<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 13 <3<3

Leonella, kuulostaa samalta kuin oma kiertokin. Itsellä on ollut aina hyvin säännöllinen kierto. Välillä pidempi ja välillä lyhyempi, mutta aina pidemmän jakson kerrallaan. Esim. vuosi sitten oli neljä kiertoa 21 päivän mittaisia (ikinä aiemmin ei ollut noin lyhyitä, enkä osaa sanoa mistä johtui) ja siitä se on pidentynyt ja vakiintunut hiljalleen 28-päiväiseksi. Ovulaatioita en ole koskaan tikuttanut, koska ne tuntuvat hyvin selkeästi kierron 14-15 päivänä. Ajoitus on vaan ongelmana täällä, kun ei tosiaan miehen kanssa olla samassa paikassa kuin viikonloppuisin. Joten katsellaan mikä tuuri on tässä kuussa...

Oon koittanut etsiä tietoa tuosta raskautumisen perinnöllisyydestä, mutta en ole mistään löytänyt. Luulisi, että siitä olisi edes jonkinlaisia tutkimuksia olemassa! Sen sijaan olen kuullut huhupuheita, että helpot synnytykset saattaisivat olla perinnöllisiä (lantion koolla voisi olla vaikutusta asiaan?), mutta en kyllä ole törmännyt tutkimuksiin siitäkään :p
 
Mä en muista että mikä mun kierto oli enne pillereitä. Söin niitä sen 12 vuotta joten aika unohduksissa on :whistle: Tosiaan tää on nyt kolmas kierto pillereiden jälkeen, toivon kyllä et ne pillerit eivät enää vaikuta. Voiko ne vaikuttaa vielä sen jälkeen kun ne on lopettanut? Eka ovis pillereiden jälkeen oli ihan yhtä helvettiä, se kyllä tuntui! Tai ainakin uskon että se oli sitä. Vatsaa kramppasi ihan kunnolla ja vuoto oli kirkasta limaa. Nyt ne vatsakrampit on jääneet mutta limat jatkuneet siinä kierron puolivälin paikkeilla. Noh, ei tässä mikään kiire ole et tärppää jos tärppää.

Meillä myös toisinaan ongelmana että ei nähdä. Asutaan saman katon alla mutta työvuorot voi mennä niin ristiin että arkipäivisin emme näe toisiamme muuta kun nukkuessa :LOL: Tosin jos nyt alkaa olla tarvetta niin kyllä mä miehen herätän kesken unien :p
 
Mieki oon miettiny noita perinnöllisyysjuttuja. Lähipiiristä oon kuullu että ite raskaus voi olla vaivoineen perityvät juttu. Miehen siskolla yrittämistä on vaadittu paljon, mutta anopista ja omasta äidistäni en oikeestaan tiedä. Äidillä oli miun ja pikkuveljeni välissä kohdunulkoinen, meillä vajaa 4vuotta ikäeroa mut en tiiä mihin kohtaan ku sijoittuu.. Kai se pitää vaan toivoa parasta.
 

THE ESIKOISESTA HAAVEILEVAT TO 15.11.2012




Vilijonkka....................26.................kp 48/29-35..................yk 8
Miuyy..........................21.................kp 44/28........................yk 2
Hydrangea..................26................kp 41/26.......................yk 9
PilkeSilmäkulmassa......?.....................kp 41/28-29..................yk 2



Lilja87......................25................kp 35/30-44?...............TJOT/yk 3
eläväinen................19..................kp 32/30-38.......................TJOT



empp......................21.................kp 26/30..............................yk 7
buffy......................23..................kp 26/28.............................yk 7
leonella..................28..................kp 24/28............................yk 2
Lullaby89................23....................kp 22/31-36....................yk 13
Niiu........................26...................kp 22/27-31......................yk 4
ralliruutu..................23...................kp 22/28.........................yk 2



Henrietta-.............. 25..................kp 19/38-49.......................yk 2
tuttikeiju...............22...................kp 17/28-35........................yk10
Kali85...................27....................kp 16/30-38.........................yk 5
Slallu...................25....................kp 15/28-41.........................yk2
Ensimmänen.............28....................kp 15/27-30.....................yk2
Fiinaliina.....................23................kp 14/33...........................yk 4



Miss_piggy..................31................Kp 9/29.......................... yk 7
maimai83....................29................kp 7/27-33...................... yk6
Dana-........................28.................kp 5/28........................yk 17
Fireweed...................23.................kp 5/27-30.......(virallinen) yk 1
pantera.....................19.................kp 1/27-28.......................yk 4



