Miehen etälapsen vanhojen vaatteiden ja lelujen uusio käyttö yhteisille lapsille...

  • Viestiketjun aloittaja "outo"
  • Ensimmäinen viesti
Järki käteen naiset
Tätä ketjua lukiessa olen niin tyytyväinen siitä, että minulla ja uudella miehelläni on molemmilla yksi lapsi edellisestä liitosta eikä aikomusta hankkia yhteisiä. Pahinta näkyy olevan juuri tilanne, jossa miehellä on aiemmasta liitosta lapsia ja naisella ei ole. Ihan käsittämätöntä suhtautumista miehen aiemmasta liitosta oleviin lapsiin naisilla näköjään on.

Todellakin, se on koko paketti eikä mitään puhtaalta pöydältä aloitusta ole tuollaisessa tilanteessa olemassakaan.
 
no tuota
No muttaa mietipä tätä: minun ex (jonka kanssa on 1 lapsi) ja hänen uusi vaimonsa toivat minun ja uuden mieheni vauvalle heidän yhteisen lapsensa vanhoja vaatteita, osaksi käyttämättömiäkin, koska meille tuli tyttö ja heille poika ja olivat osaksi hankkineet tytönkin vaatteita omalleen ennen kuin tämä oli syntynyt :) Ja hyvin kelpasi :)
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
[QUOTE="vieras";27540376]Niin kyllä , mutta se lapsi ei ole vain sen miehen lapsi. Vaan miehen ja exän lapsi.
Miksi ap;n pitäisi palvoa ja kumartaa vanho vaatteita? Ap, viestissä tuli selväksi että ei juuri ymmärrä tuota tapaa että kaikki pitää olla yhteistä. Jokaisella on varaa ostaa uusia vaatteita, saahan kelastakin siihen tukea (äitiyspakkaus tai raha).
Eikä esikoista saamassa olevan naisen tarvitse leikkiä jotain Äiti Teresaa, ja rakastaa heti kaikkia maailman lapsia, tai miehensä lapsia. Vaan hän saa kasvaa ensin rakastamaan OMAA lastaan, ehkä sen myötä rakkaus kasvaa myös sitä miehen lasta kohtaan.
Nythän ap ei vielä ole äiti, eikä tiedä miltä äidinrakkaus tuntuu.
Miksi täällä pitää aina haukkua kaikki, miksei ihmiset saisi ajatella omilla aivoillaan?
Jos ap ei halua kierrättää, ei se tee hänestä ilkeää äitipuolta![/QUOTE]

ai et se vanhempi lapsi ei ole pelkästään miehen, vaan miehen ja exän, mut uus vauva onkin sit vaan sen äidin?
 
"vieras"
Mun mielestä sulla on vähän outo suhde tähän miehesi lapseen. Mun mielestä asia on niin että miehesi ja lapsi on paketti, jossa ei voi tykätä vain yoisesta osasta ja yrittää unohtaa toinen osa. Fakta nyt on se että miehelläsi on yksi lapsi, joka on miehellesi tasan yhtä tärkeä kuin teidän yhteinen lapsikin!
Ei kuopuksen osa ole niin karu kuin sinä sen miellät ja esikoisen osa niin "hieno" kuin ajattelet ja ei se ole mikään kiveen hakattu asia että "esikoinen on aina esikoinen" ja jotenkin parempi kuin muut. Noin se ei pitäisi eikä saisi olla. Kaikki sisarukset ovat tasavertaisia, oli niillä sitten eri isät/äidit tai ei.
Tehkää niin että käytätte osin niitä toiselta lapselta säästyneitä vaatteita ja tavaroita ja sinä sitten ostat (tai ostatte miehesi kanssa) mieleisiä tavaroita lisäksi.
Samaa mieltä.

Kompromissit on tärkeitä parisuhteen onnistumisen kannalta. Niitä täytyy tehdä asiassa kuin asiassa ja jatkuvasti.

