Voiko perhekahvilaan mennä jos on flunssaisena?

• Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti
"hei"
Meillä on jo 3 viikkoa estyny perhekahvilaan meno erinäisten menojen vuoksi. Tänään voitais mennä, mutta esikoinen ja minä olemme flunssassa. Nuhaa vain ja esikoisella lisäksi hiukan yskää.

Tarttuukohan tämä tauti vielä vai ollaanko suosiolla menemättä?

addad
en suosittele, tällä siirrät sen jollekkin toiselle kun pärskitte sielä ja lapses pyyhkii räkänsä joka paikkaan mihin koskee niin jos jäisitte kotiin ja säästäisitte muut pöpöiltä

entinen perhekahvilan vetäjä
Mikä järki on lähteä muita tartuttamaan vaan siksi, että haluatte itse sinne mennä?
Kiva sitten ku muut lapset ja ohjaajat altistuu tommoiselle..
Meillä oli ovessa lappu, että kipeänä ei saa tulla..
muutaman kerran joutu muistuttamaan asiasta, kun ohjaajiinki tarttui ja sit joutu laittaa lapun luukulle et paikka on kiini...

aina on
Kyllä tuo nyt on liioittelua jos nuhassa ja yskässä ei saa mennä. Kyllähän päiväkodeissa, kouluissa, kaupoissa yms paikoissa aina joku vähän köhii tai niistää. AIvan älytöntä on pelätä nuhaa noin kamalasti. Vastustuskykyä pitää lasten lapsuudessa kerätä ja ylisuojelemalla ei hyvä heilu....

Kyllä voi mennä nuhassa ja pienessä köhässä Nuhan paraneminen voi viedä parikin viikkoa ja jos niistät ja peset kädet niistämisen jälkeen niin etpä juuri tartuta

Vierasäiti
Jos nuha tarkoittaa vihreän paksun rään valumista niin silloin pysytään kotona.

Jos kyseessä kirkas neste niin ei haittaa. Nenä kannattaa pienellä pyyhkiä usein ja muistaa käsien pesu.

"vieras"
Menkää vaan, mutta toivottavasti saat pari vihaista katsetta ainakin!

Minusta on itsekästä mennä tartuttamaan. Ota huomioon että kaikille se flunssa ei ole "vaan pientä flunssaa", vaan esim infektioastman kanssa se pieni flunssa voi viedä sairaalaan.

"vieras"
Mulla ainakin valuu nokka helposti yli kuukauden flunssaan sairastumisen jälkeen. Eli olisi aika mahdotonta olla pois töistä (=lasten parista) koko se aika. Eli kunhan pahimmat flunssaoireet ovat hellittäneet ja olo on hyvä, voi minusta (ja työterveyslääkäristä) alkaa elää normaalia elämää.

"mona"
[QUOTE="vieras";27529159]Aivan, ja siksi flunssat ja pöpöt jylläävät päiväkodeissa lähes koko talven, kun mammat ei malta olla kotona sairastavien lasten kanssa.[/QUOTE]

Siis mammat ei saa olla kuin sen 3päivää pois töistä sairaan lapsen takia, kuka sitä nuhaa sit hoitais sen 3viikkoa?

"ärsyyntynyT"
Siis vaan siinä tapauksessa et räkä on kirkasta ja sitä ei tarvi pyyhiä tyyliin 5 min välein. Mä ainakin vihaan sitä kun on niitä itsekkäitä ihmisiä jotka tulee perhekerhoon kun pirjoliisalla ei ollu enää eilen kuumetta, et enää ei oo kun tällänen yskä (keuhkoista asti kuuluu kamalat äänet) ja pieni nuha (jatkuvasti vihree räkä valuu). Just toillai niissä paikoissa koko ajan taudit kiertää kun ei osata olla kotona tarpeeks kauan. Ja ei sitä koko talvee sairasta jos KAIKKI tekis niin et olis kotona sen ajan kun kipeinä ollaan. Ja joo tottakai niitä räkänokkia kaupassakin on, mut siellä ei se tartunta riski on kuitenkin pienempi. Perhekerhossa kun lapset leikkii ihan keskenään, samoilla leluilla leikitään ja pienemmät laittaa niitä suuhunkin eli siellä kyllä tartunta riski paljon isompi.

Ei sitten millään ymmärrä itsekkäitä vanhempia kun ei jakseta olla enää kotona ni mennään tartuttaan muut. Meilläkin esikoinen kun sairastaa niin joka kerta saa pelätä et joko taas on ambulanssireissu sairaalaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27529142]Minusta on itsekästä mennä tartuttamaan. Ota huomioon että kaikille se flunssa ei ole "vaan pientä flunssaa", vaan esim infektioastman kanssa se pieni flunssa voi viedä sairaalaan.[/QUOTE]

Juu, näin meillä kävi juuri ja flunssakausi on vasta alkamassa... :(

Jos mulla itselläni on hieman flunssaa ja lapsi on terve, niin voisin mennäkin, koska osaan huolehtia niistämisestä, yskiä paperiin ja pestä kädet aina sen jälkeen. Jos oon niin flunssainen, että joutuisin koko ajan pesemään käsiä, niin en menisi.

Mä en oo tykännyt viedä lasta sisäleikkipaikkoihin sen jälkeen, kun saatiin häijy oksennustauti sellaisesta :p .

"vieras"
Kyllä meillä mennään nuhassa. Ei kyllä muuten päästäis koko talvena mihinkään kun aina joku noista lapsista on nuhassa. Meillä kahdella lapsella on infektioastma eikä se estä meitä liikkumasta kerhoissa. Meillä on ohjeet lääkityksen aloitukseen flunssan yhteydessä niin ei jouduta sairaalaan lähtemään. Meillä kerhossa on paljon nuhaisia lapsia myös niitä joilla valuu se vihreä räkä, mut en usko et silti sairastetaan tavallista enenmpää.

vieras*
Kyllä tuo nyt on liioittelua jos nuhassa ja yskässä ei saa mennä. Kyllähän päiväkodeissa, kouluissa, kaupoissa yms paikoissa aina joku vähän köhii tai niistää. AIvan älytöntä on pelätä nuhaa noin kamalasti. Vastustuskykyä pitää lasten lapsuudessa kerätä ja ylisuojelemalla ei hyvä heilu....

Kyllä voi mennä nuhassa ja pienessä köhässä Nuhan paraneminen voi viedä parikin viikkoa ja jos niistät ja peset kädet niistämisen jälkeen niin etpä juuri tartuta
Niinpä niin, ei ihme että taudit kiertää.

Perhekerho on ihan vapaaehtoinen vapaa-ajanmeno... ap ei ole omilta kiireiltään sinne ehtinyt, miksi pitäisi flunssaisena sinnen mennä?

Yhteistyössä