ODOTUKSEN ODOTTAJAT (Ilmoita dpo/pp halutessasi piinailijoihin)

pantera dpo 18
naapurintyttö dpo6
ensimmäinen dpo 2




HAAMUJENGI/RKTT


TAUSTALLA KUUMEILEE
Naapurin tyttö
Kaiku<3
Marpa
miranenn
pienestäkii
tada
Hey
Laola
Sanja
Ampparsson
jenninoora
Cheer115-





PLUSSANNEET :heart::heart::heart:

Tästä pinosta plussanneet odotuspuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2199247-rolleyes-esikoishaaveista-plussanneet-2012-2013-rolleyes/


Jeela 12.1.2012
Apina25 29.1.2012 yk 2
Chiba 09.02.2012 yv 2
Sanja 25.2.2012 yk 8 km
nellielli 27.2.2012 yk 10
fisukisu 1.3.2012 yk 2
Ampparsson 8.3.2012 yk 6 km
mirkkunen_ 26.3.2012 yk 2
Laola 6.4.2012 yk 3 km
yöperhonen- 19.4.2012
Tessu84 18.5.2012 yk 14/15
enni. 7.6.2012 yk 2
moulinrouge 11.6.2012 yk 2
Heidukka 18.6.2012 yk 7
Amore 20.6.2012 yk 3
lenkkari 29.6.2012 yk 10
Marpa 18.8.2012 yk 7 km
iitahoo 22.8.2012 yk 2
emppuli83 7.10.2012 yk 3(4)
Babyfever1 14.10.2012 yk 12
Naapurin tyttö 16.10.2012 yv 10 (km)
Piimis 17.10.2012 yk 4
Ninni_90 26.10.2012 yk 3


 
Viimeksi muokattu:
leonella kaippa se kierto voi olla pitkäänkin sekasin pillereiden lopetuksen jälkeen. Vaikka aluks ois ollut ihan normit niin joillain kavereilla on mennyt ihan sekasin parin kierron päästäkin. Mulla itellä oli onneks heti iha säännölliset ja säännölliset ne onn yt olleet jo kohta parisen vuotta.

ON Nyt voisin sanoa, että ne menkat tais alkaa sitte oikee urakalla. Oon kipuillut nyt pari päivää oikeen urakalla, kolmen tunnin välein särkylääkettä vaan. Mut emmä lähe noit kp:ta muutteleen ku silloin se kuiteski alko ihan normaalisti ja monesti mulla on alku just sellasta vähän niukempaa vuotoa ja sitte tulee pari päivää kunnolla. Tosin nää on nyt kestäneet sen ihanat 7pvä vaikka normaalisti se olis sen max5pvä. Mietin taas, et oiskohan ollut jotain kiinnityksen yritystä ollut ja siks venyy? Noh, kohta pääsee tikutteleen. Ostin eilen nyt sittenkin pc:n liuskoja enkä sitä digiä. Tuli niin paljon ostettua kaikkea, että päädyin edullisempaan versioon. (oli iin paljon ostettavaa: hygienia tuotteet, ruuat, astmalääkkeet ja sitte viel postitus rapunzenille reklamaatio... Voikohan sitä vaatia heitä maksaan postituksenkin, ärsyttää vaan kun lähettivät paskaa! )Viikonloppuna on varmaan pakko alkaa tikuttaan ovista, ku ei voi tietää tuleeko se aiemmin vai sitte vata oikeesti myöhemmin. Ja kuhan nää vuodot loppuu niin mies saa kyllä kantaa kortensa kekoon tässä hommassa ;)
Mutta joo, ulkona satelee...taidampa pukea ihanat oranssit kurahousut jalkaan. On se hyvä, että tolla miehellä oli pakkauksessa kurahousut :9 Lapsilla oli hauskaa, kun mäkin puin kurahousut. Meen opsikelja vaan totes, että meinaanko tuollaiset laittaa... Hänelläkin tais olla hauskaa. Toisin taas oli työkaverit, harmittelivat kun ei itsellään ole. Onneks sitä on jo kasvanut NÄIN ISOKSI, että voi pukea mitä vaan kunhan itsestä tuntuu hyvälle. Ei haittaa yhtään polkea sateessa, ku tietää että säilyy kuivana sekä tuo päivän ulkoilu. Ja yks mikä piristää.. Kohta saan alkaa pakkaamaan tavaroita, 15pv' niin saadaan avamaimet uuteen kotiin <3
 
Huomenta! :) Täällä tehdään tänään pitkä työpäivä, sitten käyn treeneissä ja alan pakkaamaan viikonloppureissua varten. Täällä siis kierron puolesta vaan odottelua, onneksi viikonloppu ainakin menee nopiaan niin ei tarvi taas kauaa kärvistellä ;)

Voisin laittaa torstaiaamun kunniaksi pientä gallupia!

