne selvästi lisääntyivät rasituksesta ja pelkästä kävelystä.
Kunnalliselta tuskin tota saikkua olisin saanut.
Olin siis raskauden loppuun saakka sairaslomalla alkuksi vuotojen ja raskauden puolestavälistä saakka kovien liitoskipujen ja supistusten takia.

[QUOTE="jotain";27558399]siis ultrassa näkyi kuitenkin sikiöpussi? muttei vielä sikiötä tai sen pulssia? sinuna menisin uusintaultraan kun tuosta ultrasta kulunut viikko ja katsottaisiin olisiko sikiö ilmestynyt sikiöpussin sisään vai ei. voihan olla että alkio on kulkenut hitaasti munanjohtimesta kohtuun ja kiinnittyminen on vasta alussa eikä alkio ole tarpeeksi iso vielä että ultralaite sen huomaisi.[/QUOTE]

joo se pussukka näkyi, muttei siis alkiota tai ruskuaispussia. Ja se pussukkakin oli kuulemma hitusen pienempi mitä olisi voinut odottaa. :(

Itse kävin viikolla 7+0 ultrassa, jossa näkyi ultraajan mukaan "jotakin raskauteen viittaavaa", mutta mittoja ei saatu otettua. Uudestaan menin 7+6, jolloin näkyi sykekin ja vastasi kooltaan viikkoja 6+1. Viikkoa myöhemmin sykekin oli jo hävinnyt, joten huonosti päättyi ainakin omalla kohdallani. Ovulaation ja raskauden alkamisen myös tiesin tarkkaan, koska mieheni on reissutyössä, eikä peittoja heiluteltu ovulaation jälkeen. Joillakin raskaudet käynnistyy hitaammin, mutta toisinaan taas viikkojen vähyys merkitsee sitä, että raskaus keskeytyy.

[QUOTE="mmm";27558429]Itse kävin viikolla 7+0 ultrassa, jossa näkyi ultraajan mukaan "jotakin raskauteen viittaavaa", mutta mittoja ei saatu otettua. Uudestaan menin 7+6, jolloin näkyi sykekin ja vastasi kooltaan viikkoja 6+1. Viikkoa myöhemmin sykekin oli jo hävinnyt, joten huonosti päättyi ainakin omalla kohdallani. Ovulaation ja raskauden alkamisen myös tiesin tarkkaan, koska mieheni on reissutyössä, eikä peittoja heiluteltu ovulaation jälkeen. Joillakin raskaudet käynnistyy hitaammin, mutta toisinaan taas viikkojen vähyys merkitsee sitä, että raskaus keskeytyy.[/QUOTE]

Mulla aika samanlainen tarina, muistaakseni 7+3 laskettuna oletetusta ovulaatiosta sekä positiivisesta raskaustestistä menin ultraan, löytyi syke, mutta koko vastasi 6+1. Vasta kuukauden päästä tästä alkoi vuoto ja alkio oli edelleen tuon kokoinen eikä sykettä tietenkään ollut enää.

Ap, minä päivänä sait plussan? Jos lasket sen mukaan, että sen voi saada tavallisella testillä aikaisintaan n. 3+5niin täsmäiskö noi viikot silloin?
Toisaalta, koska sulla vasta noin vähän viikkoja, ei siellä oikeasti välttämättä näy mitään vielä, vaikka kaikki olisi ihan kunnossakin. Jos ei kipuja tai vuotoja ole niin ite odottelisin vielä reilun viikon ja menisin sitten uudelleen. Jos siis pää hajoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;27558543:
Mulla aika samanlainen tarina, muistaakseni 7+3 laskettuna oletetusta ovulaatiosta sekä positiivisesta raskaustestistä menin ultraan, löytyi syke, mutta koko vastasi 6+1. Vasta kuukauden päästä tästä alkoi vuoto ja alkio oli edelleen tuon kokoinen eikä sykettä tietenkään ollut enää.

Ap, minä päivänä sait plussan? Jos lasket sen mukaan, että sen voi saada tavallisella testillä aikaisintaan n. 3+5niin täsmäiskö noi viikot silloin?
Toisaalta, koska sulla vasta noin vähän viikkoja, ei siellä oikeasti välttämättä näy mitään vielä, vaikka kaikki olisi ihan kunnossakin. Jos ei kipuja tai vuotoja ole niin ite odottelisin vielä reilun viikon ja menisin sitten uudelleen. Jos siis pää hajoaa.

Mä plussasin 31.10. ja miestä oon saanut sitä ennen 11.10. siinä välissä en oo miestä saanut. Joten sen on pakko saanu alkunsa tuolloin 11.10. ja kyllä mulla ovis tuntemuksia silloin olikin. Eli mä en enää tiedä miten ja mistä mä tätä laskisin. Viimeiset menkat kuitenkin ollu 4.10.

Alkuperäinen kirjoittaja pää hajoaa;27559031:
Hienoa että teillä mennyt noin mahtavasti nuo! Tuota tulosta olisin minäkin toivonut. Tosin lääkäri sanoi,että tässä vaiheessa kahdellakin päivällä on suuri merkitys.

Toki on suuri merkitys, alle 6 viikkoiset ei välttämättä näy. Ja hienosti on suhteellista, kaksi noista meni kesken, vaikka syke näkyi noin aikaisin:(
Mä varmaan soittaisin neuvolaan ja kertoisin tilanteen. Monissa kunnissa on mahdollisuus ultraan sitä kautta jos on jotain epäselvää.

Toki on suuri merkitys, alle 6 viikkoiset ei välttämättä näy. Ja hienosti on suhteellista, kaksi noista meni kesken, vaikka syke näkyi noin aikaisin:(
Mä varmaan soittaisin neuvolaan ja kertoisin tilanteen. Monissa kunnissa on mahdollisuus ultraan sitä kautta jos on jotain epäselvää.

mä soitin ja kerroin,että lääkäri suositteli uutta ultraamista. Ensi viikolla selviää alkaako kunnallisella puolella tekemään mitään.

ja onpa ikävää,että kesken mennyt. Minulle joskus sanottu, että jos syke näkyy niin sitten ollaan jo vahvoilla sen suhteen,että lopputuloksena on elävä vauva. Minä tätä ennen ollut neljä kertaa raskaana, kaikki ovat päättyneet onnellisesti, tästä pahoin pelkään, että käy toisin :(

nyt katsoin muistojen kätköistä ed. lapsieni ultrauksia. Ensimmäinen lapseni on ultrattu aikoinaan jo viikolla 5+4 ja silloin oli 4x6mm. pussukka näkyvissä. Nyt siis oli viikkoja sen 6+1 ja pussukkan koko oli 10x11mm. eli jos tuohon vertaa niin eiköhän tästä vielä vois toiveita herätellä?

Yhteistyössä