Mies-suomi-mies-sanakirjalle olis nyt käyttöä. Osaisko joku palstalaisista selventää mitä tämä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Sanoin miehelle, että neljäs lapsi voisi olla aika kiva ja että olin tätä asiaa nyt tässä vähän pohtinut ja miettinyt sitäkin, että sitten pitäisi ostaa 7-hengen auto.

Mies sanoi, että neljäs lapsi ei olisi kiva idea, eikä mitään isompaa autoa siis tarvita.

Ja sitten se meni nettiautoon etsimään 7-hengen autoa ja selvitti missä hinnoissa niiden verotukset ja vakuutukset on.

Jos se neljäs lapsi kerran on niin huono idea, niin mitä sitä sitten niitä isompia autoja edes kattelee?

:xmas:

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Jos se etsi sulle jotain faktoja siitä, ettei ajatus kannata :)? Tai sitten se innostui sanoista "uusi auto", vaikkei halunnutkaan sitä myöntää. Tai sitten se muutti mielensä todella nopeasti :).

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Jos se etsi sulle jotain faktoja siitä, ettei ajatus kannata :)? Tai sitten se innostui sanoista "uusi auto", vaikkei halunnutkaan sitä myöntää. Tai sitten se muutti mielensä todella nopeasti :).

Se saattoi etsiä faktoja siitä, ettei se kannata. Mutta löysikin auton, jonka vakuutukset on nykyistä autoa halvemmat, eikä se hankintahintakaan ollut suinkaan paha. Eli se niistä huonoista faktoista :D

Mutta se "uusi auto" tietenkin voisi olla syynä :)

Mutta jos mies ostaisi uuden isomman auton, eikö olisi sen käyttö- ja täyttöasteen kannalta järkveämmpää lisätä matkustajalukua.

Minä olen erittäin huono tulkistemaan miehiä, omaankin etenkin tänään.( Koska päätin kuulemma hänen puolestaan, mitä hän ajattelee...) mutta sellaista varovaista asialle ehkä sittenkin lämpimämistä veikkaisin mutu-tuntumalla tuntematta lainkaan miestäsi.

Mutta jos mies ostaisi uuden isomman auton, eikö olisi sen käyttö- ja täyttöasteen kannalta järkveämmpää lisätä matkustajalukua.

Minä olen erittäin huono tulkistemaan miehiä, omaankin etenkin tänään.( Koska päätin kuulemma hänen puolestaan, mitä hän ajattelee...) mutta sellaista varovaista asialle ehkä sittenkin lämpimämistä veikkaisin mutu-tuntumalla tuntematta lainkaan miestäsi.

Kyllä mä luulen, että tää oli myöntyminen. Tuolla ukolla on AINA tapana sanoa EI ja vasta sitten se alkaa miettimään asiaa...ja sanoo lopulta kyllä :)

Mutta mä nyt olen itsekin tällainen tuuliviiri. Aamulla saatan jo olla sitä mieltä, että neljäs lapsi oli maailman paskin idea ja sitten keksinkin jo jotain muuta. Eli ei se ukko varmaan jaksa NIIN tosissaan näitä mun kotkotuksiani alkaa miettimään, kun mun mielipiteeni vaihtuu yhtä nopeasti kun tuulensuunta :)

Kyllä mä luulen, että tää oli myöntyminen. Tuolla ukolla on AINA tapana sanoa EI ja vasta sitten se alkaa miettimään asiaa...ja sanoo lopulta kyllä :)

Mutta mä nyt olen itsekin tällainen tuuliviiri. Aamulla saatan jo olla sitä mieltä, että neljäs lapsi oli maailman paskin idea ja sitten keksinkin jo jotain muuta. Eli ei se ukko varmaan jaksa NIIN tosissaan näitä mun kotkotuksiani alkaa miettimään, kun mun mielipiteeni vaihtuu yhtä nopeasti kun tuulensuunta :)

Saanko ennustaa...

Luulisin että ajatus on miehelle ok; sekä vauva ja auto siis ;)

Tunnet varmasti miehes niin hyvin, ettet ehdottais edes moista jos vastaus ois varma ei....
Kyllä mä ainakin tiesin kahden lapsen jälkeen et kolmatta (auton kanssa tai ilman ) on ihan turha alkaa ehdotteleen :D

Luulisin että ajatus on miehelle ok; sekä vauva ja auto siis ;)

Tunnet varmasti miehes niin hyvin, ettet ehdottais edes moista jos vastaus ois varma ei....
Kyllä mä ainakin tiesin kahden lapsen jälkeen et kolmatta (auton kanssa tai ilman ) on ihan turha alkaa ehdotteleen :D

Mä olen suhteemme aikana saanut kahta poikkeusta lukuunottamatta kaiken mitä olen halunnutkin, enkä uskonut tämän olevan se kolmas asia, jossa ukko sanoisi ei. Eikä se sitä taida ollakaan :)