Uutta ja vanhaa sekaisin. Osa niistä miehen lapsen vanhoista ja osa uutta, sun mieleistäsi. Mun mielestäni sun täytyy oppia hyväksymään paremmin se, että miehelläsi on jo lapsi ja se teidän yhteinen ei ole hänelle se eka. Hänelle se ensimmäinen on ihan yhtä tärkeä ja rakas kuin tämä teidän yhteinenkin. Sä et voi sitä tosiseikkaa sulkea pois.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540050]
Hyi teitä kaikkia jotka haukuitte ap;n , raskaana oleva nainen, miettikää nyt vähän! [/QUOTE]

HYI sinua, aloittajaa ja muita kaltaisiasi naisia!!!! Miettikää nyt VÄHÄN. Puolustuskyvytön (miehen aikaisemmasta liitosta oleva) lapsi, joka on TÄYSIN SYYTÖN syntymäänsä ja ei ole vanhempiaan voinut valita tai vanhempien eroamiseen vaikuttaa. Saatika sitten vaikuttaa siihen millaisen "naisen" isä ottaa uudeksi puolisokseen ja tekee lisää lapsia hänen kanssaan. Tälle lapselle aloittaja on sitten niin mustasukkainen, että pelkkä ajatuskin tämän lapsen käyttökelpoisten tavaroiden käyttämisestä "yököttää". Aloittaja sen sijaan on aikuinen, omat valintansa (puolison valinta, raskautuminen, jne.) tehnyt nainen. Eikö hän todellakaan ennen raskautumistaan tajunnut sitä, että hänen "esikoisensa" ei tule olemaan hänen perheensä esikoinen???
 
"jepskukkuu"
Ps: Itse olen muuten äitipuoli (<-onpas tyhmä sana!) ja miehen esikoinen on yhteisille lapsillemme rakas tuki ja turva. Itselleni yhtä tärkeä kuin omatkin lapset.
Mun miehellä on myös lapsia edellisestä liitosta, mutta mä en kyllä koe olevani äitipuoli, kun lapset ei asu meillä. Mulle myöskään miehen lapset ei todellakaan ole yhtä tärkeitä kuin omat.

Meillä on silti oikein hyvät välit.
 
"vieras"
[QUOTE="jepskukkuu";27540543]Mun miehellä on myös lapsia edellisestä liitosta, mutta mä en kyllä koe olevani äitipuoli, kun lapset ei asu meillä. Mulle myöskään miehen lapset ei todellakaan ole yhtä tärkeitä kuin omat.

Meillä on silti oikein hyvät välit.[/QUOTE]

Ymmärrän täysin, että miehen lapset eivät välttämättä ole yhtä tärkeitä mitä omat, mutta pääasia lienee se, ettei tunne mustasukkaisuutta miehen lapsia kohtaan tai kohtele lapsia eriarvoisesti. Tai yritä jopa saada miestä kohtelemaan lapsiaan eriarvoisesti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540539]HYI sinua, aloittajaa ja muita kaltaisiasi naisia!!!! Miettikää nyt VÄHÄN. Puolustuskyvytön (miehen aikaisemmasta liitosta oleva) lapsi, joka on TÄYSIN SYYTÖN syntymäänsä ja ei ole vanhempiaan voinut valita tai vanhempien eroamiseen vaikuttaa. Saatika sitten vaikuttaa siihen millaisen "naisen" isä ottaa uudeksi puolisokseen ja tekee lisää lapsia hänen kanssaan. Tälle lapselle aloittaja on sitten niin mustasukkainen, että pelkkä ajatuskin tämän lapsen käyttökelpoisten tavaroiden käyttämisestä "yököttää". Aloittaja sen sijaan on aikuinen, omat valintansa (puolison valinta, raskautuminen, jne.) tehnyt nainen. Eikö hän todellakaan ennen raskautumistaan tajunnut sitä, että hänen "esikoisensa" ei tule olemaan hänen perheensä esikoinen???[/QUOTE]

Voi pyhä jysäys! Miten se TÄYSIN SYYTÖN lapsi nyt kärsii siitä, että äitipuoli ei käytä omalle vauvalleen hänen vanhoja vaatteitaan? HALOO!

Ja ap ei ole mitenkään olmaissut olevansa tunteeton, ilkeä tai kylmä miehen lasta kohtaan, hän vain kertoo täällä ajatuksistaan. Kyllähän aikuisella ajatuksia saa olla, toinen asia on sitten näyttääkö hän ajatuksensä tälle lapselle. Ja tottakai omat ajatukset pyörivät tällä hetkellä tulevassa lapsessa, ei siinä mitään itsekästä ole.

Onpa täällä paljon katkeraa jengiä! Taitaa olla monella paha paikka, kun oma exä on saanut lapsia uuden naisen kanssa, siltä vaikuttaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540663]Voi pyhä jysäys! Miten se TÄYSIN SYYTÖN lapsi nyt kärsii siitä, että äitipuoli ei käytä omalle vauvalleen hänen vanhoja vaatteitaan? HALOO!

