voiko kummeja pyytää kimppalahjaan jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos kummit ovat muutenkin läheisiä, niin kyllä uskaltaisin ehdottaa kimppalahjan antoa. Itse ostimme kimppalahjana kummitytölle syöttötuolin eräs joulu, mutta sen me kummit päätimme ihan yhdessä, äitille vain kerroimme että nyt on tällainen tulossa, älä osta itse :D

Tosin ehkä vähän kummallista olis jos äiti alkaa suunnittelemaan "erkki osallistuu 30 ekellä, liisa 20 ekellä ja sää 40 ekellä...", odottaisin kuitenkin että kummit itse jokainen ovat myöntyväisiä asiaan ja hoitavat lahjan hommaamisen itse, en siihen sitten enempää puuttuisi vinkkaamista enempää.

Hyvä ystäväni, jonka lapsen kummi olen, pyysi osallistumaan kimppalahjaan. Koska se lahja oli arvokas lelu maksoin hampaat irvessä. Jos kyse olisi ollut jostakin järkevästä investoinnista osallistuminen olisi ollut mielekkäämpää. Koin ystäväni käyttävän hyväkseen minua, koska hän tietenkin tunteili lapselleen kivaa joulua. Olisi edes ollut pyörä, tärkeä harrastus, matka tmv.

Sen jälkeen päätin, etten enää neuvottele lahjoista ystäväni kanssa. Lykkään rahan kummilapsen tilille. enkä taatusti kysy mihin se on käytetty. Siinä perheessä ei ole tarkoitustakaan säästää, vaan märistä kuinka rahat eivät riitä mihinkään.

Itse en osta kummilapsille joululahjoja ollenkaan,niinpä olisin melko inhottavassa tilanteessa jos tultaisiin kyselemään kimppalahjaan! Jos kummit itse kysyy lapsen toiveita voi helposti sanoa tuosta ideasta,muuten olisin hiljaa.

[QUOTE="vieras";29194765]Oonko ainoa jonka mielestä 140€ joululahja on todellakin kallis eikä vaan vähän hintava...[/QUOTE]

riippuu lapsen iästä. jos alle kouluikäinen niin romuahan se on ja vanhempien pitäisi itse maksaa.

En tosiaan pahastuisi vaan mielelläni osallistuisin! Joka jouluinen ja synttäriaikainen pulma on pähkäillä mitä lapsi tosiaan tarvitsee/haluaa kun tuntuu jo olevan kaikkea. Eikä aina haluaisi niitä vaatteita/leuja ostaa. Tuohon osallistuminen olisi siis tosi hyvä idea, kysy oman lapsesi kummeilta ehdottomasti :)