Mitkä ovat teidän vahvimmat luonteenpiirteet? Entä mitkä omat ja miehen luonteenpiirteet haluaisit siirtyvän jälkikasvulle?
 
niiu ja hydra kiitoksia :) Itse en uskalla vielä kauheasti iloita eilisen vuodon takia. Olin niin varma että menkat olisi alkanut kunnolla koska eilen menkkojen piti alkaa. No huomenna täytyy taas testata ellei vuoto ala uudestaan ja kunnolla
 
miss_piggy
Mulla on täällä jotenki valkkari lisääntyny ja limat muutenki samates, jospa sitä tässä kierrossa tulis ihan ehta ovulaatio! :D Nyt vasta kp 9, mutta malttamattomana ootan ja ovistestit kaapissa.
Toivottavasti gelee royalet tekee tehtävänsä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miuyy
Sori pelkkä omanapailu mutta en millään meinaa uskoa todeksi täytyy varmaan parinpäivän päästä tehdä digi ja huomenna uus davidin liuska. Sitten ehkä uskaltaa kertoa miehellekin. Nyt pelkään että testissä oli vikaa ja että huomenna ei viivaa tulekkaan ja myös menkkojen alkamista pelkään. On aika sekavt fiilikset. Siskolleni kerroin heti. Olemme kaksoset niin hänelle tulee kerrottua kaikki ensimmäiseksi olemmehan olleet alusta asti yhdessä :D
Tilasin juuri eilen sähkötupakan ja nesteitä siihen no tänään sitten äkkiä tilaamaan mtös nikotiinittomia nesteitä :) Kavereilta ajattelin pitää raskautta salassa mahdollisimman kauan ja porukoillekin kerrotaan vasta rv12 jälkeen jos sinne asti päästään. Pelkään mennä vessaan kun pelkään että verenvuoto on alkanut. Vuoto on melkein vuorokauden pysynyt poissa
 
Onnea eläväinen:heart:

Tervetuloa uusille munki puolesta! :)

Täällä ei oo kyllä ollu mitään oloja koko kierron aikana. Ovista en bongannu, en kyllä testannutkaan ku kahtena päivänä, mutta ei mitään tuntemuksiakaan. Tätiä odotellessa, nyt ei oikeestaan oo ees haluja testailla etukäteen. Sitten testaan, jos täti ei tuu ajallaan, mutta mulla on semmonen tunne, että tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: eläväinen
Vilijonkka, voihan harmitus. :hug: Tiedän tunteen, kun kierrot vaan venyy. Mulla sentään onneksi on noi terot, niin kun tarpeeks alkaa jurppia, niin voi alkaa vetää niitä naamariin, niin johan helpottaa. :D Toivottavasti pääsisit pian oman gynen juttusille ja saisit kanssa vaikka terot, jos täti ei ole muuten tullakseen.
 
Kiitos Hydra!! :heart: Ootko sä jo alottanu terot? Miten pian pitäis vuoto tulla sen jälkeen? Mä oon kyllä päättäny et jos ens viikolla sinne gynelle pääsen niin en suostu lähtemään vastaanotolta ilman jotain pillereitä.. ;) vaikka eipä ne terot taida auttaa mitenkään raskautumisessa jos en ovuloi...
 
Vilijonkka, aloitin joo ne maanantaina. Tänään meni neljäs ja kuus vielä siis jäljellä, joten luultavasti ens viikon lauantaina pitäis menkkojen alkaa. Mulla kun alkaa yleensä 3. päivänä niiden lopettamisesta. Sitten kp 3 pääsen vihdoin aloittaan anazolit! :) Juu, eipä noista pelkistä teroista/primoista ole mulle ollut mitään muuta iloa, kun saa vaan ne menkat tuleen. Kysy ihmeessä myös pillereitä ovulaatioinduktioon. Onhan teilläkin jo aika pitkä yritys takana, joten etköhän voisi jo sellaiset saada. Oliko sullakin muuten pco vai onko vielä selvinnyt syytä pitkiin kiertoihin?

pantera, pahoittelut menkoista. Parempaa uutta kiertoa. :hug:
 
pantera pahoittelut tädistä :hug:

On Mulla on ongelma. Saattaa kuullostaa tyhmältä mut miten kertoisin miehelle plussasta. Oon miettiny sitä koko päivän. Kai mä kerron vast huomenna kun teen uuden testin. Vahvistuukohan viiva vuorokaudessa? Tädin tuleminen pelottaaa koko ajan.Teen digin vielä sitten ku muistan ostaa sen. Mun koti paikkakunta on niin pieni niin täältä en viitsi sitä ostaa :) jos digi näyttää et pon raskaana ni sit mut voi siirtää plussaneisiin
 
Hydra: En usko et mulla on pco, tai ainakaan gyne ei oo mitää siihen viittaavaa löytäny, vaikka mut on ultrattu tänä vuonna jo kaks kerta...tiedä sitte, kuinka selvästi se näkyis..Vai voiko se olla jotenki piilevänä? Enemmän epäilisin jotain häikkää hormonitasoissa, kun on kerta tää akneki (johon on onneksi purru tosi hyvin nää lääkkeet, jee!!!). Mut gyne tosiaan lupaili et ens viikolla ku tulee töihin ultrattais ja otettais samalla ne verikokeet huolimatta siitä et ne piti ottaa kierron alussa...kumpa jo pääsis siihen saakka :D mites ne anazolit eroaa clomeista? mä oon noista lääkityksistä (vielä?) ihan pihalla..Kärsivällisyyttä sinne tädin odotteluun!!!

