Kummilapsi pyytää lahjaa, jota ei pysty hankkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipari

Vieras
Mitä tehdä, kun kummilapsi pyytää kallista lahjaa? olen opiskelija ja 80e joululahja on liian kallis minulle. Tiedän, että ei auta muu kuin laittaa viestiä hänelle, että ei ole varaa.
Onko muut joutuneet tällaiseen tilanteeseen että pitää vaan ilmoittaa, että ei ole tähän varaa. Koen, että on noloa, mutta pakko. ostaisin hänelle toki, jos olisi, mutta kun ei ole.

No huh huh, mikä ahne lapsi!! Sais saarnan jos olis oma lapsi ja saisin selville et tommoista summaa kinuaa.
Meillä suvussa esim 50 V lahjakaan ei taida olla lähimmiltäkään kuin ehkä max 40-50€ per nuppi.

Mun mielestä sekin on jotenkin outoa, että 16-vuotiasta kummilasta muistetaan vielä lahjoin. Tai kai se joillain on tapana, mutta mulle tutumpi tapa on se, että muistetaan synttäreinä rippikouluikään saakka, ja sitten tietty hääpäivänä tai tasalukusynttäreinä.

Mutta joo. Laittaisin 20 € kirjekuoreen ja toivottaisin hyvää joulua.

No minusta joululahjatoive on TOIVE, ei mikään määräys tai velvoite hankkia se.

Ilmoittele, ettei sinulla ole varaa hankkia sitä, niin voi esittää saman toiveen toisaalle. Tuon ikäiselle suosittelen antamaan rahaa ihan käteisenä lahjaksi, sen verran kuin katsot voivasi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27495594:
onnistuisko kimppalahjana esim vanhempien kanssa tuo toive totetuttaa? tai sit vaan tosiaan annat sen summan kun sulla on varaa. 16v varmaankin jo ymmärtää et aina ei ole varaa ihan mihin tahansa.