Mistä rahaa.... Olen aivan pulassa....

• Viestiketjun aloittaja vedän itseni kohta hirteen
  • Ensimmäinen viesti
vedän itseni kohta hirteen
Erosin miehestäni kesällä ja muutin omilleni.
Olin melkein 4kk asuntojonossa, kunnes sain yksityiseltä asunnon.
Auto on välttämätön työni puolesta.

Mulle jää kuussa käteen palkasta n.1400euroa. Siihen 150e lapsilisä yh-korotuksella ja 130e elarit. Eli 1680e/kk.

Vuokra 580e
Sähkö n.80e/kk
Bensat n.100e/kk
Lainanlyhennys 160e/kk

Mun ja lapsen ruuat ja hygieniatarvikkeet n.300e/kk

Laskut n.max.200e/kk (turhat, esim.lehdet olen perunut)

Siitä voi itsekukin päätellä mitä jää käteen.

Nyt tuli lisäksi 200e mätkyt ja 200e autoremontti. Ja mulla ei ole rahaa. Miten ihmiset selviää tällaisista tilanteista?! MITEN?!

Ei mulla ole ketään keneltä lainata.

soitat nyt vaikka verottajalle,jos niille mitenkään kävis että maksat pienemmissä erissä mätkyjä. erottaja on perseestä,mutta minä aikanani ollessani samankaltaisessa tilanteessa sain sovittua mätkyjen maksua pitemmälle aikavälille. koita nyt sitäkin.ja muuten pihistelet sitten ruuastasi,et lapsen vaan omasta..
ihmiset selviää kitkuttelulla ja kaikesta tinkimällä,niin mekin..

Minkä lainan lyhennys? Voisiko siitä neuvotella esim. erää pienemmäksi?

Oletko kilpailuttanut kaiken: vakuutukset, puhelinliittymät, netin, sähkösopimuksen?

Olisko mahdollista hankkia lisätuloja jotenkin, sivutyötä tekemällä? Itse myyn kotigastronomin mausteita, mutta olen myös mm. purkanut haastatteluja, lääkärin saneluita ja tutkimusaineistoa kotoa käsin koneella, jakanut lehtiä...

ehdotuksia
Pystyisitkö neuvottelemaan lainanlyhennyksestä muutamaksi kuukaudeksi maksettavaksi pelkät korot vai auttaako se asiaa (mätkyjen ja autoremontin suhteen siis)? Onko sulla luottokorttia? Autohuollon voi ainakin maksaa sillä ja lyhentää hiljaksiin. Puhelin- ym. laskuihin saa aika helposti lisää maksuaikaa kun ajoissa soittaa ja kysyy ja jos on aiemmin hoitanut ne ajallaan.

Voitko myydä jotain esim. netin kirppiksellä? Huonekalua tai esim. lapselle tarpeettomaksi käyneitä tavaroita.

Tuntuu tosi kurjalta sanoa tämä, mutta noiden lukujen suhteen et oikeastaan ole kovin ahtaalla. Tai siis toki koet olevasi, mutta kurjemmassakin jamassa olevia on paljon. En tarkota vähätellä sun tilannetta ja musta on aina hienoa, että ihminen pyrkii selviytymään itse taloutensa kanssa. On niitäkin, joita ei paljon kiinnosta vaikka laskut erääntyisi tai joita ei paljon kiinnosta yrittää tehdä mitään itse, vaan heittäytyä sossun varaan. (Tällä en tarkota, että kaikki sossun asiakkaat vois ylipäätään itse vaikuttaa tilanteeseensa.)

sh

Oletko kilpailuttanut kaiken: vakuutukset, puhelinliittymät, netin, sähkösopimuksen?

Olisko mahdollista hankkia lisätuloja jotenkin, sivutyötä tekemällä? Itse myyn kotigastronomin mausteita, mutta olen myös mm. purkanut haastatteluja, lääkärin saneluita ja tutkimusaineistoa kotoa käsin koneella, jakanut lehtiä...
Mistä tuollaista haastattelujen purku tai lääkärin saneluhommia kotiin sais? Kiinnostais :D

"vieras"

Tämä vitun avohoitopotilas se jaksaa. Tuo on jo surullisen kuuloista.

autoremontti olis maksanut yli puolet enemmän ellen olisi käyttänyt sitä tutulla.
lainanlyhennys on autolainasta.
auto on tarkoitus vaihtaa halvempaan, mutta se ei käy kädenkäänteessä. nyt kun auto laitettu kuntoon, niin mun serkku tekee siihen vielä "viime silauksen" ja varmaan viikonloppuna laittaa myyntiin.
ei oltu aviossa, en saanut erossa mitään.
mä tiedän, että olen tottunut elämään "leveästi" kun käteen on ennen eroa jäänyt joka kuukausi se melkein tonni ns.omaa rahaa.
nyt se satanen mikä jää tuntuu ihan kamalalta.
itkettää, ahdistaa, vituttaa.

oon perunut lehdet, kilpailuttanut yrityksiä, koittanut pihistellä ja pihistellä ja tää on vaan ihan kamalaa.

Mistä tuollaista haastattelujen purku tai lääkärin saneluhommia kotiin sais? Kiinnostais :D
Mulla kävi tuuri kun hyvä ystävä on lääkäri ja aloitti pitää yksityisvastaanottoa. Tiesi että mä oon tehnyt sitä aiemmin työkseni ja otti yhteyttä ja kysyi. Laskutus meni helposti mun oman toiminimen kautta.

