Onko teistä OK että mies menee saunailloissa sekasaunaan?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
asdasd
Mä itse en halua olla muiden (miesten tai naisten) kanssa alasti saunassa, mutta vaan siksi että haluun pitää yllä illuusiota hyvästä kropasta. Mulla on nimittäin vaatteet päällä tosi kiva vartalo, mutta riisuessa paljastuu roikkuvat tissit ja kurttuinen maha. Muut saa kyllä olla puolestani alasti saunassa mun kanssa, ja mieskin saa saunoa miten huvittaa. Kunhan nyt ei kahdestaan jonkun naisen kanssa oo. Tuskin isossa porukassa kukaan alkaa mitään hommailemaan, ja katsominen on mun mielestä ihan ok.
Miksei sitten kahdestaan? Mitä pelkäät?

nohh
En itse menisi sekasaunaan työkavereideni kanssa, en haluaisi joutua muiden (edes päänsisäisen) arvostelun ja arvioinnin kohteeksi, vaikka ihan hyväkroppainen ja nuori olenkin. Kauhistuttaa kuitenkin jo ajatuskin, että miespuoliset työkaverit näkisivät minut alasti.

Ja tuo on ihan pötypuhetta, että "sauna on epäeroottinen paikka, ei kellään mikään seksi siellä ole mielessä". Aivan varmasti ihmiset saunassa tsekkaavat miltä kukin näyttää, vaikka yrittävät tehdä sen mahdollisimman huomaamattomasti.

Miestä en alkaisi kieltämään, mutta en varsinaisesti kauhean hyvänä ajatuksena sitä pidä, että (usein hyvin humalanhuuruisissa) pikkujouluissa noita sekasaunoja pitäisi alkaa järjestää.

En itse menisi sekasaunaan työkavereideni kanssa, en haluaisi joutua muiden (edes päänsisäisen) arvostelun ja arvioinnin kohteeksi, vaikka ihan hyväkroppainen ja nuori olenkin. Kauhistuttaa kuitenkin jo ajatuskin, että miespuoliset työkaverit näkisivät minut alasti.

Ja tuo on ihan pötypuhetta, että "sauna on epäeroottinen paikka, ei kellään mikään seksi siellä ole mielessä". Aivan varmasti ihmiset saunassa tsekkaavat miltä kukin näyttää, vaikka yrittävät tehdä sen mahdollisimman huomaamattomasti.

Miestä en alkaisi kieltämään, mutta en varsinaisesti kauhean hyvänä ajatuksena sitä pidä, että (usein hyvin humalanhuuruisissa) pikkujouluissa noita sekasaunoja pitäisi alkaa järjestää.
Ei se alastoman ihmisen katsominenkaan mitenkään eroottista ole :D

"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja voi pölö;27483722:
No onhan tuo nyt vähän eri asia, kuin mennä työkavereiden kanssa pikkujouluhuuruissa sekasaunomaan... En tiedä, itse en edes kehtaisi mennä sekasaunaan ilman pyyhettä, uikkaria tms. Oon sitten varmasti todella rajoittunut.

Hauska verrata tätä suomalaisten alastomuuskulttuuria vaikkapa keski-eurooppalaisten tai jenkkien vastaavaan. Muualla kun tuntuu olevan noloa näyttäytyä alasti jopa samaa sukupuolta olevien seurassa :whistle: En tiedä miten sitten hoitavat vaikkapa uimahallissa käymisen jne.
En tiedä, millä tavalla miehen kavereiden kanssa saunominen on eri asia kuin omien työkaverien kanssa saunominen. Joku voisi pitää sitä ehkä jopa pahempana juttuna. Ja kyllä siellä mökilläkin olutta oli.

Siksi luottaisin tässä asiassa paikalla olijan näkemykseen. Jos hän tietää menevänsä saunaan rentoutumaan ja parantamaan maailmaa eikä töllöttämään toisia/tulemaan töllötetyksi, voin tuskin kotoa käsin hänen motiivejaan epäillä.

Mitä muuten jenkkeihin tulee, niin hehän käyvät koulussakin joka päivä jumppatunnin jälkeen yhteissuihkussa, ainakin kävivät siihen aikaan kun siellä enemmän aikaa vietin. Joten luulisin ettei oman sukupuolen keskinäinen alastomuus ole heille niin kauheaa tuskaa, tai sitten kyseessä on todella tuskainen kansa.

vieras*
Tysökentelen ja opiskelin miesvaltaisella alalla, enkä ole saunonut miespuolisten kavereideni kanssa. En opiskellessa enkä työelämässä.

Vieraiden miesten kanssa saunominen ei vastaa kuvaani saunomisesta... saati sitten että ko. äijät ovat kännissä... kiitos ei.

"Entinen Ksantippa S."
Sinusta ei ehkä ole, mutta monen muun mielestä on. Erityiseti miehethän kiihottuvat alastoman naisen näkemisestä, heille visuaalisuus on tärkeämpää kuin naisille.
Enpä tiedä itkeäkö vai nauraa, kun mietin tuota viimeisintä sekasaunakokemustani. Henkka (nimi muutettu) kertoo itku kurkussa miten ex-vaimo keksi omasta päästään perheväkivaltasyytöksiä saadakseen huoltajuuden, ja samaan aikaan hänen kolme hyvää kaveriaan katsoo kuolaten raskaana olevan Ksantipan pyllyä.

En luule itsestäni ihan noin paljoa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;27482548:
Ihan sama mulle, jos tykkää löysää kulliansa esitellä :D Ei se multa oo pois. Mä en kyllä itse haluais nähdä miespuolisia työkavereitani alasti.
Mistäs tiedät jos ei olekaan löysänä siellä :rolleyes:

nohh
Enpä ole ikinä huomannut kellään stondista sekasaunassa.
Eivät kaikki kaikista naisista kiihotu, kuten ei toisinkaan päin. Mutta jotkut joistakin. En usko, että kaikki ihmiset täysin ignooraavat toistensa alastomuuden ja unohtavat heti, miltä se päivittäin vastapäätä istuva Janica tai Mikko nyt näyttikään. Kuten ap:n mieskin oli (tahdittomasti) todennut, oli hänenkin mielestä hauska päästä tarkastamaan naispuolisten työkavereiden "tissit ja tussut".

Yhteistyössä