Ja ap ei ole mitenkään olmaissut olevansa tunteeton, ilkeä tai kylmä miehen lasta kohtaan, hän vain kertoo täällä ajatuksistaan. Kyllähän aikuisella ajatuksia saa olla, toinen asia on sitten näyttääkö hän ajatuksensä tälle lapselle. Ja tottakai omat ajatukset pyörivät tällä hetkellä tulevassa lapsessa, ei siinä mitään itsekästä ole.

Onpa täällä paljon katkeraa jengiä! Taitaa olla monella paha paikka, kun oma exä on saanut lapsia uuden naisen kanssa, siltä vaikuttaa.[/QUOTE]

Oletko lainkaan lukenut aloittajan tekstejä? Kyse ei todellakaan ole mistään tavaroista tai vaatteista ja niden kierrätyksestä. Aloittaja itsekin totesi, että miehen "tunneside" vanhempaan lapseen on hänelle "hankala". Ja lisäksi parkuu koko ajan kuinka hänen lapsensa ei tulekaan olemaan myös miehelle se "ensimmäinen", eli aloittajan ajatusmaailmassa tärkein.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540713]Oletko lainkaan lukenut aloittajan tekstejä? Kyse ei todellakaan ole mistään tavaroista tai vaatteista ja niden kierrätyksestä. Aloittaja itsekin totesi, että miehen "tunneside" vanhempaan lapseen on hänelle "hankala". Ja lisäksi parkuu koko ajan kuinka hänen lapsensa ei tulekaan olemaan myös miehelle se "ensimmäinen", eli aloittajan ajatusmaailmassa tärkein.[/QUOTE]

Ihan normaaleja ajatuksia raskaana olevalta naiselta, joka odottaa esikoistaan.
 
No se on teidän yhteinen lapsi, mies kustantakoon oman osuutensa vauvan tavaroista niin että ottaa käyttöön vanhat kamat ja sä omalta osaltasi ostat sitten uutta, mitä haluat. Ei sen tarvitse olla joko tai. Ja ei ne vanhat tavarat varmasti tee sun lapsesta vähemmän tärkeää, OUTO ajatusmaailma.

Ja jokainen joka kutsuu lasta äpäräksi sietäis saada jonkinlainen selkäsauna :kieh:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27540804]Ihan normaaleja ajatuksia raskaana olevalta naiselta, joka odottaa esikoistaan.[/QUOTE]

Normaaleja tai ei, apua tuollaisiin ajatuksiin tuollaisia ajattelvan naisen tulisi saada jotta (toivottavasti vain) hormonihöyryissä ymmärtäisi mustasukkaisten ajatustensa mahdollisen tuhovoiman.
 
höpsistä
[QUOTE="vieras";27540917]Normaaleja tai ei, apua tuollaisiin ajatuksiin tuollaisia ajattelvan naisen tulisi saada jotta (toivottavasti vain) hormonihöyryissä ymmärtäisi mustasukkaisten ajatustensa mahdollisen tuhovoiman.[/QUOTE]

Höpö höpö. Miten täällä palstalla ollaan aina niin vakavia. Mieti itseäsi raskaana, olitko täydellinen vaimo?
 
"..."
No se on teidän yhteinen lapsi, mies kustantakoon oman osuutensa vauvan tavaroista niin että ottaa käyttöön vanhat kamat ja sä omalta osaltasi ostat sitten uutta, mitä haluat. Ei sen tarvitse olla joko tai. Ja ei ne vanhat tavarat varmasti tee sun lapsesta vähemmän tärkeää, OUTO ajatusmaailma.

Ja jokainen joka kutsuu lasta äpäräksi sietäis saada jonkinlainen selkäsauna :kieh:
Mun mies kustantaa MEIDÄN LAPSELLE uudet vaatteet. Hah hah haa!!
Voi v.... noita teidän juttujanne. Ei se oleta edes et haluaisin käyttään sen nuoruuden tyttöystävän ostamia rättejä. Kyllä mä voin ottaa muilta vastaan käytettyjä vaatteita mut en sieltä! Roskiin lentää :D Hah...
 
hassua
Kaikesta ikävä kyllä huomaa, että naisella (ap:llä) ei ole lapsia aikaisemmin, ei ymmärrä yhtään mitä on rakkaus omaan lapseen. ERITTÄIN HIEOA että miehelle esikoinen on silmäterä ja tärkeä. Niin tulee sinunkin esikoinen olemaan sinulle. Mutta ei se vähennä rakkauden määrää miehellä tähän uuteen tulevaan lapseen, vaikka esikoinen on jo olemassa. Kyllä rakkautta riittää joka lapselle! "Rakkaus on ainoa asia joka lisääntyy, kun sitä tuhlaa"
 
"Heivaan"
[QUOTE="vieras";27540804]Ihan normaaleja ajatuksia raskaana olevalta naiselta, joka odottaa esikoistaan.[/QUOTE]

Olisivatko samat ajatukset normaaleja esikoistaan odottavalta mieheltä?