Eläväinen: Älä stressaa turhaa :) ite en ainakaa voi kuvitella paljo ihanempaa asiaa ku kertoa miehelle kahdesta viivasta...
 
eläväiselle onnea. Mä kans nään iha nselkeesti sitä puansta siellä vaikka vähän uteinen kuva onkin <3

panteralle taas pahoittelut tädistä :( Todella tylsä kaveri! Josko tää keirto olis se meen kierto!

Päivitetään listaa... Täällä oma maha on tänään illan ollut tosiaan kuin ilmapakko tai ämpäri tai ihan mitä vaan.... Tosi pinkee olo, mut menkka kivut ei ihan niin kamalii enää. Kävin työterkalla ja sain duactii.. Ei onneks ollu poskionteloissa mitään turvotusta kamalampaa.. Säästynyt olen siis poskiontelotulehdukselta :) Milloinkahan sitä pitäis alkaa ettii sitä ovista??? Kun nää menkat oli tälläset ihmeelliset... Hitaasti lämpenevä täti ;) Positiivsta, ehkä on löytynyt vuokralainen mun asuntoon siskon tilalle... Ja ps. aika menee niin nopeesti... siskon tyttö tänään 6kk.
 
Leonella, mullakin on nyt menossa kolmas kierto pillereitten jälkeen, lopetin ne heinäkuun lopussa. Eka kierto oli sen 44 päivää, toka 30, ja nyt jo 35. meneillään :0 Pillereitä söin sen 9vuotta, mutta muistan että aiemmin kierto oli ihan säännöllinen, jotain 30+ päivää. Ja outoja oloja on ollu kyllä vähän väliä. Viime kierrossa tunnistin ovulaation ihan selvästi kp15, ja tässä kierrossa kans. Ihmettelen vaan, että eikö nimenomaan se kierron loppupätkä pitäs olla suunnilleen samanpitunen..

eläväinen, onnittelut plussasta:) mullakin käyny välillä mielessä, että miten ihmeessä sitä sitten uutisen miehelle kertois.. mä varmaan tökkäisin digitestin sille kouraan, ihmetelkööt siinä sitte:D

Kävin tosiaan eilen siellä gynellä, ei tarvinnut soitella ja kysyä voiko mennä jos on menkat, kun ei ne ehtiny alkaa:S mä sille sitten sanoin, että pelkään että on pco tai ties mitä tommosta, mutta se sano että ei pitäs vielä huolestua, että ultrataan vaikka alkuvuodesta ja katotaan tilannetta jos kierto ei oo tasottunu. Nojoo, onhan tää ehkä vähän hätiköityä, mutta kai mua nyt vaivaa. En olis varmaan missään vaiheessa alkanut mitään pco:ta ees pelkäämään, ellei täällä ois siitä puhuttu ja varsinki ku siihen liittyy akne. Ja muutaki taudinkuvaan sopivaa kyllä löytyy, mutta eihän se vielä mitää tarkota. Niin, ja olin ehkä vähän hämmästyny, kun se laitto mulle Terolut-kuurin ihan kaiken varalta vaan?! Mä kyllä sanoin että oottelen ihan rauhassa ens vuoden puolelle..
 
Onnea eläväinen kertakaikkkisen upeaa :heart:

Panteralle onnea seuraavaan yritykseen :)

Mites muuten nuo kaikenlaiset lääkkeet yms mitä teistäkin osa käyttää? Mikä on mihin tarkoitukseen, entä kuinka pitkän yritysajan jälkeen niitä saa?
Oletteko käyneet ennen yrittämisen aloittamista gynellä tms? Itse en ole, tuli vaan juuri mieleen että olisiko tarvinnut.

Mulla on ollu tänää pissahätä tosi usein. Toiveajattelua, luulisin. Tekisi mieli sittenkin jo tehdä testi mut menossa on 10 päivä ovulaation jälkeen niin en viittis turhaan testiä tuhlata :D Koska todennäköisempää on että en ole raskaana. Hirveen hitaasti menee nyt päivät ja viikot!
 

Yhteistyössä