Mutta ehkä jostain lääkäriasemilta voisi kysellä. Mehiläisen säännöt kieltää ulkopuolisten palveluntarjoajien käytön, mutta joku muu lääkäriasema voisi innostua.

"vieras"
Tuntuu tosi kurjalta sanoa tämä, mutta noiden lukujen suhteen et oikeastaan ole kovin ahtaalla. Tai siis toki koet olevasi, mutta kurjemmassakin jamassa olevia on paljon. En tarkota vähätellä sun tilannetta ja musta on aina hienoa, että ihminen pyrkii selviytymään itse taloutensa kanssa. On niitäkin, joita ei paljon kiinnosta vaikka laskut erääntyisi tai joita ei paljon kiinnosta yrittää tehdä mitään itse, vaan heittäytyä sossun varaan. (Tällä en tarkota, että kaikki sossun asiakkaat vois ylipäätään itse vaikuttaa tilanteeseensa.)
Samaa mieltä. Ruoka+hyg kulut pariksi kuukaudeksi minimiin, niin siinä on jo kerätty tarvittava 400 euroa. Satasella kuussa pärjää hetken ajan ihan hyvin, kun tekee puuroja ja keittoja, pesee vaatteita, pyyhkeitä ja petivaatteita puolet harvemmin (ei esim. pese vaatteita joka käytön jälkeen vaan tuulettaa ja poistaa vain tahrat), peseytyy itse vain joka toinen päivä (jota monet tekee muutenkin), jne. En väitä, että tuollaista jaksaa loppuelämän, mutta pariksi kuukaudeksi toimii hyvin ja sen jälkeen käyttää kuussa vain 250 euroa ja säästää sen 50 euroa per kuukausi pahan päivän varalle.

"vieras"
Mulla kävi tuuri kun hyvä ystävä on lääkäri ja aloitti pitää yksityisvastaanottoa. Tiesi että mä oon tehnyt sitä aiemmin työkseni ja otti yhteyttä ja kysyi. Laskutus meni helposti mun oman toiminimen kautta.

Mutta ehkä jostain lääkäriasemilta voisi kysellä. Mehiläisen säännöt kieltää ulkopuolisten palveluntarjoajien käytön, mutta joku muu lääkäriasema voisi innostua.
No ei saisi innostua, nuo toisten ihmiset sairaudet on henkilökohtainen juttu ja niiden selittelyä ei kyllä voi ulkoistaa. Kaveris on tehnyt emämokan ja siihen pitää puuttua.

Mitä nuo 200e laskut on? Voisiko niistä vielä karsia jotain pois? Puhelimen käyttöä vähemmäksi (jos joku kk maksullinen sopimusliittymä niin se pois), tiputa netin nopeutta... ja ikävä kyllä se vaan on niin että "omaa rahaa" ei joka kuussa jää.

"alma"
Jos nyt oikein laskin, niin sinulla jää noiden "pakollisten" menojen jälkeen 260€, eli toisen noista isoista laskuista pystyt maksamaan? Eikö mätkyille tai autorempalle pysty sopimaan maksuaikaa?

Tuttu tekemään autoremonttia, jos löytyy. Ei merkkihuoltoja ja varaosat ostaa itse. Kannattaa myös harkita myös auton vaihtoa halvempaan autoon.
No, helppo sanoa että myy pois. Mutta ei se ole yhtään varmaa, että auto menee nopeasti kaupaksi. Huonolla tuurilla se voi kestää kuukausia, vaikka auto olisi hyväkuntoinen ja samanlaisiin verrattuna hinta ois kohdallaan. Kokemusta on..

Minä säästäisin nyt etupäässä noista ruoka- ja hygieniamenoista, joista muutkin on ehdottaneet karsimaan. 300e todella kuulostaa paljolta yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle.

Tunnusmerkit
[QUOTE="vieras";27532648]:LOL: No eipä ole. Miksi sä yrität tartuttaa omaa pahaa oloas muihin, onko joku tehnyt susta ls-ilmoituksen vai teenkö minä? Asiasta on jo ilmoitettu poliisisille, älä poistu mihinkään![/QUOTE]

Muotoilen uudelleen: omasta mielestäsi sinulla ei kenties ole huono päivä, olethan tottunut tuohon v..tutusasenteeseen.

Ulkopuoliselta se ei kuitenkaan vaikuta hyvältä. Käy haukkaamassa happea välillä.

suuret ruokakulut selittyy ehkä osittain siltä, että mulla ei ole kun pieni hikinen pakastelokero tässä kämpässä, en saa tehtyä esim.isoa keittoa tai laatikkoa ja laitettua pakastimeen. kaikki ruoka tehdään kerralla ja syödään muutamana päivänä samaa.

lapsella on tällä hetkellä eräs lääkityskokeilu ja siihenkin menee rahaa, ei miljoonia, mutta menee ja lasken senkin tuohon hygienia- ja ruokalaskuun.

oon saanut sukulaisilta polttopuita et voin lämmittää takkaa ja säästää sähkössä, mutta nekin on kohta loppu enkä kehtaa kerjätä lisää. tää on vaan ihan hirveetä, olkoonkin ihmisiä joilla menee sata kertaa huonommin. olen kiitollinen, että mulla on katto pään päällä ja ruokaa, töitä ja perusasiat kunnossa, mutta on tää silti hirveetä.

Yhteistyössä