Eli kuvitellaan pariskunta, jossa naisella on ennestään lapsi, ja nyt odotetaan ensimmäistä yhteistä lasta. Olisiko sinun mielestäni tervettä, jos mies ilmoittaisi, että häntä yököttää ajatus että hänen oma esikoisensa joutuu käyttämään sisaruspuolen vanhoja vaatteita ja tarvikkeita? Perusteluksi hän sanoisi samat asiat kuin ap.
 
I feeel
Tiedän ton tunteen. Mulla oli samat fiklikset ennenkuin lapsi syntyi. Monesti miehet eivät ajattele asiaa noin. He ajattelevat, että "jesshh meidän villetä jäi ne rattaat, jotka oli ihan hyvät, käytetään sitten niitä" Rattaisiin ei ole siis tunnesidettä.

Meillä asia ratkaistiin niin, että kerroin noi fiilikset miehelle, joka fiksuna tajusi asian. Ei tyrkyttänyt vaan antoi minun tehdä parhaaksi katsomalla tavallani.
 
Miehesi taitaa aatella taloudellisesti? Kyllä siinä kieltämättä saattaa muutama sata egeä vaihtaa omistaajaansa jos ostatte kaiken uutena. Voisithan sinä katsastaa niistä vanhoista kamoista ne jotka kelpaa ja loput ostatte?
 
"Heivaan"
Tiedän ton tunteen. Mulla oli samat fiklikset ennenkuin lapsi syntyi. Monesti miehet eivät ajattele asiaa noin. He ajattelevat, että "jesshh meidän villetä jäi ne rattaat, jotka oli ihan hyvät, käytetään sitten niitä" Rattaisiin ei ole siis tunnesidettä.

Meillä asia ratkaistiin niin, että kerroin noi fiilikset miehelle, joka fiksuna tajusi asian. Ei tyrkyttänyt vaan antoi minun tehdä parhaaksi katsomalla tavallani.
Eikö miehelläkin voisi olla tunneside kyseisiin tavaroihin? Ja eikö hänen tunnesiteensä olisi ihan yhtä arvokas?

Itselleni tulee esikoisen vaunujen ja itse neulottujen peittojen näkemisestä todella suloisen haikea olo, ja haluan toden totta käyttää niitä kuopuksellakin. Aika kamalaa olisi, jos mies sen kieltäisi.
 
jpsis tuu
Taitaa nähdä että rakkautta puuttuu tuolta tulevalta vauvalta :( JOs ois puitteet kunnossa niin ei tarviis ostella viimeisen päälle, ei todistella ulkopuolelle, johtaa vaan siihen rnykypäivän kierteeseen että läsnäolo korvataan sekin sit rahassa. Ei todellakaan ollut meillä esikoisella kaikki uutta, isot tavarat käytettyä etenkin vaikka rahaa on kyllä säästöönkin jättää.
 
"outo"
juu en todellakaan sano miehen lasta äpäräksi..hermostutti vain että joku sellaista käyttää,niin korjasin että missä tilanteessa se yleensä on...

Minulla tuntui kirjoitettuani vain katkeruutta sitä kohtaan etten voi elää sitä " ensimmäisen lapsen huumaa" ilman että sitä ollaan heti arvostelemassa. En usko että miestänikään on kukaan arvostellut kun hän on halunnut ensimmäiselleen kaiken uutena.

Ja tietääkseni se on normaalia että lapsipuolta kohtaan ei tunne samoin kun biologista lasta kohtaan, itse ainakin tulevana äitinä ymmärrän ettei kukaan muu tule tuntemaan lastani kohtaan niin kuin vanhemmat. Minulla ei ole mustasukkaista oloa miehen lasta kohtaan, eikä häntä vastaan ole mitään.

Tiedostin lapsen olemassa olon kun yhteen mentiin, mutta ei kai se ole lapsipuolelta pois jos en halua käyttää hänen vanhaa omalleni. Ja jos haluan ostaa niin kuin vanhemmat esikoiselleen (yleensä) tykkää ostella kun uutta asiaa kokevat. Samoin ajattelen tulevaisuudessa kun lapseni opettelee vaikka ajamaan polkupyörällä tai hiihtämään, haluan laittaa hänelle uutena niin kuin miehenikin on esikoisen ensimmäisiä vastaavia laittanut, Jotka ovat nyt rähjäisiä ja naarmuisia. Miksi minun pitäisi niiihin tyytyä. Ja sekin lienee ollut normaalia.

