Ihastukseni onkin ABSOLUTISTI!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieheni vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lips-That-Touch-Liquor-Shall-Not-Touch-Ours.jpg

Onneks mä juon viinaa

Minullakin on sellainen mies ja en ole kokenut pahaksi ollenkaan. =) Jo alle 2-kymppisenä oli tuota mieltä ja on edelleen, 15v. myöhemmin. Ei tosin moralisoi mitenkään älyttömästi kenenkään alkoholinkäyttöä, saattaa todeta ettei ymmärrä miten joku vetää niin paljon viinaa että oksentelee ja kuseksii eikä muista mitään. Ei siis ymmärrä mitä joku sellaisesta juomisesta saa itselleen.

Kyllä meidän kotona saa ottaa esim. viiniä tai olutta, mutta humalassa ei ole kukaan ollut ja ainoastaan mun isäni meillä käydessään ottaa sen saunaoluen tai lasin-pari viiniä.

Minulle tuollainen sopi enemmän kuin hyvin sillä en itsekään juo alkoholia (olemme molemmat maistelleet ja todenneet että ei ole hyvää) eikä ole tarvinut koskaan katsella känniääliötä örveltämässä ja oksentelemassa pitkin kämppää :)

Sehän riippuu sinun suhtautumisestasi alkoholiin. JOs et itse voi elää ilman alkoa, mies on sinulle väärä, mutta itse en näe ongelmaa säännössä "minun kotonani kukaan ei ole humalassa" -enkä ole edes absolutisti, join minä viimevuonnakin 2 lasia viiniä:D

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Sehän riippuu sinun suhtautumisestasi alkoholiin. JOs et itse voi elää ilman alkoa, mies on sinulle väärä, mutta itse en näe ongelmaa säännössä "minun kotonani kukaan ei ole humalassa" -enkä ole edes absolutisti, join minä viimevuonnakin 2 lasia viiniä:D

Eipä siinä absoilussa olekkaan vikaa, lähinnä se moralisointi on aikasta typerää. Ikäänkuin olisi jotenkin pyhä ihminen kun ei alkoholia nauti.

• Tykkää
Eipä siinä absoilussa olekkaan vikaa, lähinnä se moralisointi on aikasta typerää. Ikäänkuin olisi jotenkin pyhä ihminen kun ei alkoholia nauti.

Sellasilla ihmisillä on usein aiheeseen liittyviä traumoja -eli ovat alkoholistiperheen lapsia ja pahinta on, jos on semmoisen hyvän alkoholistioperheen lapsi, jossa se oli iso ja tarkoin varjeltu salaisuus, että jompoikumpi vanhemmista sammui joka ilta ja oli arvaamaton ja väkivaltainen ja aamulla lähti hyvinpalkattuun arvostettuun työhön.
Toi viiminen lause taas viittaa siihen, että on kuivilla oleva alkoholisti, joka ei ole toipunut täysin sairaudestaan vaan...no, odottaa muilta arvostusta ja palvontaa siksi että käyttäytyy NORMAALISTI!! Ei perkele muokaan kukaan tuu kiittämään maanantaina kun en viikonloppuna riehunu kännissä, niin miksi toipumattomat kuivat odottaa sitä??
Kannattaa kysyä suoraan syytä.

Sellasilla ihmisillä on usein aiheeseen liittyviä traumoja -eli ovat alkoholistiperheen lapsia ja pahinta on, jos on semmoisen hyvän alkoholistioperheen lapsi, jossa se oli iso ja tarkoin varjeltu salaisuus, että jompoikumpi vanhemmista sammui joka ilta ja oli arvaamaton ja väkivaltainen ja aamulla lähti hyvinpalkattuun arvostettuun työhön.
Toi viiminen lause taas viittaa siihen, että on kuivilla oleva alkoholisti, joka ei ole toipunut täysin sairaudestaan vaan...no, odottaa muilta arvostusta ja palvontaa siksi että käyttäytyy NORMAALISTI!! Ei perkele muokaan kukaan tuu kiittämään maanantaina kun en viikonloppuna riehunu kännissä, niin miksi toipumattomat kuivat odottaa sitä??
Kannattaa kysyä suoraan syytä.

No nyt meni ohi ja lujaa, olisiko tässä pitänyt tietää jotain etukäteen? :D

Alkoholi maistuu pahalta, sillä on negatiivisia vaikutuksia sosiaalisesti sekä terveyden osalta, viina maksaa paljon ilman että siitä saa mitään vastiketta rahalleen yms. Miksi juoda? Parempaakin tekemistä kuin liuottaa aivoja.

Moralisointi on joskus tietämättömyyttä ja luottamuksen puutetta. Ehkä toinen on saanut kuvan että alkoholia ei voi nauttia sivistyneesti? Tälloin uskon että toinen tottuu kohtuulliseen alkoholinkäyttöön vähittäin.

Kännien otto on taas vahingollista enkä näe moralisointia pahana. Se on melkeinpä rinnastettavissa tupakan polttoon. Sitä en kiellä ettenkö olisi nauttinut alkoholia enemmän kuin hyväksi enkä sitäkään ettei niin tapahtuisi tulevaisuudessa. Mutta en pane pahakseni moralisointia silloin.

• Tykkää
Moralisointi on joskus tietämättömyyttä ja luottamuksen puutetta. Ehkä toinen on saanut kuvan että alkoholia ei voi nauttia sivistyneesti? Tälloin uskon että toinen tottuu kohtuulliseen alkoholinkäyttöön vähittäin.

Kännien otto on taas vahingollista enkä näe moralisointia pahana. Se on melkeinpä rinnastettavissa tupakan polttoon. Sitä en kiellä ettenkö olisi nauttinut alkoholia enemmän kuin hyväksi enkä sitäkään ettei niin tapahtuisi tulevaisuudessa. Mutta en pane pahakseni moralisointia silloin.

Taidan tulostaa tämän tai ainakin tallettaa prtscn. :D

• Tykkää
Reactions: Data
Turha ap:n on moista miettiä. Mies tuskin on kiinnostunut ap:sta, jos tämä juo ja miehelle juomattomuus on ehdoton. Unohda siis tuo mies kun ei hänellä ole kiinnostusta sinuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27556418:
Mulle yhteiselo minkä tahansa fanaatikon kanssa olisi tuhoon tuomittu. Absolutisti voi olla, kunhan pitää sen omana asianaan. En mäkään tuputa päivällisellä viiniä sellaiselle, joka ei alkoholia halua käyttää. Molemminpuolinen kunnioitus täytyy olla.

No justiinsa näin! Kukin olkoon mitä haluaa, mutta muiden moralisointi ja itsensä paremmaksi nostaminen ei vaan toimi parisuhteessa.

Yhteistyössä