Kummilapsi pyytää lahjaa, jota ei pysty hankkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piipari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piipari

Vieras
Mitä tehdä, kun kummilapsi pyytää kallista lahjaa? olen opiskelija ja 80e joululahja on liian kallis minulle. Tiedän, että ei auta muu kuin laittaa viestiä hänelle, että ei ole varaa.
Onko muut joutuneet tällaiseen tilanteeseen että pitää vaan ilmoittaa, että ei ole tähän varaa. Koen, että on noloa, mutta pakko. ostaisin hänelle toki, jos olisi, mutta kun ei ole.

No huh huh, mikä ahne lapsi!! Sais saarnan jos olis oma lapsi ja saisin selville et tommoista summaa kinuaa.
Meillä suvussa esim 50 V lahjakaan ei taida olla lähimmiltäkään kuin ehkä max 40-50€ per nuppi.

Mun mielestä sekin on jotenkin outoa, että 16-vuotiasta kummilasta muistetaan vielä lahjoin. Tai kai se joillain on tapana, mutta mulle tutumpi tapa on se, että muistetaan synttäreinä rippikouluikään saakka, ja sitten tietty hääpäivänä tai tasalukusynttäreinä.

Mutta joo. Laittaisin 20 € kirjekuoreen ja toivottaisin hyvää joulua.

No minusta joululahjatoive on TOIVE, ei mikään määräys tai velvoite hankkia se.

Ilmoittele, ettei sinulla ole varaa hankkia sitä, niin voi esittää saman toiveen toisaalle. Tuon ikäiselle suosittelen antamaan rahaa ihan käteisenä lahjaksi, sen verran kuin katsot voivasi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27495594:
onnistuisko kimppalahjana esim vanhempien kanssa tuo toive totetuttaa? tai sit vaan tosiaan annat sen summan kun sulla on varaa. 16v varmaankin jo ymmärtää et aina ei ole varaa ihan mihin tahansa.

Olen aikaisempina vuosia ostanut hänelle sitä, mitä hän on pyytänyt, mutta olen nykyään pelkästään opiskelija ja elän hyvin tiukilla. Kummilapsi tietää tämän, mutta hän ei osaa ajatella tilannettani. Hän on sanonut, että minun pitäisi mennä töihin.. En vaan nyt opiskelultani ehtisi. Tämä nuori elää nyt murrosikäkautta ja hänelle on tärkeää saada kaikkea samaa mitä on kavereillakin. Tätä lasta on aikaisemmin kiusattu ja minä olen aikaisemmin heltynyt ostamaan hänelle sitten, mitä hän toivoo.
Nyt vaan tuntuu pahalta, että en pysty ostamaan. Hän jo syksyllä mainitsi, että minun pitäisi tosiaan toihin, jotta hän saisi edes jotain :D
Vaikeaa näiden nykymurrosikäisten kanssa. Tosiaan en ole äiti vaan kummitäti, joten yritän pitää vaan hyviä välejä.

Olen aikaisempina vuosia ostanut hänelle sitä, mitä hän on pyytänyt, mutta olen nykyään pelkästään opiskelija ja elän hyvin tiukilla. Kummilapsi tietää tämän, mutta hän ei osaa ajatella tilannettani. Hän on sanonut, että minun pitäisi mennä töihin.. En vaan nyt opiskelultani ehtisi. Tämä nuori elää nyt murrosikäkautta ja hänelle on tärkeää saada kaikkea samaa mitä on kavereillakin. Tätä lasta on aikaisemmin kiusattu ja minä olen aikaisemmin heltynyt ostamaan hänelle sitten, mitä hän toivoo.
Nyt vaan tuntuu pahalta, että en pysty ostamaan. Hän jo syksyllä mainitsi, että minun pitäisi tosiaan toihin, jotta hän saisi edes jotain :D
Vaikeaa näiden nykymurrosikäisten kanssa. Tosiaan en ole äiti vaan kummitäti, joten yritän pitää vaan hyviä välejä.

Menisi itse töihin. Kyllä 16-vuotias voi jo osa-aikatöitä tehdä, niin saa hankittua itselleen mieluisia asioita, sen sijaan että niitä kummiltaan kerjää.

Meinasin tarjoutua sulle "aputontuksi", mutta tuo nyt valitettavasti muutti tilanteen vähän toiseksi : / Mä ymmärrän hyvin, että kiusatuksi joutuneelle nuorelle on tavallistakin tärkeämpää olla kuten muutkin, mutta tämän nuoren kohdalla on tilanne kääntynyt jotenkin väärille raiteille. Sanot ihan suoraan, että et pysty nyt niin kalliiseen lahjaan, koska taloudellinen tilanteesi ei ole enää samanlainen kuin aiempina vuosina.

Menisi itse töihin. Kyllä 16-vuotias voi jo osa-aikatöitä tehdä, niin saa hankittua itselleen mieluisia asioita, sen sijaan että niitä kummiltaan kerjää.

Hän oli töissä kesälomalla, mutta rahat ovat käytetty mopoon.
minusta tuntuu, että nykypäivänä nuoriso tarvitsee niin paljon. En tiedä, onko niin kova paine nuorilla saada merkkivaatteita, jotta voisi olla hyväksytty seurassa tai jotain..? Aikaisemmin ketjussa kirjoitin, että kummilapseni on ollut kiusattu.

minusta tuntuu, että nykypäivänä nuoriso tarvitsee niin paljon. En tiedä, onko niin kova paine nuorilla saada merkkivaatteita, jotta voisi olla hyväksytty seurassa tai jotain..? Aikaisemmin ketjussa kirjoitin, että kummilapseni on ollut kiusattu.
Kiusattu tai ei, mutta kusipääopistossa tuntuu olevan aika vahvoilla, jos sinun pitäisi mennä töihin, jotta pikku kermaperse saisi lahjansa. Minä en antaisi mitään tuollaisen kommentin jälkeen.

Voi olla jatkossakin, jos tyyli pysyy samana...ts. jos sanelee muille sääntöjä, puuttuu asioihin jotka ei mitenkään kuulu hänelle.

Yhteistyössä