En minäkään osaisi arvostella esikoisen saavaa että miksi hän haluaa vain uutta tulokkaalle. uskon että aika moni äiti haluaa niin. Heidänkin lapsilla on lienee vähemmän rakkautta kun uutena laitetaan kaikki, niin kuin joku tuolla vihjaisi. Aika älytön ajatus.

ja mies on myöntänyt ettei hänellä ole tunnesidettä tavaroihin kun ne on vain tavaroita.
 
"seha"
[QUOTE="outo";27545850]
Tiedostin lapsen olemassa olon kun yhteen mentiin, mutta ei kai se ole lapsipuolelta pois jos en halua käyttää hänen vanhaa omalleni. Ja jos haluan ostaa niin kuin vanhemmat esikoiselleen (yleensä) tykkää ostella kun uutta asiaa kokevat. Samoin ajattelen tulevaisuudessa kun lapseni opettelee vaikka ajamaan polkupyörällä tai hiihtämään, haluan laittaa hänelle uutena niin kuin miehenikin on esikoisen ensimmäisiä vastaavia laittanut, Jotka ovat nyt rähjäisiä ja naarmuisia. Miksi minun pitäisi niiihin tyytyä. Ja sekin lienee ollut normaalia.

En minäkään osaisi arvostella esikoisen saavaa että miksi hän haluaa vain uutta tulokkaalle. uskon että aika moni äiti haluaa niin. Heidänkin lapsilla on lienee vähemmän rakkautta kun uutena laitetaan kaikki, niin kuin joku tuolla vihjaisi. Aika älytön ajatus.a.[/QUOTE]

Öö, mun esikoiselle tuli paljon tavaraa käytettynä sukulaislapsilta. Tottahan paljon joutui ostamaankin, mutta tyytyväinen vain olin, kun ei tarvinnut jotain uutena ostaa. Ei todellakaan ole saanut eka pyörää uutena eikä montaa muutakaan juttua.
Minusta on suoraan sanottuna ap typerää, ettei miehen lapsen tavarat kelpaa. Turha kulutus pois!
 
"bbb"
Mielestäni outo ajatus, että esikoisella pitää olla kaikki uutena.. Polkupyöristä lähtien. Mitä jos saatte toisen lapsen? Saako hän teidän "esikoisenne" vanhoja tavaroita? Onko hän jotenkin huonompi koska hänelle kelpaa naarmuiset luistimet? Sinun esikoiselle kun ei selvästi kelpaa.

Mitä jos eroatte ja saat toisen miehen kanssa kuopuksesi? Mitä jos tämä mies kiukuttelesi sinulle, että tuleva lapsi on MINUN esikoiseni sille vain uutta jne. Et saisi laittaa mitään vanhaa hänelle? Todella outoa.

Itse kahden lapsen äitinä olen ostanut uutta ja saanut vanhaa ja lainattua. ihan esikoisellekin. Enkä pidä serkuilta saatuja suksia kelpaamattomina esikoiselle, sen enempää kuin kuopuksellekaan.

Ja kyllä minusta kuulostaa siltä, että sinuaohjaavat hormoonit ja sekava suhtautuminen uusperheeseen. Valitettavaa, mutta totta, usein ne isin lapset jää jalkoihin äitipuolen (varsinkin uusien) lapsien tieltä. Niin surullista ja sydäntä särkevää. Kannattaa aina miettiä tilannetta myös toiselta kantilta. Mitä jos ne omat kullannuput on joskus lapsipuolen asemassa? Miten heitä haluaisi kohdeltavan?

Joka tapauksessa tuleva lapsenne ei ole miehesi esikoinen. Halusit sitä kuinka paljon tahansa. Hän on jo kokenut ne kaikki ihanat ja hassut jutut mitä esikoisen kanssa koetaan. Miten lasta pidetään, miten hassusti se tuhisee, miten ihmeellistä kaikki onkaan. Niitä esikoiseen liittyviä tunteita et voi hänen kanssaan jakaa. Yritä hyväksyä se niin vaatteet ym. asiat eivät tunnut niin hurjilta. Eikä se kupus ole sen vähemmän rakas, ei todellakaan, mutta sen ihmeellisyyden, kaiken uutuuden voi kokea vain kerran. Sinä koet sen nyt. Miehesi on sen jo kokenut. Vaatteita ja tavaroita siihen ei kuitenkaan tarvita.
 

Yhteistyössä